Gå til innhold

– Neste Xbox blir billigere og mye mindre


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor det nye navnet skal kalles "Xbox 720". Det gir ikke meningen. Xbox 360 heter jo det fordi jorda er 360 grader, du kan "spille" online med alle over hele jorda. Xbox 720 gir ikke mening da... Skal du spille med jorda^2? To spill samtidig? Spille med månen? Skjønner ikke jeg. Hvis noen kan forklare meg hvorfor 720 i det hele tatt vil gi mening?
Dette er bare et medieoppfunnet "arbeidsnavn". Microsoft har ikke kommet med én eneste offisiell uttalelse angående neste Xbox, så det er ingen grunn til å tro at den vil hete Xbox 720 (som jeg forøvrig synes er et meget dårlig navn). De kan jo ikke kalle den Xbox 3, for da høres det ut som Playstation 4 ligger foran de. Tipper de finner på noe som Xbox Revolution eller lignende, ingen tall.

 

Joa, men jeg så i en eller annen trailer en "logo" for xbox720. Dette må ha vært microsoft, muligens de "trolla" eller hva de enn gjorde, men det var Xbox360 logoen bare at det stod xbox720. Meh... I dont know, men jeg støtter nok det du sier om navnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er så totalt lite interessert i kinekt som det går an å bli.

Jeg skriver det til og med feil, bare sånn for å understreke poenget. Så hvis dette er en "schwær" greie med neste generasjons MS-konsoll, ja da er det absolutt ikke et pluss i min bok. Og jeg har fått inntrykk av at det er flere som er enig med meg i det. Jeg liker å sitte i en god stol eller ligge i senga og spille. Hvis flere og flere spill krever at jeg må opp og fekte med armene, ja da gidder jeg rett og slett ikke å spille. Jeg må jo nesten håpe og tro at MS ikke driter så heftig på de av oss som liker å være komfortable når vi spiller, men jeg reagerer når de fremlegger det på den måten, at det skal fokuseres stadig med på Kinect.

(Ok, jeg skrev dette riktig denne gangen, da.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som jeg nevnte over i Nintendo-kafeen, så er det mye som tyder på at denne neste Xbox-en er nærmere enn dere tror. Paul Thurrot som vistnok er ekspert på det interne livet i Microsoft, har på en podcast fortalt at han regner med Xbox 3, med kodenavnet "Ten", vil komme allerede neste år, og bli presentert på av Steve Ballmer på CES om to måneder.

 

Det er faktisk en god del ting som tyder på at dette er riktig, for det første så har det lenge gått et rykte om at AMD holder på med prosessoren til en konsoll som kommer i 2012, og vi vet at Nintendo ikke bruker AMD.

 

Videre, så rapporterte flere medier, deriblant Jim Reilly (som den gang var nyhetsredaktør for IGN) at Phil Spencer ikke var helt komfortabel når han ble spurt om hvilken konsoll Halo 4 kom til å komme ut på.

 

Det passer også godt med tanke på at Windows 8 blir lansert neste høst, og Steve Ballmer har flere steder sagt at han ønsker at alle MS-plattformer skal integreres med dette. Det gir derfor mening å lansere en ny Xbox samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den prosessor saken er interesang men spørs hvor smart det er, PS3 led lenge fordi den var vanskelig å utvikle for og mange som lager multiplatform ignorerer småprosessorene og bruker bare hoved cpu.

ARM prosessorer er også ganske svake, ja det kan oppveies med mange kjerner men er enklere å jobbe mot en rask cpu.

Lenke til kommentar

Jeg er så totalt lite interessert i kinekt som det går an å bli.

Jeg skriver det til og med feil, bare sånn for å understreke poenget. Så hvis dette er en "schwær" greie med neste generasjons MS-konsoll, ja da er det absolutt ikke et pluss i min bok. Og jeg har fått inntrykk av at det er flere som er enig med meg i det. Jeg liker å sitte i en god stol eller ligge i senga og spille. Hvis flere og flere spill krever at jeg må opp og fekte med armene, ja da gidder jeg rett og slett ikke å spille. Jeg må jo nesten håpe og tro at MS ikke driter så heftig på de av oss som liker å være komfortable når vi spiller, men jeg reagerer når de fremlegger det på den måten, at det skal fokuseres stadig med på Kinect.

(Ok, jeg skrev dette riktig denne gangen, da.)

 

Rolig, rolig. Det er jo bare å styre unna spillene med Kinect. Jeg se for meg at "Xbox Ten" blir en veldig brukervennlig og allsidig multimediamaskin med passelig mye kraft. Jeg kommer til å satse på Wii U selv fordi jeg er født til å spille Nintendospill, men har egentlig stor tro på MS fra og med Windows 8.

 

Kanskje Sony blir den eneste som satser alt på rå grafikk?

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar

Noe å tenkte på er at når konsoller kommer bruker de å mache siste generasjon skjermkort. når 360 kom var disse kortene ati x800 og x850 og nvidia 8800 ultra. disse er produsert på 110nm og yter ganske likt med den integrerte gpu som er i sandy bridge cpu. dette sier litt om hvor "svake" både 360 og ps3 er.

 

Så i teorien burde både PS4 og xbox"720" matche de kommenede monsterkortene på 28nm fra ati og nvidia. så vi burde stå ovenfor en enorm oppgradering. håper vi ikke ser en xbox Wii edition som tunefish spekulerer i over her :)

 

men skal den være så liten begrenser det seg stor på hvor mye TDP (varme) og igjen power den kan produsere

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor det nye navnet skal kalles "Xbox 720". Det gir ikke meningen. Xbox 360 heter jo det fordi jorda er 360 grader, du kan "spille" online med alle over hele jorda. Xbox 720 gir ikke mening da... Skal du spille med jorda^2? To spill samtidig? Spille med månen? Skjønner ikke jeg. Hvis noen kan forklare meg hvorfor 720 i det hele tatt vil gi mening?

 

Kanskje 720 betyr at spillene vil ha en grafikkoppløsning i reell 720p. En gang i fremtiden får vi vel en konsoll som takler spill i reell 1080p oppløsning også. Ikke det at jeg er opptatt av sånt.

Lenke til kommentar

Noe å tenkte på er at når konsoller kommer bruker de å mache siste generasjon skjermkort. når 360 kom var disse kortene ati x800 og x850 og nvidia 8800 ultra. disse er produsert på 110nm og yter ganske likt med den integrerte gpu som er i sandy bridge cpu. dette sier litt om hvor "svake" både 360 og ps3 er.

 

Så i teorien burde både PS4 og xbox"720" matche de kommenede monsterkortene på 28nm fra ati og nvidia. så vi burde stå ovenfor en enorm oppgradering. håper vi ikke ser en xbox Wii edition som tunefish spekulerer i over her :)

 

men skal den være så liten begrenser det seg stor på hvor mye TDP (varme) og igjen power den kan produsere

Xbox360 bruker en skreddersydd GPU som er noe over X1800 i ytelse og PS3 GPU'en er basert på NV47/G7x (GeForce 7800/7900). Begge brukte 90nm prosessen.

Strømforbruket til dagens high-end skjermkort har også økt en god del siden den gang del til tross for mindre produksjons teknikk. Mao er det ikke noe å bruke i en liten konsoll, selv ikke på størrelse med PS3 fat.

 

Kanskje dette er GPU'en til neste Xbox:

http://semiaccurate.com/2011/10/27/amd-far-future-prototype-gpu-pictured/

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Kanskje 720 betyr at spillene vil ha en grafikkoppløsning i reell 720p. En gang i fremtiden får vi vel en konsoll som takler spill i reell 1080p oppløsning også. Ikke det at jeg er opptatt av sånt.

Det store flertallet av Xbox360 spill har en reel oppløsning på 720p, selv om det er en del som går under dette.

Jeg vil regne med at 1080p blir standard oppløsningen for neste generasjon Xbox.

Lenke til kommentar

Kanskje 720 betyr at spillene vil ha en grafikkoppløsning i reell 720p. En gang i fremtiden får vi vel en konsoll som takler spill i reell 1080p oppløsning også. Ikke det at jeg er opptatt av sånt.

Det store flertallet av Xbox360 spill har en reel oppløsning på 720p, selv om det er en del som går under dette.

Jeg vil regne med at 1080p blir standard oppløsningen for neste generasjon Xbox.

 

håper det jeg og. Og så håper jeg at det blir vanlig med mye AA & AF, og 60fps. Det hadde vært ganske digg.

Lenke til kommentar

håper det jeg og. Og så håper jeg at det blir vanlig med mye AA & AF, og 60fps. Det hadde vært ganske digg.

God AA og texture filtering (endelig) blir nok vanlig, men 60fps stiller jeg meg mer tvilene til. Det blir forsatt mer et valg utviklerene tar enn et valg konsollene tar, og mer visuell kvalitet/inntrykk i 30FPS pleier å vinne over 60FPS.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
.. og ARM er jo et kapittel for seg selv. Husker dere "Cell", folkens?

Cell er ikke ARM, den er Power. (GP-kjernen er hvertfall) Nintendo Dolphin, Nintendo Wii, Nintendo Wii U, Xbox 360 og Playstation 3 bruker alle Power og ingen store konsoller har noen gang brukt ARM AFAIK.

 

ARMs kapittel innen konsoller er enda ikke skrevet slik jeg ser det, men det jeg har sett av prosessorer de siste par årene har vært veldig lovende.

Lenke til kommentar

Tror du bør roe deg ned litt og ta deg en bolle, for du har fullstendig missforstått. Jeg snakker om cell som det tok år for å få folk til å dra nytte av og det tapsprosjektet det fortsatt er. Som du sier selv, powerpc har vært det etablerte, så nå skal man bruke 5 år å får til arm? Nei takk sier bare jeg.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor det nye navnet skal kalles "Xbox 720". Det gir ikke meningen. Xbox 360 heter jo det fordi jorda er 360 grader, du kan "spille" online med alle over hele jorda. Xbox 720 gir ikke mening da... Skal du spille med jorda^2? To spill samtidig? Spille med månen? Skjønner ikke jeg. Hvis noen kan forklare meg hvorfor 720 i det hele tatt vil gi mening?

 

Kanskje 720 betyr at spillene vil ha en grafikkoppløsning i reell 720p. En gang i fremtiden får vi vel en konsoll som takler spill i reell 1080p oppløsning også. Ikke det at jeg er opptatt av sånt.

Aha! Det kunne faktisk fungert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...