alex100 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Jeg skal kappe opp et gammelt kabinett jeg har. regner med at det er aluminum i og med at det kjennes sammeledes som chieftec kabinettet mitt. jeg skal kutte det opp fordi jeg skal bruke det til å bygge en boks med pumpe, radiator og en strømforsyning i. så spørsmålet er: Hva slags verktøy skal jeg bruke for å kutte det opp? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Baufil. Dremel. har ikke dremel, men skal ønske meg den til jul. noen andre forslag? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Broedkniv. Suppeskje. OEks. Tenner. Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 har ikke dremel, men skal ønske det til bursdags gave til jul. Bursdag på julaften? :wink: Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 billig-dremmel-wannabe koster bare et par hundre på Europris.. :smile: Det var nok for å ta hull på Chieftec ramma mi i alle fall. NB: Ikke bruk mye krefter - da fyker de små (billige) smergel-skivene som f**... øks funker nok også - hvis du ikke er så nøye på sluttresultatet Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 har ikke dremel, men skal ønske det til bursdags gave til jul. Bursdag på julaften? :wink: nei. var en liten feil der du. "...men skal ønske meg den til jul." sånn :wink: Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Broedkniv. Suppeskje. OEks. Tenner. sorry. funket ikke. :wink: er det bare dremel eller dremel-kopier som kan funke skikkelig? Lenke til kommentar
|Slinky| Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Vinkelsliper, det brukte jeg funket som bare det... Mvh Slinky Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 >Give me a 'B'. Give me an 'A'. Give me a 'U'. >What do we have? *BAU!* >And if one BAU engages in explisit, pervertet sex with another BAU, what do you call that BAU? *BAUPHILE!* >Yay! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 >Give me a 'B'. Give me an 'A'. Give me a 'U'.>What do we have? *BAU!* >And if one BAU engages in explisit, pervertet sex with another BAU, what do you call that BAU? *BAUPHILE!* >Yay! ok da. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 ang baufil: er det sterkt nok? blir det nøyaktig nok? Lenke til kommentar
jostor Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Hvis du har elektrisk stikksag kan du bruke det, ellers burde nok baufil funke godt nok. Du kan bare file/pusse kantene slik at de blir beine. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Hvis du har elektrisk stikksag kan du bruke det, ellers burde nok baufil funke godt nok. Du kan bare file/pusse kantene slik at de blir beine. tror faren min har stikksag ja. men er det noe bestemt blad jeg bør bruke? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Har både stor baufil, liten baufil, stikksag med blad til å kutte i metall(grovt og fint blad), dremmel og vinkelsliper.. jeg kan bare velge og vrake.. Stikksag er veldig greit, kutter fort og man kan lage buer med den. Dremmel er tregt fordi man ikke kan bruke kraft og baufil går rett og slett for sakte.. Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 dremel med kutteskive er en liten vinkelsliper uten vinkel hvis du skal bruke stikksag, drar du til en butikk som selger stikksager og kjøper blad som passer på saga di. bladet skal være beregnet for metall. velg det bladet med de minste tennene på. gir finest kutt. men går litt tregere å sage. platesaks funker til en viss grad. kommer litt ann på om du har mulighet til å rette ut metallet du skal bruke. nibbler-tang er en en slags platesaks, men den bøyer ikke metallet hvis du ikke bruker den feil. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Når jeg brukte stikksag på 1mm stål, så sagde den gjennom som om det var smør.. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 ... nibbler-tang er en en slags platesaks, men den bøyer ikke metallet hvis du ikke bruker den feil. Hm. Saa den boeyer metallet hvis du bruker den riktig, da? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 ... nibbler-tang er en en slags platesaks, men den bøyer ikke metallet hvis du ikke bruker den feil. Hm. Saa den boeyer metallet hvis du bruker den riktig, da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå