BuffyAnneSummers Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Leste nettopp denne: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10015557 .. og har lite lyst til å måtte punge ut med over 2000 kr pr måned i år også. Noen som kan anbefale meg noen andre? Ønsker å ikke måtte betale så himla mye, men ønsker ikke ett selskap som ikke tar sine kunder på alvor og som gir elendig service. Edit: Har sett på både denne: http://www.norgesenergi.no/#Pris og denne: http://www.fjordkraft.no/ Ingen som har noe å legge til? Endret 8. november 2011 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hva trenger man egentlig kundeservice når det gjelder strøm til? Her bør du definitivt gå for lavest mulig pris , sats på et bra selskap som har lav spotpris over tid. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Men det hjelper ikke at de er billige hvis de slurver og f.eks ikke gidder å svare deg på spørsmål og ikke er særlig behjelpelige hvis du har ett problem. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hvis du vil ha forutsigbarhet så kan du jo bare gå for en fastprisavtale? - Kan godt hende det er det billigste over neste året dersom det blir sånne ekstremrpiser som sist vinter - litt avhengig av strømforbruket ditt. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Hva er da en ''rimelig'' fastpris-avtale? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Det viktigste er i mine øyne å komme seg over til spotprisavtale da det er dette som vil lønne seg over tid. Ved spotprisavtale betaler du det leverandøren betaler for strømmen på kraftbørsen (Nordpool) pluss et lite påslag. Påslaget er normalt en god del mindre enn prisdifferansen mellom Nordpool og det leverandørene tar betalt i fastpris-/variabel pris-avtalene sine. Norgesenergi har et påslag på 1,49 øre pr kWt, mens Fjordkraft har et fast påslag på 49,- pr måned. Påslaget pr år blir da 298,- hos Norgesenergi ved et forbruk på 20000 kWt i året, mens Fjordkraft tar 588,- uansett forbruk. For at det skal lønne seg med Fjordkraft må du bruke nesten 40000 kWt pr år. Tidligere i høst hjalp jeg mine foreldre med å finne ny strømleverandør. Endte opp med Norgesenergi da de ligger bra ann mtp pris (om de har et påslag på 1 eller 1,5 øre pr kWt utgjør bare en hundrelapp i året) og folk virker fornøyd med de. Endret 9. november 2011 av KjellV Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Det er da virkelig begrenset hvor mye kundeservice fra et firma som leverer strømmen til deg. Hvis det er noe problem med strømmen er det ikke de du skal ta kontakt med samme hva. Mao, pris og faktureringsmåte er definitivt viktigst. Jeg har Norgesenergi med gul spot avtalen. Grei pris og akonto betaling. A konto vil si at du betaler halvparten på forskudd og halvparten på etterskudd. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Norgesenergi har et påslag på 1,49 øre pr kWt, mens Fjordkraft har et fast påslag på 49,- pr måned. Påslaget pr år blir da 298,- hos Norgesenergi ved et forbruk på 20000 kWt i året, mens Fjordkraft tar 588,- uansett forbruk. For at det skal lønne seg med Fjordkraft må du bruke nesten 40000 kWt pr år. Så en forskjell på "hele" 24 kr per mnd ved et forbruk på 20000 kWt. Norgesenergi har en pakke som de kaller for sparepakken, som koster 1kr per dag som mange har og de tar 29kr i fakturagebyr, så da blir det plutselig mye dyrer. Fjordkraft vant serviceprisen i 2009 og 2011. Kundesenteret deres har åpent 0800-2000. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Så en forskjell på "hele" 24 kr per mnd ved et forbruk på 20000 kWt. Norgesenergi har en pakke som de kaller for sparepakken, som koster 1kr per dag som mange har og de tar 29kr i fakturagebyr, så da blir det plutselig mye dyrer. Fjordkraft vant serviceprisen i 2009 og 2011. Kundesenteret deres har åpent 0800-2000. 1. Som sagt er det viktigste at man bytter til spotprisavtale. Prissammenligningen mellom Norgesenergi og Fjordkraft ble gjort da det var disse to leverandørene som ble nevnt i åpningsinnlegget. Prisforskjellen er ikke stor i forhold til totalutgiften til strøm (inkl. nettleie), men Fjordkraft tar uansett dobbelt så godt betalt for å skaffe deg strøm som Norgesenergi gjør ved et forbruk på 20000kWt. 2. Hva har det selvstendige produktet Sparepakken med saken å gjøre? Det koster også penger å kjøpe melk på butikken... 3. Fakturagebyr er noe alle tar for papirfaktura, til og med Fjordkraft. Dette unngår man lett ved å velge efaktura eller avtalegiro. 4. Norgesenergi er rangert som nr 3 av strømleverandørene mhp tilfredshet hos norsk kundebarometer, tre plasser over Fjordkraft. Hvem som har best kundeservice skal ikke jeg si noe om, men det ser ikke ut som Norgesenergi står spesielt mye (om noe) tilbake for Fjordkraft. Åpningstid hos begge leverandørene er 08-20. Hvorfor drar du inn ekstraprodukt som er frivillig (2), kostnader som er identisk og for de fleste frivillig (3) samt skryter over åpningstid hos kundeservice (4) når denne er identisk? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Fjordkraft har ingen gebyrer. Nevner åpningstiden fordi noen synes den er viktig. Viste ikke at Norgesenergi har samme åpningstid. Serviceprisen forteller noe. Har Norgesenergi samme pris å vise til? Hvorfor kritiserer du mitt innlegg når du ikke forteller den fulle sannheten før du prissetter Norgesenergi? Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Bytta fra Hafslund til G.E. nå nettopp, sparer 1600,-/år. Ikke mye, men penger er penger. Takk Hafslund som til slutt klarte å skremme meg vekk.. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Har Fjordkraft gått bort fra fakturagebyr er det pluss i margen. Baserte uttalelsen min om fakturagebyr på erfaring med mine foreldre som gikk over til efaktura pga dette gebyret. Beklager denne feilen, jeg burde ha sjekket opp hos Fjordkraft. Norgesenergi har i mange år kommet best ut hos Norsk Kundebarometer og ligger for 2011 som sagt på 3. plass, 3 plasser høyere enn Fjordkraft. Alt tyder på at kundeservicen er bra, og om de da har fått noen pris bryr jeg meg lite om. Hvor mye kontakt med de skal man egentlig ha? Forresten: personlig er jeg ikke veldig fornøyd med å få inkassokrav fra Fjordkraft på en strømregning som ble betalt ved forfall. Jeg er selvsagt ikke enig i at jeg "ikke forteller den fulle sannheten". Da bør du heller se deg selv i speilet og huske hvem som konkluderte med at Norgesenergi er "mye dyrer" på grunn av Sparepakken (et ekstraprodukt) og fakturagebyr (som i praksis er frivillig). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Strøm er strøm, du trenger vel ikke kundeservice? Se etter: - lav pris for den avtaletypen du er interessert i - unngå forskuddsbetaling, akonto etc, velg de som fakturerer etterskudd etter forbruk - sjekk grundig alle betingelser rundt betaling, fakturagebyr, krav til e-faktura, avtalegiro etc Lenke til kommentar
Oljebyen Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 - Kundene må straffe Lyse.Lyse må tilbakebetale 32 millioner kroner til strømkundene som har variabel pris-avtale. Det mener direktør Peter Batta i Huseiernes Landsforbund http://www.aftenbladet.no/energi/fornybar/--Kundene-m-straffe-Lyse-2891317.html Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 (endret) Har selv Fjordkraft. Du betaler ikke noe mer for strømmen med Spotpris hos Fjordkraft enn andre leverandører. De har en grei hjemmeside, fakturaen er forståelig. De måtte sende akkumulert de første månedene da vi flytta hi, siden de ikke hadde noe å gå etter. Det endte med at vi betalte 400,- i måneden, noe som var langt over vårt forbruk. De fjernet dette fra en faktura når de fikk målingen fra nettleverandør, og overførte penger på kontoen min, uten å bli gitt beskjed om det. Enkelt system som fungerer, det setter jeg pris på. Setter også pris på at det ikke er forskuddsbetaling, noe jeg ser mørkt på uansett hva det gjelder. Jeg liker ikke engang å betale for en pizza før jeg har fått den. Endret 10. november 2011 av Neppe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå