Cuneax Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 – Det siste julesalget i norsk platebransje av en viss betydning, sier plateselskap. Nå skal CD-plata dø for godt Lenke til kommentar
Populært innlegg Kim H. Skrevet 8. november 2011 Populært innlegg Del Skrevet 8. november 2011 Håper da inderlig at de har fått på plass nedlasting av sangene i lossless-format ala FLAC. inntil videre er det ikke en eneste nettbutikk som tilbyr dette for ''vanlige'' artister. Hvis CD'n skal forsvinne så MÅ de ha dette på plass, jeg skal pokkern meg ikke ha PC'n full av mp3 eller lignende. 13 Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 FLAC > METAL CASETTE TAPE > WIN 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Det må da gå an å selge produkter i en butikk uten at man nødvendigvis må ha "CD / DVD" der? Gode eksempler : *Fyll på Usb thumbdrive med album. *Kjøp Nedlastningskort for album X. *Kjøp gavekort med X Sanger fra X artist eller med valgfrie albumer. *Kjøp Butikkens valgte sanger lagt inn på en tøff Pendrive eller lignende. *Kjøp og overfør sangene direkte til telefonen. Problemet er nok at bransjen som vanlig henger etter... 8 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 så lenge nedlasting ikke er alternativet for alle så blir det bare tull å men at Cd-en forsvinner 3 Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Blir vell vinyl på meg i tiden som kommer da. Blir fint sammen med rør-forsterkeren min det MP3 høres jo bare sinnssykt dårlig ut på et anlegg av litt bedre kvalitet... 1 Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Cden dør neppe før det er tilfredsstillende alternative løsninger på plass. Og nei, det er det ikke enda. Husk også at 99.9% av all piratkopiert musikk en gang lå på en cd som noen rippet og lasta opp. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Håper det bare gjelder salg av musikk-cder, eller så må jeg kjøpe ny "cd-spiller" til bilen som har AUX-kabel Endret 8. november 2011 av Feh Lenke til kommentar
baguett Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Trodde aldri det skulle stoppes så tidlig, iallefall mtp at FM radio skal leve helt til 2017. Men er jo ikke dumt å se framover i tid, selv om jeg tror det er en del eldre folk som fortsatt liker CD bedre enn streaming. Lenke til kommentar
TomTom01 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Næmmen så overrasket jeg er... bransjen har skreket i årevis, så tvinger det seg frem distribusjonskanaler som funker bedre enn nedlasting.... og vips. Markedet fikser problemet bransjen har. Få den samme løsningen for film nå, så løser det seg. 2 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Håper da inderlig at de har fått på plass nedlasting av sangene i lossless-format ala FLAC. inntil videre er det ikke en eneste nettbutikk som tilbyr dette for ''vanlige'' artister. Hvis CD'n skal forsvinne så MÅ de ha dette på plass, jeg skal pokkern meg ikke ha PC'n full av mp3 eller lignende. Hva er galt med MP3? 192 kbps er akkurat god nok til å lytte på. FLAC sanger på 30 MB er ikke ønskelig. 4 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Finnes en mellomting mellom shitty 192 kbps og flac på 30 MB. 320 kbps er veldig mye bedre, og om alt var 320 kbps eller evt. høyere (veit ikke hvor vanlig eller mulig det er på vanlig mp3) så tror jeg ikke entusiastene hadde klaget like høyt. Flac er for vanskelig å få tak i, særlig om man hører på mye forskjellig musikk og f. eks elektronisk musikk så er det veldig ofte man ikke finner sanger andre steder enn på YouTube dessverre. iTunes er ikke noe jeg har videre lyst å prøve for å være ærlig. Spotify er gode på streamingkvalitet, men tror de jukser litt med at mange sanger ikke er ekte 320 kbps, men har ingen kilde, bare føles sånn innimellom. 2 Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Det finnes folk som hører forskjell (på gode anlegg). Et viktig punkt er at du unngår generasjonstap. Harddisker er dessuten såpass billig nå at man har plass. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Harddisker er dessuten såpass billig nå at man har plass. Nå gikk de kraftig opp i pris etter katastrofen i Asia 1 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Håper da inderlig at de har fått på plass nedlasting av sangene i lossless-format ala FLAC. inntil videre er det ikke en eneste nettbutikk som tilbyr dette for ''vanlige'' artister. Hvis CD'n skal forsvinne så MÅ de ha dette på plass, jeg skal pokkern meg ikke ha PC'n full av mp3 eller lignende.Hva er galt med MP3? 192 kbps er akkurat god nok til å lytte på. FLAC sanger på 30 MB er ikke ønskelig. Har man et anlegg i entusiastklassen er ikke 192 kbps "akkurat godt nok" nei. Forresten, når ble "akkurat godt nok" et salgsargument? Lenke til kommentar
si-m1 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Håper da inderlig at de har fått på plass nedlasting av sangene i lossless-format ala FLAC. inntil videre er det ikke en eneste nettbutikk som tilbyr dette for ''vanlige'' artister. Hvis CD'n skal forsvinne så MÅ de ha dette på plass, jeg skal pokkern meg ikke ha PC'n full av mp3 eller lignende.Hva er galt med MP3? 192 kbps er akkurat god nok til å lytte på. FLAC sanger på 30 MB er ikke ønskelig. Her er et eksempel på en flac-rip fra CD (øverst), variabel bitrate mp3 med gjennomsnittlig 210kbps (midten) og tilslutt konstant 160kbps mp3 (nederst), http://h4x.no/dump/flac_vs_vmp3_vs_cmp3.jpg Hvis du har et anlegg som klarer å spille diskant eller et ok hodesett så burde man kunne høre noe av manglene der. Dette er også et veldig oversiktsbilde (utzoomet) av lyddataene. Kan også nevne at filstørrelsene ble på: 24M, 5.8M og 4M 2 Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Mulig jeg begynner å bli gammel, men synes det er noe eget med cover og innlegg som man kan lese på når man hører på cd'n. Dessuten er det ikke moro med 1tb harddisk krasj...... Lenke til kommentar
si-m1 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Mulig jeg begynner å bli gammel, men synes det er noe eget med cover og innlegg som man kan lese på når man hører på cd'n. Dessuten er det ikke moro med 1tb harddisk krasj...... Er jo derfor man har backup Lenke til kommentar
Cid Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Irriterende egentlig, da jeg fortsatt kjøper CD. Jeg ripper dem hjemme, og tar med plata i bilen. I bilen har jeg fullintegrert anlegg, men ingen AUX inngang, så da må jeg enten trikse med signalet, eller brenne platene selv. Jeg har allerede merket meg at det er vanskelig å få tak i annet enn VG topp 20, men nå blir jeg jo tvunget over på nedlastingskjøret! Finnes det noen oversikt over hvilke leverandører som leverer med og uten DRM? Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Håper da inderlig at de har fått på plass nedlasting av sangene i lossless-format ala FLAC. inntil videre er det ikke en eneste nettbutikk som tilbyr dette for ''vanlige'' artister. Hvis CD'n skal forsvinne så MÅ de ha dette på plass, jeg skal pokkern meg ikke ha PC'n full av mp3 eller lignende. Hva er galt med MP3? 192 kbps er akkurat god nok til å lytte på. FLAC sanger på 30 MB er ikke ønskelig. CD kvalitet tilsvarer mp3 med 320 kbps bitrate. Det er vel ikke akkurat et fremskritt å bruke et lossy format for å erstatte det gamle? FLAC sanger på 30 MB har jeg ingen problemer med. Et album med FLAC sanger tar uansett bare en tredjedel av plassen til en vanlig CD. Inntil et bedre lossless format dukker opp så er det godt nok for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå