Gå til innhold

Alan Wake's American Nightmare - Generell diskusjon

Filmvenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Nei tror ikke det siden det er 2 spill i samme sjangeren , men la oss holde oss til Alan Wake :thumbup: Alan wake på x360 var ganske så bra flott bruk av lys og lyder for å skape stemmning i skogen (litt lite variasjon av fiender) Slutten på Alan er episk :love: virkelig emotional med tanke på historien

Lenke til kommentar
-This game is being developed as an independent entry that anyone can jump into and understand. It expands and broadens the world of Alan Wake, and contains much more information about the happenings after the first Alan Wake.

-Remedy says that the first game was combination of Stephen King and Lost while American Nightmare is in spirit of Tarantino’s From Dusk Till Dawn and Pulp Fiction.

-This game takes place away from Bright Falls and now is set in a city in Arizona. The developers wanted to go a classic American Route 66-type of location, and a huge change of pace from the original game.

-Wake is in Arizona as he is trapped in the Night Springs television series he wrote when he was younger. The game is said to reflect on Alan boarderlining between reality and fiction, and the thin line Alan Wake is treading and experiencing. Alan goes from episode to episode while caught in a war between light and darkness.

-To be released Q1 of 2012, the game is to be faster-paced and more action-focused than the original Alan Wake with it’s digital distribution method in mind. But this does not mean that the game is abandoning atmosphere and story or what makes Alan Wake what it is.

-The game is supposed to last for several hours, with bigger replayability than the original Alan Wake.

-One unlockable mode is known as, “Fight Till Dawn,” in which players are in an expansive arena and must fight waves of progressively tougher enemies while finding ammo and weapons around the various locations. Players win if they can survive until daybreak.

-Remedy confirms this will not be the last Alan Wake game, and that the sequel is definitely coming, but no details or specific release schedules.

-Remedy hopes they might be able to bring this game and the original Alan Wake to PC, but nothing set in stone quite yet, but there might be some bright news for PC owners in the near future.

http://www.relyonhorror.com/latest-news/more-details-about-alan-wakes-american-nightmare/

Høres lovende ut så langt.

Punktet angående eventuelle oppfølgere dreier seg visstnok om at Remedy ønsker å lage flere AW-spill, så ingenting er 100% sikkert før det blir annonsert.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om jeg ikke får spillet gratis for å anmelde det for xboxlife.no tror ejg ikke jeg blir å kjøpe det. Jeg er en stor Alan Wake fan (har både LCE til Xbox og CE til PC), men jeg liker ikke at det er en spin-off og mer actionorientert. Skjønner at de vil nå et større marked med det, men vil ikke la American Nightmare ødelegge stemningen jeg får i det "sikkelige" spillet.

Derimot gleder jeg meg sykt til en skikkelig oppfølger til Alan Wake. :D

Lenke til kommentar

Haters gonna hate.

Remedy er ikke ferdig med Alan Wake etter American Nightmare som er en spinnoff. Selvfølgelig er jeg ikke mer gira på en spinoff, men desverre så får vi ikke i pose og sekk. Alan Wake 2 kommer nok iløpet av stund, en gang. Men jeg vil heller ha noe Alan Wake, enten er puzzel eller action-orientert.

Lenke til kommentar

Aldri spilt Alan Wake før jeg kjøpte det til PC for 2 dager siden. Det er "nesten" eller .... jeg vil og har veldig lyst å kalle det revolusjonerende. Atmosfæren i spillet er noe av det mest råeste jeg har opplevd og i kombinasjon med gameplayet dem har fått til gjør det hele storslagent. Har ikke gjennomført det enda men mest minneverdige hittil har vært politijakten på meg selv hvor jeg tilslutt står oppe i et tårn og skuer over flere mil med åpen skog, fjell og terreng mens politiet sliter med et ukjent monster av store dimensjoner.

Rimelig sikker på at dette er det beste skrekk/eventyr spill jeg har spilt, selv om Uncharted står høyt på listen så har jeg aldri hatt det så morro som i Alan Wake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...