DoNNyBoi Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Hei, jeg har nettopp kjøpt og bygd ny pc. Har kjøpt meg AMD Athlon XP1600+ 1,4GHz prosessor, Asus A7A266- E hovedkort og DDR-DIMM PC2100 256MB ram. Problemet er at jeg ikke får kjørt på maksimum hastighet av prosessoren som er 1,4GHz. Jeg må sette ned CPU hastigheten til 1050MHz for at jeg skal kunne komme inn i Windows XP, hvis ikke så henger maskinen seg opp eller re-starter av seg selv om og om igjen (selv inni biosen). Jeg har prøvd det meste, sette opp minnehastigheten, oppdatert drivere osv. Men selv om jeg kjører nå på 1050MHz, så er ikke alt problemfritt. Får ikke spilt noen som helst spill eller se på DVD, for da begynner bildet på skjermen å flimre kraftig og maskinen henger seg opp. Har dere noen bra tips om hva jeg må gjøre, evt hvilke hovedkort anbefales hvis det blir aktuelt å kjøpe nytt? Håper dere kan gi meg noen gode tips. Hilsen Don Lenke til kommentar
motorsag Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Jeg har ikke personlig erfaring med dette hovedkortet, men jeg hadde et lignende problem. Oppgradering av bios løste det. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 enig, hørers ut som ett bios problem.. var mye på msi kortene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå