Gå til innhold

Lav ytelse på GT520. Feil?

Skurupu

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tidligere ett XTX 9800 GTX, men dette røyk.

Jeg har brukt et gammelt ati X850 jeg hadde liggende en stund, og det har funket OK. Har ikke kunnet spille nye spill på det, da det er veldig gammelt. Men det klarte i hvert fall WoW på den ene monitoren, og 1080p-film på den andre monitoren samtidig.

Jeg byttet nylig ut dette gamle X850 med ett nytt Asus GT520, og det burde da være en relativt stor oppgradering, eller? Problemet er at dette kortet presterer helt elendig. Kan det være en feil fra fabrikken, eller er det noe jeg kan gjøre? Det klarer ikke engang å kjøre xvid/480p-videoer samtidig som jeg spiller WoW. Og sliter i det hele tatt med å vise 1080p på egen hånd.

Jeg har de nyeste nVidia-driverene og chipset-drivere. Har et Asus P5K hovedkort, med Intel P35 chipset.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow er et cpu basert spill.

Dette er riktig, men GT 520 er et elendig kort.

At ytelsen har gått ned fra X850 er ikke overraskende, GT 520 er ikke laget for å spille på eller spille 1080p-film, det er laget for å gi deg et fungerende bilde på en kontormaskin.

Graphics card hierarchy chart

Du ser GT 520 ligger på samme ytelse som 6800 GT, det er såvidt bedre enn hva du finner av integrerte skjermkort på Intel-prosessorer i dag.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke akuratt på jakt etter det råeste av det råeste. 1000,- for HD 6790 er da et greit kjøp? Det står i hvert fall i stil med resten av maskinen min, som jeg har planer om å pensjonere om rundt 1 år.

HD 6770 koster 850 kr og yter 10% dårligere.

HD 6850 koster 1150 kr og yter rundt 40% bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...