Mindwheeel Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Vet ikke hvor jeg skal poste dette siden jeg er litt data idiot, men det jeg lurer på er: Hvis jeg har et .com domene og det jeg ønsker på dette domenet er blogg + forum, hvordan gå frem? Jeg ønsker en ganske clean layout, men muligheten til å designe egen logo øverst og kanskje legge til ting senere etter behov. For bloggen ønsker jeg å kunne ha god størrelse på bildene og muligheten til å velge mellom mange ulike typer skrift i innleggene, helst også ulike farger. For forumet ønsker jeg noe lignende systemet her på diskusjon.no, det viktigste er at det kan legges bilder og helst også videoer rett inn i teksten. Det hadde også vært fint med en +1 knapp (dog ikke noe krav). -Hva trengs mht. webhosting? -Hvilke alternativer vil dere anbefale? -Hvor mye vil alt koste og hvor mye tid og jobb kreves det å få greia oppe og gå? Setter veldig pris på hvis noen har noen tips å komme med:) Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Vet ikke hvor jeg skal poste dette siden jeg er litt data idiot, men det jeg lurer på er: Hvis jeg har et .com domene og det jeg ønsker på dette domenet er blogg + forum, hvordan gå frem? Jeg ønsker en ganske clean layout, men muligheten til å designe egen logo øverst og kanskje legge til ting senere etter behov. For bloggen ønsker jeg å kunne ha god størrelse på bildene og muligheten til å velge mellom mange ulike typer skrift i innleggene, helst også ulike farger. For forumet ønsker jeg noe lignende systemet her på diskusjon.no, det viktigste er at det kan legges bilder og helst også videoer rett inn i teksten. Det hadde også vært fint med en +1 knapp (dog ikke noe krav). -Hva trengs mht. webhosting? -Hvilke alternativer vil dere anbefale? -Hvor mye vil alt koste og hvor mye tid og jobb kreves det å få greia oppe og gå? Setter veldig pris på hvis noen har noen tips å komme med:) Virker som det prosjektet der vil være kostnadskrevende, tipper minimum 20-25.000 kr. Lenke til kommentar
riroil Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Nei, dette klarer du nok. Sjekk ut Proisp.no ved og hoste siden din der får du tilgang til noe som heter Softalicous (eller noe?) hvor du ved 3 klikk får installert ditt forum og din blogg. Så må du lære deg litt hvordan du kan tilpasse med logo++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå