LMH1 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Hei: Patriot Wildfire 120 GB Ser ut som å gjøre det veldig bra på tester, men hvordan er den på Sandforce brikkesett? Er den fri for bluecreen og crack? I følge http://www.harddrivebenchmark.net/high_end_drives.html og andre tester, gjør denne SSD veldig bra, muligens på noen områder er VERTEX3 bedre. 3,517 passmark score klarer vel bare ravodrive å slå men dog på PCI-E. Men det jeg lurer på er det noe bra kjøp? Fikk lyst å bytte ut en SSD disk jeg har (VERTEX 2) fordi den gir litt dårligere ytelse, og ønsker meg snart noe nytt. Hastigheten er ikke noe å si på her, de fleste hovedkort basert på sata 600 begynner nok å bli flaskehalsen selv der, men jeg lurer på om vi kan vente oss 256/240 GB SSD i ca samme prisklasse som 120 GB er i dag, eller om firmware probleme er løst? Nå er dette ikke noe nød, men vil kjøpe mens prisen er god og produktene er gode. Endret 8. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Patriot WildFire er helt fin, den er på linje med andre toggle mode baserte enheter. (som OCZ Vertex 3 MAXio og Mushkin Chronos Deluxe) Hvis du har et MB med en ordentlig 6Gb/s kontroller (ikke Marvell men Intel PCH eller AMD's nyere brikkesett) er det en grei måte å bruke penger på. Hvor mye du vil merke i praksis vil variere med bruken, alt fra ingenting til merkbart. (man merker det mest i benchmarks) 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Siden jeg har Crucial m4 SSD 2,5" 128GB, i en annen maskin, så denne er jo ikke helt dårlig etter en firmware oppdatering, men den scorer helt klart dårlig på multitasking. Skal jeg kopiere f.eks 20 GB stor fil over til m4 samtidig som windows 7 blir brukt føles operativsystemet veldig tregt ut kanskje litt bedre en 5400 RPM 2,5" harddisk. Men får en følese av hybrid harddisk (SSD disken blir brukt så er det harddisken som gjør resten.) Men ikke stort bedre, så hvordan er Patriot Wildfire 120 GB her? Antar den støtter multitasking litt bedre. Nå vet jeg flere fraråder Sandforce kontroller, men jeg vet ikke om problemene er løst eller om man må være veldig nøye på å oppdatere firmwaren før installering av windows 7, ellers blir harddisken uleslig/gir mye bluescreen så man ikke får gjort annet en å installere? Så hvis jeg bør vente gjør jeg heller det. Desverre har jeg nok Marvel sata kontroller tror jeg på Asus hovedkortet, men gjør ikke noe på ytelsen er viktigst på responstid. Endret 8. november 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Hvilket hovedkort har du? Wildfire har jo 32nm toggle nand, så den vil tåle met skriv en de fleste konkurrentene også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå