Refi Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Jeg finner ikke IP-addressa til Airlinken som jeg vil bruke som aksesspunkt, og jeg har ingen aning om hvordan jeg skal gjøre det selvom jeg hadde hatt IP-addressa. Jeg har prøvd IP-addressen under routeren, men den fungerte ikke. Jeg har også prøvd å koble routeren opp til pcen for å finne IP-addressen i cmd, men default gateway var blank, når jeg prøvde feilsøking i Windows fikk jeg dette: "Local Area connection" doesn't have a valid IP configuration. Jeg har brukernavnet og passordet på begge routerne, men vet som sagt ikke hvordan jeg skal få brukt den ene routeren som aksesspunkt. Takk på forhånd. Endret 8. november 2011 av manidress Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Veiledninger finnes her: http://www.jensenscandinavia.com/download.asp?ProductID=AL29150 Lenke til kommentar
Refi Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Den skal jeg prøve når jeg finner ut hva IP adressa til ruteren jeg skal bruke som aksesspunkt er. Noen ider hvordan jeg finner den? Har som sagt prøvd å finne den ved hjelp av CMD og den fant ikke default gateway. Har også prøvd IPen under selve ruteren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Logg på din Air:Link ruter med http://192.168.0.1 a. Brukernavn = admin b. Passord = 1234 Koble til med nettverkskabel når du setter opp. Gi PC manuell IP: 192.168.0.2 ved oppsettet. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Logg på din Air:Link ruter med http://192.168.0.1 a. Brukernavn = admin b. Passord = 1234 Koble til med nettverkskabel når du setter opp. Gi PC manuell IP: 192.168.0.2 ved oppsettet. Har prøvd akkuratt det der :/. Den IPen fungerer ikke av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 Jeg tror Airlinken er satt om som et aksesspunkt og ikke en router så jeg kommer ikke inn på routererens innstillinger... noen idèer på hvordan jeg skal få kommet meg inn der når det ikke hjelper å skrive inn IP-adressa i web browseren? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. november 2011 Del Skrevet 25. november 2011 Koble nettverkskabel mellom PC og aksesspunktet. Gi datamaskinen ipadressen 192.168.0.2 (statisk IP) og logg inn på 192.168.0.1 Lenke til kommentar
Refi Skrevet 25. november 2011 Forfatter Del Skrevet 25. november 2011 har prøvd dette flere ganger uten suksess Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Resett den (>10 sek) og prøv igjen. Lenke til kommentar
Refi Skrevet 27. november 2011 Forfatter Del Skrevet 27. november 2011 prøvd det flere ganger . Anyways, jeg bruker foreløpig en laptop jeg har som virtual router som fungerer ganske bra egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå