alex100 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Jeg ser etter noen hurtigkoblinger til 10 mm vannslanger som er slik at jeg kan koble de av mens det er vann i, og senere sette de sammen igjen. grunnen er at jeg skal ha en radiator jeg vil koble av når jeg transporterer den og sette den på igjen senere. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 det hadde vært noe. jeg kunne trengt det samme til vanntank i hagen prosjektet mitt. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Høres ut som noe Felleskjøpet (FK-butikken) eller Gartner-hallen har... Lenke til kommentar
Bach Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 http://www.innovatek.de/contentServ/www.in...php?StoryID=189 Noe slik feks. Vi får mase på en av webshop'ene som selger Innovatek. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 http://www.innovatek.de/contentServ/www.innovatek.de/index.php?StoryID=189Noe slik feks. Vi får mase på en av webshop'ene som selger Innovatek. kan jeg bruke noen av de der du linket til? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Nå kan ikke jeg noe særlig mer tysk enn det jeg lærte ved å se Derick. Men etter hva jeg kan skjønne er dette en selvlukkende kobling. Eneste aberet er at de sikkert er laget for resten av utstyret til Innovatek og er beregnet for slange med 8mm innerdiameter. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 13. august 2003 Forfatter Del Skrevet 13. august 2003 Nå kan ikke jeg noe særlig mer tysk enn det jeg lærte ved å se Derick.Men etter hva jeg kan skjønne er dette en selvlukkende kobling. Eneste aberet er at de sikkert er laget for resten av utstyret til Innovatek og er beregnet for slange med 8mm innerdiameter. så du mener at de ikke vil passe til mine 10 mm slanger? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Ikke de som selges hos Innovatek tror jeg. Med litt "tweaking" går det kanskje. Men det ville overraske meg stort om en slik type kobling kun blir produsert i én dimensjon. Kanskje folka på Microplex vet noe mer. Eller en e-post til Innovatek om hvem som lager koblingene. Koblinger beregnet på kompressorutstyr kan muligens brukes? Biltema har slike koblinger ganske billig. Lenke til kommentar
alex_x Skrevet 13. august 2003 Del Skrevet 13. august 2003 Man får kjøpt sånne på dyrebutikken: http://www.eheim.com/images/int/tech_zub_d..._doppelhahn.gif De minste passer til slanger med 9 mm indre diameter. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 http://www.innovatek.de/contentServ/www.innovatek.de/index.php? Av det jeg kan se, så er de koblingene innvendig gjenget for montasje av slangenippel i ønsket størrelse. Så der skulle det ikke være noe problem. Man trenger bare å vite gjengedimensjon og gjengetype, så kan f-eks microplex hjelpe deg med resten. Men følger de koblingene stilen Innovatek har med tynne slanger, så tipper jeg selve koblingen har et ganske trangt løp. Mao, du kan få et ikke helt ubetydelig flowtap. Hvor mye dette vil påvirke temperaturen skal jeg la være usagt i denne omgang :wink: Selvlukkende koblinger er veldig lettvint, men det avhenger at koblingen er i meget god kvalitet. En dårlig selvlukkende kobling, ala de som er på hageslangen, holder godt tett, men kun ved høyt trykk(!) faller trykket i slangen til "vannkjølenivå" kan tilbakeslagsmekanismen fuske, slik at lekasje oppstår. Og hvis det først begynner og lekke, så vil det bare forverre seg ettervert som trykket i slangen faller. Så hvis jeg ikke var 100% sikker på at hurtigkoblingene som hang fast i PC var helt tett under alle omstendigheter, ville jeg ha montert en liten kran på baksiden av koblingen for sikkerhets skyld. På den stasjonære/eksterne delen ville jo en eventuell lekasje neppe forårsake noe annen skade utover et vått teppe. Her kunne man jo droppe ekstra kran om ønskelig. Lenke til kommentar
geggi2 Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 Det du kan bruke er hurtigkoblinger som er beregnet for hydraulikk. Hvis du søker på "faster", "snaptite" eller "hydraulic quickconnector" så finner sikkert du noe som passer. Du kan også prøve å ta deg en tur innom firma som driver med hydraulikk( landbruksmekaniker, lastebiler) for det kan godt være at de har noe som passer. Hvis du ikke får tak på noe som passer så kan du bruke hansen-koblineger for luft og sette en liten kuleventil inn etter hannen slik at vannet ikke renner ut. Den løsningen er sikkert den billigste for hurtigkoblinger for hydraulikk er ganske dyrt. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 Har en glimrende nyhet til dere folkens (og til meg selv): Jeg sendte en mail til Microplex og spurte om det samme. De gav meg kjapt svar, og ba meg se på "Innkommende". Og der ligger de også. Stålende! Go Microplex! Men hvilken av de er det som passer til mine 10mm slanger? Takker for all hjelp jeg har fått. Lenke til kommentar
picachu Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 3/8 passer til 10 mm slanger, men alvorlig talt...560,- for noen koblinger av plast er SYKT !!! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 3/8 passer til 10 mm slanger, men alvorlig talt...560,- for noen koblinger av plast er SYKT !!! jeg betaler hva det koster. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 16. august 2003 Forfatter Del Skrevet 16. august 2003 3/8 passer til 10 mm slanger, men alvorlig talt...560,- for noen koblinger av plast er SYKT !!! hvilke koblinger som passer til min da? må jeg ha en slik og en slik for å utgjøre en kobling? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 må jeg ha en slik og en slik for å utgjøre en kobling? Ja. En han og en hun. Men du bør vel ha to av hver, såfremt du har to slanger Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 17. august 2003 Forfatter Del Skrevet 17. august 2003 må jeg ha en slik og en slik for å utgjøre en kobling? Ja. En han og en hun. Men du bør vel ha to av hver, såfremt du har to slanger ok. thanks! Lenke til kommentar
picachu Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Gå heller på en rørlegger/VVS butikk å kjøp deg 2 kraner (Sånne som det er på ethvert toalett. [edit] etter å ha tenkt meg om i 2 sekunder til så kom jeg på at man da kun stenger ene siden av slangen...... :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå