Gå til innhold

The Walking Dead - Tegneserien - Generell diskusjon m/ spoiler


Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke lest en eneste post i tråden enda, ettersom jeg er redd for å lese noe jeg ikke burde lese enda.

 

Jeg har alltid hatt lyst til å lese bøkene, men har ikke fått tid, eller penger. Var jo ganske så billig på Play.com. Problemet er at jeg aldri har handlet fra Play før. Står at det er gratis levering til Norge, på siden, men hva med toll? Tenkte å kjøpe comp vol 1, til 295 kroner. Koster det absolutt ingenting for frakten?

 

Og så til mitt andre spørsmål: Hva er forskjell på bladene, samleserien og bøkene?

 

Takker og bukker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen forskjell, historie messig, er kun hvor mange nummer som er samlet. Forskjellen kan ligge i at det er en introduksjon, alle cover er inkludert o.l.

Å handle fra Play.com er ikke noe problem, når det kommer til toll (strengt tatt mva) så må du bare sørge for at verdien av det du kjøper er under 200 kr. Play pleier å sende ting en og en uansett hvor mye du kjøper, kjedelig hvis hver ting du handler har verdi over 200 kr, praktisk hvis de er under.

Hvis du må betale mva, verdi over 200, så må du legge på 25% + at posten skal ha noe for å ordre med papir arbeidet og slikt, noe jeg tror ligger på noe over 100 kr (er lenge siden jeg har vært borti dette). Så Comp vol 1 vil da koste 295 * 1,25 + ca 100 = 470+ kr

 

Edit: Husker ikke om det er mva fritak på bøker enda, hvis det er det så blir det kun 295 kr.

Endret av Crowly
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest en eneste post i tråden enda, ettersom jeg er redd for å lese noe jeg ikke burde lese enda.

 

Jeg har alltid hatt lyst til å lese bøkene, men har ikke fått tid, eller penger. Var jo ganske så billig på Play.com. Problemet er at jeg aldri har handlet fra Play før. Står at det er gratis levering til Norge, på siden, men hva med toll? Tenkte å kjøpe comp vol 1, til 295 kroner. Koster det absolutt ingenting for frakten?

 

Og så til mitt andre spørsmål: Hva er forskjell på bladene, samleserien og bøkene?

 

Takker og bukker for svar! :)

 

 

Du kan kjøpe fra Cdon.com også =) Lett som bare det! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen! :D Da tror jeg at jeg kjøper det fra cdon.com (De holder vell til i Norge?)

Så, hvis jeg skjønte det riktig:

Det finnes rundt 90 blader. Bladene er delt inn i samleserien, som er delt inn i Compendiums? Har lyst til å kjøpe Comp Vol 1, ettersom den er billigst, ser det ut som.

Lenke til kommentar

En av de siste postene sa at nr 98 kom for en liten stund siden. Disse er så samlet i forskjellige bøker, med 6, 12, 24 eller 48 nummer pr bok.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Walking_Dead_(comics)#Collected_editions

The trade paperbacks collect six issues each, but contain only the story and no cover art. Each paperback follows the custom of having a three-word title.

 

All hardcovers contain the contents of the comics, including the covers, and in some cases bonus material. The books' trim size is larger than the paperbacks. Each hardcover contains two story arcs from the series. Signed versions of the books are available, each limited to 310 pieces.

 

Limited omnibus editions collect 24 issues in a slipcase with several extras. The first volume is autographed by Kirkman and Adlard, with 300 pieces available. Subsequent volumes were released with 3000 pieces each. There is also a deluxe limited edition (signed by Kirkman/Adlard) with 300 pieces available.

 

These are 48-issue softcover editions. The massive volume contains over a thousand pages but includes no cover art. Compendium One was also released as a limited edition hardcover in 2012 at the Emerald City Comicon and San Diego Comicon with 1000 pieces available.

 

For lesbarhet eller kanskje hvor enkelt det er å holde en bok når du leser den, så vil jeg tro softcover/trade paperback eller hardcover utgavene er å foretrekke med tanke på størrelsen, men kan ta feil da jeg ikke har sett en compendium utgave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kompendiumutgaven er også paperback egentlig, bare at coverene er litt tjukkere og øvrige sider tynne.

 

Vol. 16 skal være i salg fra 19.juni.

 

Er mye som skjer nå i de to siste bladene som kom ut nå, anbefaler at dere tar opp tempoet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takker for svar :) Da tror jeg sannelig at jeg kjøper kompendiumutgaven, hvis jeg ikke går glipp av noe såklart. Hva hadde dere selv valgt, hvis dere ikke hadde noen av bladene eller bøkene fra før av?

 

Kompendium er jo naturligvis rimligere, men jeg kjøper '' the volumes '' fordi jeg er typen som liker å ha en fin samling i hylla :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde nok endt opp med softcover, er det jeg normalt kjøper. Og da får jeg nye bøker hyppigere. Hvis man liker å ha alle i samme type, og det kommer ett nummer i måneden, så tar det minimum fire år mellom hver gang det kommer en ny kompendium utgave. Hvis man ikke bryr seg med slikt, så kan kan jo kjøpe første kompendium, og så kjøpe hard eller softcover for å komme seg à jour så raskt man har råd/lyst. Siden nummer 96 er passert så kommer nok kompendium to om en stund, så da er ikke dette ett veldig stort tema pr nå, men vil bli lenge å vente på nr 3 hvis man blir blitt av basillen og pløyer igjennom historien raskt, noe som er fult mulig da den er bra.

Lenke til kommentar

Ordrer som blir lagt inn i helger blir behandlet første arbeidsdag antar jeg, så den burde ha blitt behandlet på mandag og sendt ut i går. Jeg bestilte GoT bøker forrige uke og fikk dem i posten ila 3 dager. Den kommer nok fram til fredag. :)

Lenke til kommentar

Ja! :( Hadde gledet meg skikkelig til helga nå, da jeg er ferdig med eksamen og hele sulamitten. Sto jo at varen var på lager da jeg kjøpte den, hvorfor kan de ikke bare oppdatere nettsiden? Blir så irritert :p

Får bare håpe jeg får den innen jeg reiser bort på ferie!

 

EDIT:

 

Hei Stig,

 

Vi vil informere deg om att din ordre ble sendt fra vårt lager i dag og den bør være fremme innen 2-3 hverdager.

 

Fantastisk! :new_woot: :new_woot:

Endret av Stigah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...