Gå til innhold

Park.bot - utydelig skilting?

jaja11

Anbefalte innlegg

Parkerte i et tettbygget området i god tro. Det er nemlig ikke skiltet akkurat der jeg sto... trodde jeg. Da jeg kom tilbake hadde jeg fått en parkeringsbot. Skjønte ikke hvorfor, men gikk litt rundt og fant ut at det skiltet som står lenger bort også har en bakside. Her står det det samme som på forsiden, park. forbudt 09-15. Jeg kom fra høyre helt nederst i bildet, og kjørte altså ikke forbi dette skiltet fra andre siden, og tolket det slik at det kun gjaldt fra det punktet og videre.

Er to ekstra skilt, det ene gjelder for andre siden, og det andre er et stykke lenger bort (venstre i bildet), og jeg regner med at det utgår når man kommer til krysset?

Om noen skjønner problemstillingen, kan dere si om det finnes noen sjanse til å klage på utydelig skilting i denne situasjonen? Kom som sagt fra Høyre, og ingen ting tilsa at der jeg parkerte skulle være ulovlig. Var også mer enn fem meter eller hva det skal være, fra buen.

En annen ting, dobbel uflaks i dag; en person presterte å kræsje i bilen min samme sted. La igjen lapp osv, så det er greit, men hvor mye mye vil det koste å fikse noen riper/lakkavskalling på en bakfanger av plast?

post-244208-0-05762500-1320773810_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Umulig å se ut fra bildet ditt, men det ser ut som du har parkert mot kjøreretningen, og som du vet gjelder skiltingen _med_ kjøreretningen frem til neste kryss - så dessverre, det er ditt ansvar å gjøre deg kjent med skilter i kjøreretningen hvis du parkerer mot den.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som kjetilkl sier. Skiltet gjelder kjøreretningen helt frem til krysset. Og det er ikke utydlig skilting. Dette er normal skilting overalt både i Norge og i utlandet. (NB! I Sverige er det enda værre. Der er det ikke lov å parkere mot kjøreretningen selv om parkering ellers hadde vært tillatt.

Dette forutsetter at din tegning og beskrivelse er nogenlunde riktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...