Gå til innhold

Lengde på ATX 24 kabel

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et spørsmål ångående strømforsynere.

Har hatt problemer med bygging av gaming PC at 24 pin kabelen er så kort at jeg ikke får den bak hovedkortet også foran igjen for å få et bra kabelsystem.

Noen som vet om lengdene på kablene er standard?

Linker blir vennlig mottatt.

Helst fra komplett. Må være på minimum 850 watt å være modulær

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et gaming PC prosjekt på gang her nå som består av følgende:

Kabinett: NZXT Phantom Big Tower Hvit

Hovedkort: MSI Z68A-GD65 (Gen3), Socket-1155

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

Prossessor: Intel® Core i7-2600K

Skjermkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB PhysX

PSU: Ikke bestemt enda pga sliter med kabel lengder fra tidligere erfaringer

RAM kjøler: Corsair DOMINATOR Airflow Fan

Er vel det som er verdt å nevne: Harddisker og andre godsaker taler jo for seg selv.

Trenger sikkert ikke så mye som 850 watt, men skjermkortet krever minimum 600 watt så den jeg har nå er for liten så jeg trenger uansett ny.

Lenke til kommentar

Når det kommer til pcer jeg bygger i framtida så er linkene jeg har fått veldig gode.

Fant ut at pcen jeg bygger nå ikke krever mer enn litt i underkant av 700 Watt :)

Er det noen her som faktisk har slengt 24 pin kabel'n bak kabinettet å dratt den fram igjen?

Vil gjerne ha noen tilbakemeldinger angående lengden du sitter igjen med, hvordan type PSU det er og hva slags kabinett?

Lenke til kommentar

Når det kommer til pcer jeg bygger i framtida så er linkene jeg har fått veldig gode.

Fant ut at pcen jeg bygger nå ikke krever mer enn litt i underkant av 700 Watt :)

Er det noen her som faktisk har slengt 24 pin kabel'n bak kabinettet å dratt den fram igjen?

Vil gjerne ha noen tilbakemeldinger angående lengden du sitter igjen med, hvordan type PSU det er og hva slags kabinett?

Sleng inn spesifikasjonene i PSUCalc, så får du et helt annet tall enn nesten 700W, dette er langt mer realistisk.

De fleste PSUer har mer enn nok kabellengde for å føre kabelen bak hovedkortet. ModXStream Pro er kjent for noe korte kabler på EPS12V, men ikke på 24-pin. Corsair TX eller HX er gode valg, samme med Antec, XFX, NZXT og Seasonic.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...