Kristopher90 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Noen her inne som har noe erfaring med temaet? Nærmer meg slutten på en ing.bach. i byggfag, og lurte på muligheten for å bygge på med arkitektfag/arkitektgrad/landskapsarkitekt etc. Noen som vet noget om slikt? På forhånd takk. Lenke til kommentar
TheSolidLuffy Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 jeg har en kompis som jeg studerer med her som har bachelor i bygg. Nå tar han master i arkitektur. Lenke til kommentar
Kristopher90 Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Vet du hvilke skoler han har gått på/går på? Og om han gikk direkte på 4. året på arkitektutdanningen, eller om han måtte begynne på lavere årstrinn? Endret 8. november 2011 av Kristopher90 Lenke til kommentar
TheSolidLuffy Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Han tok bachelor på høyskolen i bergen, også jobbet han som ingeniør i 2 år for pengenes skyld (ble ansatt innfør petroleum xD), før han tok turen opp til trondheim og startet rett på 4.året master arkitektur. Lenke til kommentar
Kristopher90 Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Veldig interessant, det er omtrent noe slikt jeg har forestilt meg. Og om bach. bygg.ing. kvalifiserer til direkte opptak ved 4.år arkitekt er det helt brilliant. Lenke til kommentar
Kristopher90 Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Om noen andre skulle lese dette og være interessert så har jeg kontaktet NTNU og fått følgende svar: Mastergrad (2årig) i arkitektur krever en bachelor i arkitektur fra før av. Men de har et internasjonalt masterprogram, http://www.ntnu.edu/studies/mssusarc Sustainable Architecture, som tar opp studenter basert på bacherlor i relevante ingeniørfag(les byggfag, etc). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå