FuzzFuet Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Hallo, skal kjøpe nye hodetelefoner og lurer på hvilken impedans jeg bør velge? Tenkte på Beyerdynamic DT770 Pro, men ser jeg kan velge mellom 32 og 80 Ohm. De skal brukes til stasjoner PC-en primert til spilling (BF3). Edit: Link til komplett: Beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro Endret 8. november 2011 av RamboEinar Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hvis du også skal bruke hodetelefon sammen med iPod/mobil (bærbare enheter) bør du velge 32 ohm versjonen. Er det kun bruk med pc m/lydkort/forsterker går det bra med 80 ohm. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Hvis du også skal bruke hodetelefon sammen med iPod/mobil (bærbare enheter) bør du velge 32 ohm versjonen. Er det kun bruk med pc m/lydkort/forsterker går det bra med 80 ohm. De vil hovedsaklig/alltid bli brukt til PC-en med lydkort, men vil jeg merke noe forskjell i lydkvalitet på 32 kontra 80 Ohm? 80 Ohm er vel tyngre og drive for mobile enheter? Lenke til kommentar
tole Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Er en tidligere tråd her om det; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1182741 Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Kom også over en tråd på AV-forum og valget falt på 80-Ohm versjonen. Håper disse bli bedre og gi et løft i lydkvaliteten enn de trådløse Sennheiser HDR-140 jeg har nå Lenke til kommentar
festen Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg ville også tatt den høyeste. Hovedsaklig fordi du da vil få mindre sus i forhold til musikken og er mindre utsatt for plutselige smell og lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå