Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke VAREBILER bruker minst drivstoff?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en som jeg jobber sammen med har en toyota hiace 1998 modell med 2.4TD 4wdfulltime. han får den ikke under 1.2 og egenvekt på hiacen er 1800 kg. og tilleg kommer noen hundre kilo verktøy.

 

og jeg har en chevy suburban 90 mod med 6.2 V8 diesel med 4x4 (men bruker kunn 4hjulstrekk når jeg må, kjører med 2hjulstrekk hele tiden ellers) og jeg kjører den på 1.2 og den veier 2600 i egenvekt + at verktøy kommer i tilleg så ligger på ca 3000 kg +/-

 

men var på en messe i fjor der de reklamerte for alt mulig. og der reklamerte de for fiat scudo og de sa at den brukte 0.4 på mila (diesel) og det må jeg si er billig. og fiat er kjent for å ha gode motorer. så ville ikke angra om jeg kjøpte meg scudo som arbeidsbil.

Lenke til kommentar

Men om den ikke har sin styrke på forbruket så er jo Hiace en vinner når det kommer til driftsikkerhet og bruktverdi så totaløkonomien er nok av de beste i så måte, den er vel heller ikke noen komfortvinner heller. Men skal du ha ny så må du få opp farten i og med den går ut etter nyttår og blir ikke erstattet med det første.

Lenke til kommentar

Fiat begynner vel å lage greie biler, så det skader vell ikkje, oppdater gjerne tråden når du bestemmer deg :)

kan jo nevne det at gamlingen har en bobil 98 modell. og det er en fiat. 98 modell. 2.8 TD. og den er gådd ca 140000 og det er faktisk mye på en bobil. eneste som er gjort med motor på den bilen siden den var ny er å bytte regreim. han har ikke hadd en eneste feil med motor på den. så vill si at fiat er et godt kjøp

Lenke til kommentar

Men om den ikke har sin styrke på forbruket så er jo Hiace en vinner når det kommer til driftsikkerhet og bruktverdi så totaløkonomien er nok av de beste i så måte, den er vel heller ikke noen komfortvinner heller. Men skal du ha ny så må du få opp farten i og med den går ut etter nyttår og blir ikke erstattet med det første.

 

 

enste som er blitt nytt på hiace siden 96 til 2011 er fjernstyrt sentrallås, finere front, nyere motor med litt mere kraft.

 

min side til haice

 

minus

- BRÅKER

- elendi sittekomfort og rak rygg i varebilutgave med skillevegg bak forsetene

- ELENDI svingradius

- rattkjelke på GLATTA

- dyr i drift

 

 

pluss

 

- god plass i varerom

- driftsikker

- holder seg i verdi

 

men fleste brukte hiacer er brukt som arbeidsbil og er gådd langt og er dyr. og det finnes ikke mange hiace UTEN bungel eller skraper.

 

selv ville jeg aldri kjøpt meg hiace.

 

har jo suburban til arbeidsbil og det er faktisk det beste bilen jeg har eid til dags dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...