jokohoma Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hei! Har en HP ProBook 6560B (laptop). Jeg ønsker å bytte ut HDD med ed SSD, Corsair SSD Force Series 3, 120GB Problemet er at maskinen ikke kjenner igjen SSD når den settes i maskinen. BIOS finer den ikke... Det som gjør det hele mer merkelig er at disken oppdages dersom den kobles til eSATA samtidig som eksisterende HDD er tilkoblet internt. Da kan jeg i boot menyen velge eSATA som oppstart disk. Om jeg bytter om til SSD internt og HDD i eSATA fungerer det ikke lengre. Maskinen klarer ikke finne tilkoblede disker dersom SSD er koblet internt i maskinen. Noen som har tips til hvordan jeg kan få SSD til å virke uavhengig av HDD? -Takk! Lenke til kommentar
Norp Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Har du forsøkt å oppdatere bios? Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Har du forsøkt å oppdatere bios? Ja, det glemte jeg å nevne... Jeg har oppdatert til siste tilgjengelige versjon av BIOS Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Load default i biosen og se.. Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Jeg er tydeligvis ikke alene om dette problemet: HP Forum Post It seems that the new sandforce controller in the corsair force gt is having compatability issues with certain models of hp's probook and elitebook series. i'll probabbly have to get an intel ssd as they seem to be compatible. Jeg fikk min "gamle" Intel X25-M Gen.2 SSD 80GB 2,5", Retail til å fungere. Så bruker nok den inntil videre. Endret 9. november 2011 av jokohoma Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Hei. Du kan prøve å oppdatere firmwaren til Harddisken. Se om det kanskje fungerer. Jeg hadde ikke noe problem med å få min Corsair SSD Force Series 3, 120GB disk. Jeg hadde den først i hovedmaskina mi, men jeg tok den ut fordi at jeg trodde at det var det som var problemet på hovedmaskina, men iallefall så satt jeg den inni Acer maskina. Jeg hadde oppdatert Firmwaren før jeg hadde satt den inni laptopen og den fungerer fint på Acer maskina iallefall. Men som skrevet. Oppdater firmwaren. Lykke til. Hilsen. wil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå