Gå til innhold

HTC Edge utfordrer Galaxy Nexus

Anbefalte innlegg

Her snakker vi om en revolusjon, og jeg må si dette virkelig er et skritt i riktig retning. Men en liten anekdote. Hvis disse ryktene hadde dreid seg om ip5, vil jeg tro omtalen hadde vært en helt annen. Det virker på meg som at personen som har skrevet dette heller er lunken til de 4 kjernene, enn at han er begeistret?

Hei! Jeg er begeistret over alle produkter som bringer noe nytt til torgs. Det gjør virkelig HTC Edge, dersom det er hold i ryktene. Jeg unngår likevel å slenge hæla i taket. Det er på sin plass å dempe forventninge litt, så ingen blir skuffet over at fire kjerner ikke betyr at alt går fire ganger fortere enn på singelkjerne. Men Tegra 3 vil forhåpentlig gi bedre støtte for avspilling av HD-video, og økt prosessorkraft åpner for at telefonen kan kjøre stadig tyngre oppgaver på en smidig måte.

Jeg er helt enig med deg i at det er lurt å begrense begeistringene når man hører rykter, men jeg opplevde ikke akkurat at dere begrenset dere når dere trykker iPhone rykter på løpende bånd.

Fire prosessorkjerne klokket til 1,5GHz, vil i praksis si veldig kjapp cpu. Jeg vil tro den vil ligge over det 4 dobbelte av det dagens ip4s cpu klarer å prestere. Og det kunne du godt ha gjort et poeng ut av. Hadde det vært omvendt, så hadde du nok gjort mange STORE poeng av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Galaxy SIII kommr sannsynlgvis ut før HTC egde. Den skal og selfølgelig ha 4 kjerner, og jeg gjetterm eg til at den kommer til å bli bedre. Galaxy S2 og HTC Sensation ble sluppet på ganske lik tid, og Galaxyen slår Sense lett. Så vile oppfordre dere til å se på S3 jeg.

Nå mener jeg at man får en bedre telefon hvis man velger Sensation fremfor Galaxy S2. Men det er selvfølgelig etter mine preferanser. Velger man Sensation XE vil man få en minst likeverdig telefon, etter dine preferanser, og en laaaangt bedre telefon etter mine preferanser. Det at en telefon skårer høyt på diverse syntetiske tester, er ikke det samme som at den er bedre enn en av konkurrentene. Sense 3.x er etter min mening det ypperste av det ypperste, når det kommer til UI.

Lenke til kommentar

Hvordan blir Droid Razr i forhold til denne?

Jeg likte godt at den i tillegg til å være en svært heftig telefon også er bygget for å tåle litt mer enn ingenting :)

Nå er ikke jeg den som anbefaler det absolutt heftigste som finnes på markedet til enhver tid. Droid Razr har krefter så det holder i massevis, og den blir vel ganske så snart oppdatert til ICS.

Selv foretrekker jeg designet til HTC, men hvis Sense ikke er viktig for deg, så er vel Droid Razr et likså godt valg som denne. Vil jeg tro...

Lenke til kommentar

Nydelig mobil på de fleste områder.

Selv om jeg ikke liker Apple har jeg én ting jeg synes de gjør bra: lite knapper/touch-ikon. Det hadde holdt med et hjem-ikon og en menyknapp. Tilbaketasten kan brukes direkte på skjermen og og istedet for søk-knapp er det bare å ha en widget/snarvei på skjermen.

Forøvrig ser virkelig dette ut som en lovende mobil. Personlig skulle jeg ønske at produsentene lanserte litt færre mobiler i året slik at de fikk satset ordentlig på hver enkel enhet. Men dette blir pirk... Klarer meg en stund til med Desire HD-en! :-)

Lenke til kommentar

Sommeren neste år? Nexus er vel ca samme sjiktet som SGS2 om jeg husker specsa rett, kanskje litt over? Og den er vel ute snart, denne nexusen?

Tja tja tja... nei jeg tror jeg venter med jubel til den er released og ser på mobilene som er ute rundt den tid.

Lenke til kommentar

Sykt herlig! Skal bli skikkelig deilig å ringe og sende sms med dette vidunderet. Noen som vet om man kan snakke fortere når devicen har fire-kjerners prosessor?

Du kan jo godt kjøpe deg en god gammeldags telefon dersom du ikke ser at en smarttelefon har vidt forskjellige bruksområder fra en gammeldags en.

Lenke til kommentar

Er jo litt morsom å se at fanboysa sitter på gutterommet og ikke skjønner noenting og samtidig går helt bananas over om HVPUèn har 1,2 eller 1,5 GHz da. Du forstår tydeligvis min humor da. Ikke mange som gjør det.

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

Jeg stiller spørsmålet som sikkert mange andre sitter med.Hva med batteriet? :p

Om jeg husker riktig har Tegra 3 fakisk 5 kjerner, der den siste er laget for å bruke veldig lite strøm. Når telefonen brukes lite kjører den bare på den kjernen, og når du trenger mer krefter så aktiveres en eller flere av de andre kjernene istedet.

Med andre ord får du det beste fra begge verdener. Lavt strømtrekk i standby, og heftig ytelse når det trengs. Merker jeg ble litt sugen på denne telefonen :D

Lenke til kommentar

Ettersom det ikke lengre er lov å sitere, her på forumet, eller det er strenge regler for når og hvordan man skal sitere, så må jeg vel påpeke at dette innlegget er en kommentar til learntofly sine opplysninger angående HTC Edge.

Jeg ble litt skuffet da jeg leste at de hadde gått bort ifra minnekort, men hvis 32 MB internt minne stemmer, så holder det vel for de fleste. Selv hadde jeg foretrukket 2mm tykkere telefon, men med plass til minnekort.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...