largem Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Fått en sur bot på 4200 pga brutt trafikk regel, men jeg har ikke jobb, og har ikke mulighet for å skaffe penger på noen som helst måte. Hva skal jeg gjøre? Dersom jeg ikke betsler blir det bare puringer, og jeg går skole og bor i en liten by på landet med 0 jobb for en på 19 år uten noe ferdig utdanning. Hvor kan jeg få skaffet penger? Låne av foreldre eller bekjente er utelukket, låne penger gjør bare ikke. Gidder ikke levepå forskudd. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Ta det med ro. Har du ikke penger så kan du ikke betale. Det er først når du bevisst spekulerer i å ikke betale bøter at de burer deg inn. Lenke til kommentar
Cherrio Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Du kan jo eventuelt jobbe for naboer som trenger hjelp med kumelking, ettersom at du bor på landet? Jeg skjønner at du ikke har lyst til å låne penger, men i dette tilfellet så er det ganske så lurt. Men det er jo bare en subjektiv mening som kan multipliseres og divideres til kvadratrota av brennvidda. Skaff deg jobb! 2 Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Kanskje du burde ha tenkt på å følge trafikkreglene. Det er helt gratis. Siden du ikke er voksen og har god hukommelse burde det ikke være så vanskelig. Når du har dumma deg ut får du ta følgene av det. 6 Lenke til kommentar
largem Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Joa, men har søkt jobb overalt her, men er jo ikke noe ledig, når det bor 16000 folk her og sentrum med arbeidsplasser er mindre en ullevolstadion. Så er det ikke så j****** lett. Hadde jobb i ski før men det kosta meg nesten en dags lønn i bensin frem og tilbake. Så fortjenesten var minimal. Lenke til kommentar
Cherrio Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Som skrevet, du trenger ikke å søke jobb for å skaffe penger. Du bor på landet, gutten min. Det er mange som trenger hjelp med farmen sin. Spør litt rundt, så garanterer jeg deg at du får deg jobb. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Som skrevet, du trenger ikke å søke jobb for å skaffe penger. Du bor på landet, gutten min. Det er mange som trenger hjelp med farmen sin. Spør litt rundt, så garanterer jeg deg at du får deg jobb. Det vet vel trådstarter bedre enn dere som påpeker dette. Det er ikke sånn at alt som ikke er tettebebygd strøk er jordbruksområde. Langs kysten og oppi nord er det temmelig store områder hvor det både er svært spredt bebyggelse og lite jordbruk. Gudene vet hvorfor folk gidder å bo der, da Men de finnes altså. Ta det med ro. Har du ikke penger så kan du ikke betale. Det er først når du bevisst spekulerer i å ikke betale bøter at de burer deg inn. Dette er jo direkte feil. Betaler du ikke må du i fengsel. Det er nettopp når du bevisst spekulerer i å droppe betalingen at du ikke må i fengsel (det er de som heller vil i fengsel enn å betale noen tusenlapper selv om de har råd), namsmannen tar jo utlegg i både inntekt, innbo og det som er, er det noen som garantert får pengene som du skylder dersom de overhodet eksisterer, så er det Statan. Lenke til kommentar
Anskar Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Ta det med ro. Har du ikke penger så kan du ikke betale. Det er først når du bevisst spekulerer i å ikke betale bøter at de burer deg inn. Dette er jo direkte feil. Betaler du ikke må du i fengsel. Det er nettopp når du bevisst spekulerer i å droppe betalingen at du ikke må i fengsel (det er de som heller vil i fengsel enn å betale noen tusenlapper selv om de har råd), namsmannen tar jo utlegg i både inntekt, innbo og det som er, er det noen som garantert får pengene som du skylder dersom de overhodet eksisterer, så er det Statan. Nei, de gjør ikke det. Det er mulig at de skal gjøre det, men gjør det likevel ikke. Har du ikke penger, så slipper du faktisk å betale bota. Det har jeg såpass mange eksempler på i min bekjentskapskrets, at det kan bevises. Jeg tror det er for at om de krever inn et beløp som du ikke har evne til å betale, så vet de at du må gå på sosialkontoret for å overleve, og det er det ikke mening i ... for Staten er Staten uansett, og krever Staten (Namsmannen) inn bota, så må Staten (sosialkontoret) gi den tilbake som midler for å overleve. Det er først når det har hopet seg opp med flere ubetalte bøter, at de går til aksjon. Peanuts som 4200 kr tror jeg derfor at de ikke bryr seg med om det ikke har vært en mentalitetsforandring i løpet de siste åra da, det har jeg ikke kunnskap om. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Joa, men har søkt jobb overalt her, men er jo ikke noe ledig, når det bor 16000 folk her og sentrum med arbeidsplasser er mindre en ullevolstadion. Så er det ikke så j****** lett. Hadde jobb i ski før men det kosta meg nesten en dags lønn i bensin frem og tilbake. Så fortjenesten var minimal. Bor du i Ytre Enebakk eller no? Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Selg bilen og begynn å sykle! (med piggdekk om nødvendig) 1 Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Joa, men har søkt jobb overalt her, men er jo ikke noe ledig, når det bor 16000 folk her og sentrum med arbeidsplasser er mindre en ullevolstadion. Så er det ikke så j****** lett. Hadde jobb i ski før men det kosta meg nesten en dags lønn i bensin frem og tilbake. Så fortjenesten var minimal. Bor du i Ytre Enebakk eller no? Enebakk har da ikke så mange innbyggere. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Joa, men har søkt jobb overalt her, men er jo ikke noe ledig, når det bor 16000 folk her og sentrum med arbeidsplasser er mindre en ullevolstadion. Så er det ikke så j****** lett. Hadde jobb i ski før men det kosta meg nesten en dags lønn i bensin frem og tilbake. Så fortjenesten var minimal. Bor du i Ytre Enebakk eller no? Enebakk har da ikke så mange innbyggere. Nei, ser at det kun bor litt over 10.000 der. Lenke til kommentar
Aksjebloggeren Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hvor kan jeg få skaffet penger? Låne av foreldre eller bekjente er utelukket, låne penger gjør bare ikke. Gidder ikke levepå forskudd. Hvis valget står mellom å skylde staten penger og skylde familien penger, så burde valget være veldig veldig enkelt. Staten er den verste kreditoren du kan skylde penger! Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Kan ta ferien på Ilseng(fengsel). er vel 3-4 dager du må sitte inne. Du sparer penger på mat , og du får heller ikke flere bøter. Eller bli voksen å skaff pengene ved å jobbe. Hugg ved i en uke hver kveld så er det sikkert i orden. En by med 16.000 er ikke på landet. Du bor for f. i norges tettest befolkede omr. og sier du ikke kan finne en enste strøjobb. Hmm mangel på initiativ. Vask på skolen da. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hvor kan jeg få skaffet penger? Låne av foreldre eller bekjente er utelukket, låne penger gjør bare ikke. Gidder ikke levepå forskudd. Hvis valget står mellom å skylde staten penger og skylde familien penger, så burde valget være veldig veldig enkelt. Staten er den verste kreditoren du kan skylde penger! har du sett på luksusfellen? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Si ifra at du ikke har inntekt så betaler du når du begynner i jobb. Er ikke værre enn det Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Lån av familien din og meld deg arbeidsledig til NAV og be om dagpenger, se om det funker. Da får du evt. et "gratis" lån pluss at du får tilbake pengene fra Staten fordi du ikke har jobb, evt "går på sosialen". Om jeg hadde vært i din situasjon hadde jeg gjort det, værtfall, så får moraltantene si hva de vil. Systemet er der for å brukes. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 har du vurdert å ringe statens inkrevingssentral? de skal enkelt kunne sette opp en betalingsplan for deg hvis du ber om litt hjelp. mener det sto veldig greit forklart på bota jeg fikk. så da får du litt mer tid på deg til å betale ned, kansje bare noen hundrelapper i måneden. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Bare ta kasjotten, skal vist være veldig greit der har jeg hørt Jeg ser folk sier 3-4 dager, personlig syntes jeg det hørtes mye ut, men tenk lønningen du får for å ikke gjøre noe? ganske godt betalt 3 dager=4200kr, og alt du trenger er å daffe hele dagen. Om jeg kunne jobbet som fengselsfugl og fått med pengene hjem hadde jeg tatt jobben på dagen Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 (endret) Får man 1400kr/dagen for å sitte inne? Endret 13. november 2011 av Hotel Papa Echo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå