Alkanide Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg har kjøpt noen digitale målere til mønsterdybde og lufttrykk.. Men problemet er at de har en feilmargin.. Lufttrykk: Den ene lufttrykk-måleren har en feimargin på +/- 1.5PSI (Har funnet ut det er lettere med PSI enn kg/ cm^2), vil dette ha mye påvirkning på hvorvidt man har riktig lufttrykk? Jeg mener, om måleren viser 33PSI, og 33PSI er fabrikk-spesifikasjonen på lufttrykk i fordekket, kan jeg da bære helt trygg på at det er Ok? Da er det jo alt fra 31.5PSI til 34.5PSI.. Men i hovedsak så vil dette være greit? Måleren kan jo også vise 31.5PSI, og det aktuelle trykket kan være 33PSI.. Men om den viser ~32.5PSI-33.5PSI så er det safe? Mønsterdybde: Den ene mønsterdybde-måleren har en feilmargin på +/- 0.3mm, hvilket vil si at den kan vise 3.0mm også er det 2.7mm eller 3.3mm.. Men dette er vel heller ikke noe stort problem? -- Tenkte bare jeg skulle starte en tråd og spørre siden det kan bi dyrt å kjøre rundt med spesielt feil lufttrykk.. For det er jo ingen måte jeg kan vite at det faktisk ER 33PSI trykk i dekket når måleren viser det, siden det er en feilmargin på +/- 1.5PSI..? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Det er ikke så farlig. Holder lenge med trykkmåleren på bensinstasjonene... Så lenge det er ca. samme trykk på hver sin side av bilen og trykket er innenfor det anbefalte av bilprodusenten så er det bare å kjøre på. Ang. mønsterdybde så spiller det heller ingen rolle om det er så nøyaktig. Kjøp en på Clasern eller Biltema, den holder i massevis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå