perroga Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg lager et skjema som skal ha felter der det skal krysses av. Istedet for at brukerne skal skrive x i feltet, ønsker jeg en funksjon der man kan lage et kryss ved å museklikke på feltet. Skulle tro dette skulle la seg gjøre ved hjelp av VBA, eller ved å lage en type avkrysningsknapp. -Trenger noen tips for å komme videre med dette. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Skal det skje noe når man setter en hake i avkrysningsboksene? Hvis poenget er bare å vise at man har haket av for et valg, så er det tilstrekkelig å klistre inn en avkrysningsboks fra verktøyslinjen Skjemaer. Du kan selvfølgelig også lage en makro som kjøres hver gang du merker eller avmerker boksen. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Du finner kryssebokser (checkboxes, radiobuttons, ...) både i skjemaverktøy og i ActiveX-kontrollverktøykassen. I Excel2007 må du velge "vis Utviklerverktøy på båndet" i alternativer, vet ikke hvilken versjon du jobber med. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
perroga Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Tusen takk. Skal prøve dette. Jeg bruker Excel 2007, men kjenner 2003 best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå