paithlezz Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvordan er det å sende gaver på ebay nå? Kan man fortsatt komme igjennom uten moms, hvis man sender den som gave til seg selv? Har aldri kjøpt noe på ebay før, akkurat ordnet paypal konto. Tenker å kjøpe småelektronisk utstyr først som fm transmitter, nytt batteri til mobilen, sd kort etc. Men tenker å kjøpe litt mer klær og kanskje noen dyrere ting etter hvert. Hvor trygt er dette? Hvis jeg kjøpe fra ebaybrukere som har god kritikk og ligger på 98-99 % skal vel det gå greit? Har hørt mye om nye moms greier i norge, blant annet på digitale butikker som steam osv? Takker for svar, del gjerne erfaringer fra ulike kjøp:) Lenke til kommentar
Norp Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Jeg bruker å legge til følgende kommentar i det øyeblikket jeg skal betale via paypal "please declare value below 30 USD" Det er jo ikke helt lovlig, men benytter meg av det på småting som koster type 250 kr. Har egentlig ikke har noe imot å betale moms på det, men postens tollgebyr som tilkommer er jo helt urimelig. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Det er helt opp til selger om de følger dette eller ikke men som Norp sier så kan du spesifisere dette til selger. Tollvesenet regner ikke pakker som kommer fra bedrifter som gave selv om de er merket som det. Får du merket pakken med lavere verdi og den forsvinner er det verdien på pakken som blir refundert fra fraktfirmaet. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Så enten om jeg skal kjøpe små-elektronisk fra hong kong, eller sko fra USA, burde jeg ta sjansen å spørre om de kan sende det som gave? Hva skjer hvis jeg skulle bli "avslørt" må jeg bare betaler ekstra 25% eller blir det noe bot opplegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå