Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Siden spillet snart er her kan jo folk planlegge hva de har lyst å starte som. Argonian +10 Lockpicking, +5 Restoration, Alteration, Light Armor, Sneak, Pickpocket Histskin : Invoke the power of the Hist to recover health ten times faster for 60 seconds. Resist Disease : Your Argonian blood is 50% resistant to disease. Water Breathing : Your Argonian Lungs can breath underwater. Breton +10 Conjuration, +5 Alchemy, Illusion, Restoration, Alteration, Speech Dragonskin : Absorb 50% of magicka from hostile spells for 60 seconds. Magic Resistance : Breton blood grants a 25% resistance to magic. Dunmer (Dark Elf) +10 Destruction, +5 Alchemy, Illusion, Alteration, Light Armor, Sneak Ancestor’s Wrath : For 60 seconds, opponents that get too close take 8 points per second of fire damage. Resist Fire – Your Dunmer blood gives you 50% resistance to fire. Altmer (High Elf) +10 Illusion, +5 Conjuration, Destruction, Restoration, Alteration, Enchanting Highborn : Regenerate magicka faster for 60 seconds. Highborn : High Elves are born with 50 extra magicka. Imperial +10 Restoration, +5 Destruction, Enchanting, Heavy Armor, Block, One-Handed Voice of the Emperor : Calms nearby people for 60 seconds. Imperial Luck : Anywhere gold coins might be found, Imperials always seem to find a few more. Khajiit +10 Sneak, +5 Alchemy, One-Handed, Archery, Lockpicking, Pickpocket Night Eye : Improved night vision for 60 seconds. Claws : Khajiit claws do 15 points of damage. Nord +10 Two-Handed, +5 Smithing, Block, One-Handed, Light Armor, Speech Battle Cry : Target flees for 30 seconds. Resist Frost: Your Nord blood gives you 50% resistance to frost. Orsimer (Orc) +10 Heavy Armor, +5 Enchanting, Smithing, Block, Two-Handed, One-Handed Berserker Rage : You take half damage and do double damage for 60 seconds. Redguard +10 One-Handed, +5 Destruction, Alteration, Smithing, Block, Archery Adrenaline Rush : Stamina regenerates 10x faster for 60 seconds. Resist Poison : Your Redguard blood gives you 50% resistance to poison. Bosmer (Wood Elf) +10 Archery, +5 Alchemy, Light Armor, Sneak, Lockpicking, Pickpocket Command Animal : Make an animal an ally for 60 seconds. Resist Disease and Poison : Your Bosmer blood gives you 50% resistance to poison and disease. Starting spells Flames : A gout of fire that does 8 points per second. Targets on fire take extra damage. Healing : Heals the caster 10 points per second. I tillegg enkelte raser med et ekstra spell: Breton's Conjure Familiar : Summons a Familiar for 60 seconds wherever the caster is pointing. Dunmer Sparks : Lightning that does 8 points of shock damage to health and magicka per second. Altmer Fury : Creatures and people up to level 6 will attack anything nearby for 30 seconds. Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Alltid pleid å velge Dunmer, men Nord ser jo ut som ett alternativ denne gangen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg finner disse som de beste; Breton blood grants a 25% resistance to magic. Orc: (Berserker Rage) You take half damage and do double damage for 60 seconds. og i starten er spillet er nok denne nyttig; Imperial Luck : Anywhere gold coins might be found, Imperials always seem to find a few more. Siden jeg alltid går for OP i disse spillene blir det nok Breton igjen. Magi resistent sverdsvinger med lokkedue er lei å hanskes med. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Orc racialen virker ganske overlegen spør du meg! klarer rett og slett ikke bestemme meg. Tenkt på en assassin med litt magi og dualwield, evt en badass kriger. Lenke til kommentar
s_o_s Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 hvor lang er CD på de egenskapene en bruker som en spell? 1 dag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Det vites ikke. Det var 1 dag på et par av dem i Oblivion, men jeg husker ikke om det gjaldt alle. Dette gjelder altså rase egenskaper med en oppgitt varighet (... for 60 seconds), spørsmålet er altså hvor ofte du kan benytte dem. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 I Morrowind var jeg melee i ca. 30 minutter før jeg laget en magiker. I Oblivion forsøkte jeg en Dunmer 1h sverd/magiker (i nye ca. 30 minutter), men gikk tilbake til ren magiker før jeg havnet på en wood elf snikende bueskytter. Så for Skyrim har jeg tenkt å gi melee en ny sjanse (denne gangen skal det vare lengre enn 30 minutter). Og siden det tross alt er Skyrim blir det en Nord med 2h sverd, light armor og bue som mitt første valg. Men ut november må jeg fokusere helt og holdent på studier, noe som kommer til å bli kjedelig så fort anmeldelser begynner å dukke opp. -Deluze Lenke til kommentar
Demon_Hunter Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 khajiit deffinitift. Digger dem Lenke til kommentar
Ulleboy Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Er Breton like bra i Skyrim med 1h/shield og spells som i Oblivion? Eller har de endra classene? Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Greier ikke helt og bestemme meg heller, men ser ut til at det blir Dunmer med spell i en hånd og sverd i det andre. Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Taper jeg alt for mye hvis jeg går Nord, men går for magi? Liker de siden de er basert på vikinger. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Vanskelig å bestemme seg. Jeg har, tradisjonelt i de tidliger TES-spillene, vært en med heavy armor, med one-handed og skjold. Jeg har i tillegg brukt pil-og-bue, og ikke brukt spesielt mye annet magi enn health. Kanskje det blir Imperial. Endret 8. november 2011 av Quote Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Er det slik at hvis jeg er Dunmer og bruker mye magic, Må jeg bruke Light Armor eller funker det fint og bruke heavy armor og putte poeng i det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Problemet er vekta på Heavy Armour siden karakterer som går for magi gjerne er puslete reint fysisk. Det blir lite du kan ta med dersomom du i det hele tatt klarer å unngå overvekt dressa opp i heavy. I Oblivion måtte jeg bruke "feather" spells kontinuerlig for å gjøre meg lettere (typisk; Satsa egentlig på light, men kom stadig over god heavy armour). Det ikke vært satt noen tekniske hindringer i tidligere spill. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Valgte å gå for Nord selv, med fokus på one-handed, block og kjører litt destruction i tillegg. Er fornøyd med det så langt, men lurer på om jeg skal kjøre litt på light armor og archery i tillegg. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Pussig at Nords nå plutselig er mer veltalende enn Imperials (5 ekstra ferdighetspoeng i speech), mens Imperials nå er blitt voldsomt flinke i restoration (+10 ferdighetspoeng). I tidligere ES spill pleide Nords å ha en liten boost i restoration, mens dette nå er fjernet. Litt skuffet må jeg si. Lenke til kommentar
Synt4xx Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hva vil det si at det f. eks på nord er 10+ på two-handed men ingen pluss på speech. Hva er forskjellen? Har ikke spilt mange rollespill før, men gleder meg voldsomt til skyrim! Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hvilke feller kan man risikere å gå i hvis man, som i mitt tilfelle, har valgt Nord, men faller for fristelsen til å gjøre hva man vil hele tiden uten tanke på opprinnelige stats? Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hvilke feller kan man risikere å gå i hvis man, som i mitt tilfelle, har valgt Nord, men faller for fristelsen til å gjøre hva man vil hele tiden uten tanke på opprinnelige stats? Tror ikke du faller i noen spesielle feller annet enn at du blir en okey all-round karakter, mens de som fokuserer på enkelte ting blir skikkelig gode i det, f.eks en utrolig sterk kriger, fremfor en som er okey kriger og okey magiker. Snakker ikke av erfaring, men vil tro det er den eneste "fellen" du kan gå i ved å gjøre litt av hvert. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hvilke feller kan man risikere å gå i hvis man, som i mitt tilfelle, har valgt Nord, men faller for fristelsen til å gjøre hva man vil hele tiden uten tanke på opprinnelige stats? Tror ikke du faller i noen spesielle feller annet enn at du blir en okey all-round karakter, mens de som fokuserer på enkelte ting blir skikkelig gode i det, f.eks en utrolig sterk kriger, fremfor en som er okey kriger og okey magiker. Snakker ikke av erfaring, men vil tro det er den eneste "fellen" du kan gå i ved å gjøre litt av hvert. Hmm okei. Men vil det være skillnivåer som vil bli uoppnåelige for meg? Eller må bare ekstra grinding til for å gjøre alt mulig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå