Gå til innhold

– Neste Xbox blir billigere og mye mindre


Anbefalte innlegg

Xbox360 bruker en skreddersydd GPU som er noe over X1800 i ytelse og PS3 GPU'en er basert på NV47/G7x (GeForce 7800/7900). Begge brukte 90nm prosessen.

Strømforbruket til dagens high-end skjermkort har også økt en god siden den gang del til tross for mindre produksjons teknikk. Mao er det ikke noe å bruke i en liten konsoll, selv ikke på størrelse med PS3 fat.

 

Er akkurat det som bekymrer meg, at det skal være så smått, smått og kraft går ikke sammen. håper på noe som er som en gtx580 men på 28nm 120-140w tdp. ps3 fat 90nm dro vel ca 200w.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg snakker om cell som det tok år for å få folk til å dra nytte av og det tapsprosjektet det fortsatt er. Som du sier selv, powerpc har vært det etablerte, så nå skal man bruke 5 år å får til arm? Nei takk sier bare jeg.

ARM har vært med oss i nesten tredve år og finnes i omtrent alt av avansert elektronikk. Problemet med Cell var SPU-ene, det er ingen grunn til å tro at en konsoll med hovedprosessor basert på ARM vil ha slike.

Lenke til kommentar

Neste generasjon BØR ha HD som standard.

 

Jeg blir like skuffet hver gang spill, som Call of Duty: Black Ops og Battlefield 3, faktisk ikke har HD-oppløsning; Oppløsningen er lavere enn 720i men oppskaleres / antialiaseres / strekkes / trikses / mikses / fikses slik at de kan kalle det HD.

 

I år 2001 kjørte jeg Baldur's Gate 2 på 1024x768 på PC.

I 2011 kjører spillene mine på 1040×608 (Black Ops) eller lavere på min 360...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...