Crowly Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Forøvrig noen som vet grunnen til at de har kjørt tv-serien i en annen "retning"? Hadde ikke gjort noe om de fulgte tegneserien litt mer. Av det jeg har sett av tv serien så er retningen hovedsakelig den samme, men detaljene varierer. Hvorfor de har valgt å endre på ting vet jeg ikke, men jeg har ikke noe problemer med det. Hvis tv serien hadde vært enda mer lik tegneserien så er det liten grunn for de av oss som leser tegneserien til å se tv serien, da vi vet nøyaktig hva som vil skje og når, det er ikke veldig spennende. Det kan være litt praktiske årsaker som gjør at de velger å endre på ting, f.eks. så blir det mindre jobb (effekter, sminke osv) og kostnader hvis Rick beholder hånden, enn å få den kappet av. Andre grunner kan være format tilpassinger, det som fungerer i en bok/tegneserie fungerer ikke nødvendigvis like bra på tv eller i en film (og motsatt). Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Hvis tv serien hadde vært enda mer lik tegneserien så er det liten grunn for de av oss som leser tegneserien til å se tv serien, da vi vet nøyaktig hva som vil skje og når, det er ikke veldig spennende.Det funker i Game of Thrones Men, ja, jeg ser poeng det ditt, men føler de har tatt en del unødvendige og kjedelige vendinger i tvserien. Koser meg uansett med begge deler så jeg skal ikke klage. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Har ikke lest Game of Thones bøkene (eller Song of Ice and Fire for å være nøyaktig), men tv serien har med ting som ikke er i bøkene. Men mulig de er mer tro mot bøkene enn hva The Walking Dead er. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 20. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2014 Det er få (eller nærmest ingen?) serier som følger bøkene slavisk. For det meste handler om budsjett, lokasjon og skuespillere. Ellers så er det ikke uvanlig å endre det som funker i boka, men ikke på TV. Nå har jeg heller ikke lest mange av SoIaF-bøkene, bortsett fra oppsummeringer og karakterer på wiki, men syns også GoT er mye mer tro mot bøkene enn TWD. Leser fortsatt tegneserien, kommet vel til nærmere #130 nå, og er spent på kommende sesong. Håper de ikke bruker så lang tid til neste hovedskurk, han fortjener å være en badass som ikke viser nåde. Snakker om Negan ja. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 Skal vi sammenligne TWD mot GoT så er nok TWD ett mye friere univers/setting. TWD kan kort oppsummeres til "hvordan overleve i en verden godt til helvete (med zombier), hvor fokus er på de menneskelige relasjoner". Man har noen hoved punkter man helt klart bør ha med, som leieren utenfor Atlanta, bondegården, fengslet og byen til The Governer, det neste bostedet de ender opp før de møter Negan (og det er ca så langt jeg har kommet, HC9 slutter vel med nr 108) osv. Men hva slags detaljer og personer man har med i hver sekvens er ikke like viktig. TWD ser heller ikke ut til å ha noe endelig mål, annet enn overleve. Som man ser med Telltales sine TWD spill så er det en helt annen historie. Har ikke spilt dem selv, men de har høstet mye skryt. Så hvis tv serien ville, kunne de gått i en helt annen retning og fremdeles hatt muligheten til å fått til en god historie, uten at det hadde endret så mye med essensen av hva TWD er. Mitt inntrykk av GoT er at det er en mye strengere plan fra G.R.R. Martin sin side, og at det vil bli en slutt. Mange av de forskjellige personenes historier er viklet inn i hverandre, og strekker seg over lengre partier. Da vil jeg tro det er vanskelig å avvike for mye uten at man blir nødt til å skrive om større deler, og da kan det være man skaper mye større problemer enn man løser. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 (endret) Tenkte å kjøpe inn TWD før jeg reiser på mandag. Føres disse hos alle bokhandlere rundt om, eller er der en forhandler som er anbefalt? Hvordan er tegneserien lagt opp sammenlignet mot serien? Er det delt inn i "sesonger" på noe vis her også slik at jeg kan plukke med meg del en før jeg reiser? Endret 6. mars 2015 av kreps79 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Serien har utgivelse hver måned (tror jeg), disse enkelt numrene blir etter hvert samlet i bøker: trade paper back har 6 nummer i ett, hardcover utgaven 12, omnibus 24. Wikipedia har en grei oversikt: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Walking_Dead_%28comic_book%29#Collected_editions Hvor du for kjøpt disse kommer nok litt an på hvor du bor. I oslo området vil jeg tro Tronsmo og Outland har disse, Aliblabla på Bekkestua i Bærum har nok noen inne. Mulig andre bokhandlere førerer disse. Det potensielle problemet med de fysiske utgavene (som jeg foretrekker) er at de ikke har de(n) utgaven(e) du vil ha inne akkurat der og da. De er også tilgjengelig digitalt. Tegneserien er kun en lang historie. Tv serien følger tegneserien i hovedtrekk, hvem som evt. dør når og hvor er anderledes, og noen historie sekvenser er litt andreledes, i alle fall så langt jeg har lest (nr 108) og sett av tv serien (sesong 3). Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 6. mars 2015 Del Skrevet 6. mars 2015 Satse på hardcover eller omnibus da tenker jeg. Får ta en tur i morgen å se hva de har rundt om i bokhandlere her i Bergen. Ser platekompaniet har, men gjelder det kun på nett eller har de i butikk også? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 7. mars 2015 Del Skrevet 7. mars 2015 Det må du høre med platekompaniet om Lenke til kommentar
-iL- Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Litt seint svar, men jeg kjøpte mine på Amazon http://www.amazon.co.uk/The-Walking-Dead-Compendium-Volume/dp/1607060760/ref=pd_sim_b_1?ie=UTF8&refRID=18VC75HYBG36NX6Y7BT7 http://www.amazon.co.uk/Walking-Dead-Compendium-TP/dp/1607065967/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1429689917&sr=1-1 3rn kommer vel i løpte av året... Lenke til kommentar
Myst Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Jeg kjøpte kompendiumene fra Play.com, foretrekker å være på sikre siden da Amazon ikke alltid sender til Norge. Ser fram til K3, forventet utgivelse er en gang i oktober 2015. Det tar for seg bladene #97-144. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 22. april 2015 Del Skrevet 22. april 2015 Nå eksisterer vel ikke play.com lengre? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 22. april 2015 Forfatter Del Skrevet 22. april 2015 Nope, gjør ikke det. Så får bare satse på at jeg finner en pålitelig side som sender til Norge. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 Da er tiden inne for å bestille kompendium 3, men siden play.com ble til rakuten.co.uk, så har de ikke mye Walking dead serier på lager. Virker som eneste mulighet nå er å enten kjøpe gjennom Ebay eller Amazon. Er varierende priser på Ebay og amazon.co.uk har det til £30+frakt. Virker som amazon har sending til Norge på det produktet, men må oppdatere betalingsinfo før jeg får det bekreftet. Noen andre som har bestilt det allerede? Evt. fra hvor og hva kom totalpris på? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Leste tegneserien tidligere, men falt av og aner ikke hvor langt jeg var kommet da jeg ga meg dessverre. Mener jeg leste ut det som tilsvarer sesong 5 i tv-serien, så noen tips til hvor jeg bør ta opp igjen lesingen da? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Hvordan har tegneserien holdt seg etter det første kompendiet? Jeg har lest det, samt et fåtall blader i etterkant. Det første kompendiet var utrolig bra, om nr 2 og 3 holder seg, så er det jo til vurdering å kjøpe dem.. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 14. november 2016 Forfatter Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Har holdt seg ganske bra. Har alle 3 og fortsatt bedre enn tv-serien vil jeg si. En god investering som jeg vil anbefale. Endret 14. november 2016 av Myst Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Leste tegneserien tidligere, men falt av og aner ikke hvor langt jeg var kommet da jeg ga meg dessverre. Mener jeg leste ut det som tilsvarer sesong 5 i tv-serien, så noen tips til hvor jeg bør ta opp igjen lesingen da?Har ikke sett de siste sesongene av tv serien, men Negan dukker opp i sesong 5 etter hva jeg har fått med meg. Jeg har lest ut nr 108 (HC bok 9 / TP 18) og da er Negan greit på plass, og den avslutter med at de besøker Ezekiel, en fyr på en trone med en tiger ved siden av seg. Så jeg vil tippe at det er rundt der ett sted, nr 110-120? Her er noen sammendrag av nr 109-120, kanskje det ringer noen bjeller: http://walkingdead.wikia.com/wiki/The_Walking_Dead:_Book_Ten Endret 14. november 2016 av Crowly Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Da er jeg nok ikke kommet så langt enda. Mener jeg kanskje var kommet når de er i Alexandria, ett stykke ut i der men før Negan. Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Har Carl blitt (skade)skutt? Hvis ja, så er du forbi ca nr 84. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå