skyrim1 Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Hallo! jeg har bygget en pc med Gigabyte GTX 570 OC 3xWINDFORCE og etter 5-10 minutter crasher spillet. Har dere noen peiling? Leste et sted at den kom med for lav volt(0.988v) så jeg tok den høyere til 1.013v i MSI afterburner og etter det så fikset det problemet. Nå for ikke så lenge siden skulle jeg spille just cause 2 og etter 5-15 minutter i spillet bare fryser bildet og lyden stopper. jeg må Ctrl+Alt+Delete for å komme ut av det fryste bildet. Så tok jeg volten helt opp til 1.025v i MSI afterburner og det fikset problemet. Så er kortet skadet eller noe? Mvh skyrim1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Kortet har fabrikkfeil, det kommer med altfor stor overklokk mot spenning, dette lukter dårlig kvalitetskontroll. Du har to valg: Kreve erstatning for defekt vare, sende inn kortet og få nytt. Takle det og kjøre opp spenningen siden dette trengs for at kortet skal være stabilt. Lenke til kommentar
skyrim1 Skrevet 8. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Kortet har fabrikkfeil, det kommer med altfor stor overklokk mot spenning, dette lukter dårlig kvalitetskontroll. Du har to valg: Kreve erstatning for defekt vare, sende inn kortet og få nytt. Takle det og kjøre opp spenningen siden dette trengs for at kortet skal være stabilt. hvordan får eg et nytt da? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Kortet har fabrikkfeil, det kommer med altfor stor overklokk mot spenning, dette lukter dårlig kvalitetskontroll. Du har to valg: Kreve erstatning for defekt vare, sende inn kortet og få nytt. Takle det og kjøre opp spenningen siden dette trengs for at kortet skal være stabilt. hvordan får eg et nytt da? Hvem kjøpte du kortet fra? Kontakt dem. Lenke til kommentar
skyrim1 Skrevet 8. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 får vel sende dustinhome en mail da Lenke til kommentar
skyrim1 Skrevet 8. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Kortet har fabrikkfeil, det kommer med altfor stor overklokk mot spenning, dette lukter dårlig kvalitetskontroll. Du har to valg: Kreve erstatning for defekt vare, sende inn kortet og få nytt. Takle det og kjøre opp spenningen siden dette trengs for at kortet skal være stabilt. Er du egentlig sikker på dette? hva om det er noe galt med ram brikkene mine som kjører 1.60v men egentlig skulle vært på 1.65v? (1.60v for å ikke skade sandy bridge) Jeg er 14 år bare så du vet det liksom Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Kortet har fabrikkfeil, det kommer med altfor stor overklokk mot spenning, dette lukter dårlig kvalitetskontroll. Du har to valg: Kreve erstatning for defekt vare, sende inn kortet og få nytt. Takle det og kjøre opp spenningen siden dette trengs for at kortet skal være stabilt. Er du egentlig sikker på dette? hva om det er noe galt med ram brikkene mine som kjører 1.60v men egentlig skulle vært på 1.65v? (1.60v for å ikke skade sandy bridge) Jeg er 14 år bare så du vet det liksom Jeg antok da selvfølgelig at alt annet på systemet ditt kjørte 100% riktig uten overklokking 1.65V på RAM skader da vitterlig ikke prosessoren din, dette er rent oppspinn som kommer av gammel overtro med LGA1366 og inkompatible 1.9V-brikker. Sett RAM på 1.65V og prøv på nytt. Likevel tror jeg skjermkortet er synderen, hver gang du øker driftsspenningen øker stabiliteten din, og Gigabyte har et mindre rykte for å sende ut kort som ikke har stabile fabrikkoverklokker. Lenke til kommentar
skyrim1 Skrevet 8. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Skal prøve når jeg får tid, takk! Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Nå kan du også prøve å klokke ned kjerne og shader-frekvensen til 732Mhz og 1464Mhz som er standard frekvens på GTX570. Bruk MSI Afterburner eller tilogmed Nvidia kontrollpanel. Hvis du skal bruke sistnevnte må du først laste ned Nvidia system tools. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Nå kan du også prøve å klokke ned kjerne og shader-frekvensen til 732Mhz og 1464Mhz som er standard frekvens på GTX570. Bruk MSI Afterburner eller tilogmed Nvidia kontrollpanel. Hvis du skal bruke sistnevnte må du først laste ned Nvidia system tools. Kortet blir solgt med sine gitte klokkefrekvenser, fungerer ikke disse er det helt klart noe feil med kortet, brukere skal ikke trenge å måtte gjøre slikt på egenhånd. Hva om du hadde kjøpt en bil, og du ikke hadde kunnet gir høyere enn tredjegir fordi man måtte gå inn og fikle med akslingene og tannhjulene i grikassa for å få fjerde og femtegir i orden? Samme greia her. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. november 2011 Rapporter Del Skrevet 9. november 2011 Du motsier deg selv litt her nå. Kortet blir også solgt med gitt spenning. Du foreslår selv å øke denne så da kan vel jeg foreslå det jeg gjør? Det var uansett kun et forslag og ingen ordre Lenke til kommentar
Reflexo Skrevet 9. november 2011 Rapporter Del Skrevet 9. november 2011 Jeg kjøpte 2stk Gigabyte gtx 570 SOC til min nye pc. Kortene fungerer strålende, og jeg kjører alt av spill på 100fps+ ! MEN! Kort nr 1 i sli oppsettet får litt høye temperaturer føler jeg. Når jeg har spillt for eks bf3 i 1-2 timer, så kan kortet ha vært på 85 grader. Er dette noe jeg bør bekymre meg over? PCen generelt er litt varm, grunnet høy romtemp, men sett bort fra det så syntes jeg at det var litt høyt. På forhånd takk! Lenke til kommentar
MRN Skrevet 9. november 2011 Rapporter Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Jeg har lenge slitt med Starcraft 2 kræsj. Jeg har nVidia 560 Ti. Det er riktig (iallefall, kan være) at det er feil i spenningen. Det kan også være dårllig software eller driverfeil. Et (av mange) forslag kan være å underklokke skjermkortet med f.eks 20 Mhz. Eller en annen løsning; Disable TDR. Denne sida hjalp meg mest, mens det er en utfyllende tråd på nvidia.com (jeg finner den ikke igjen akkurat nå). Edit: Svaret mitt er selvsagt helt feil. Det var PSUen min, en MIST 1000w, som døde i knittring og røyk. Jeg har aldri hatt TDR-problemer, så det var i utgangspunktet feil løsning. Å skru opp spenningen høres derimot ut som en løsning. Endret 2. desember 2011 av MRN Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. november 2011 Rapporter Del Skrevet 9. november 2011 Jeg kjøpte 2stk Gigabyte gtx 570 SOC til min nye pc. Kortene fungerer strålende, og jeg kjører alt av spill på 100fps+ ! MEN! Kort nr 1 i sli oppsettet får litt høye temperaturer føler jeg. Når jeg har spillt for eks bf3 i 1-2 timer, så kan kortet ha vært på 85 grader. Er dette noe jeg bør bekymre meg over? PCen generelt er litt varm, grunnet høy romtemp, men sett bort fra det så syntes jeg at det var litt høyt. På forhånd takk! Det er dessverre normalt at det øverste kortet får litt pusteproblemer i et luftkjølt SLI/CFX-oppsett. 85C på et GTX570 er likevel ingenting å bekymre seg over. Hvis tempen beveger seg opp på midtre nittitall bør du derimot foreta deg noe. Viften(e) kan stilles manuelt og du kan også lage en vifteprofil i f.eks MSI Afterburner for å få litt mer kontroll over tempen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå