Tranceformation Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvilke varebiler bruker minst drivstoff? Tenker type, Hiace, Opel Vivaro, Transporter, H1, Renault Trafic, Nissan Primastar, Mercedes Vito, Ford Transit osv.. Noen som har erfaring med denne type biler? Ønsker en som ikke er veldig tørst Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Kommer an på hvor stor motoren er i bilen det. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Sant nok. Men med standard motorer da? Hvilke biler bruker generelt mest pr. mil? Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Er det nye biler vi snakker om her? Isåfall kan du jo bare sjekke sidene til de forskjellige produsentene. Bør stå der. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Har aldri hørt noen noensinne har sagt noe pent om dieselforbruket på Hiace, den bruker nok ganske mye i forhold til de Europeiske, Nissanen, Opelen og Renaulten er vel samme bilen. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Kommer ann på den som trykker pedalen, bykjøring langkjøring, alt etter forbuk. Men som sagt over så var vell ikkje Hiace den som pleide å toppe listen over dei som brukte minst. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 en som jeg jobber sammen med har en toyota hiace 1998 modell med 2.4TD 4wdfulltime. han får den ikke under 1.2 og egenvekt på hiacen er 1800 kg. og tilleg kommer noen hundre kilo verktøy. og jeg har en chevy suburban 90 mod med 6.2 V8 diesel med 4x4 (men bruker kunn 4hjulstrekk når jeg må, kjører med 2hjulstrekk hele tiden ellers) og jeg kjører den på 1.2 og den veier 2600 i egenvekt + at verktøy kommer i tilleg så ligger på ca 3000 kg +/- men var på en messe i fjor der de reklamerte for alt mulig. og der reklamerte de for fiat scudo og de sa at den brukte 0.4 på mila (diesel) og det må jeg si er billig. og fiat er kjent for å ha gode motorer. så ville ikke angra om jeg kjøpte meg scudo som arbeidsbil. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Men om den ikke har sin styrke på forbruket så er jo Hiace en vinner når det kommer til driftsikkerhet og bruktverdi så totaløkonomien er nok av de beste i så måte, den er vel heller ikke noen komfortvinner heller. Men skal du ha ny så må du få opp farten i og med den går ut etter nyttår og blir ikke erstattet med det første. Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Skal se på Fiat scudo. 2 Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Skal se på Fiat scudo. Super bil. Min nevø som er snekker har en slik. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Fiat begynner vel å lage greie biler, så det skader vell ikkje, oppdater gjerne tråden når du bestemmer deg Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Fiat begynner vel å lage greie biler, så det skader vell ikkje, oppdater gjerne tråden når du bestemmer deg kan jo nevne det at gamlingen har en bobil 98 modell. og det er en fiat. 98 modell. 2.8 TD. og den er gådd ca 140000 og det er faktisk mye på en bobil. eneste som er gjort med motor på den bilen siden den var ny er å bytte regreim. han har ikke hadd en eneste feil med motor på den. så vill si at fiat er et godt kjøp Lenke til kommentar
1915 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Men om den ikke har sin styrke på forbruket så er jo Hiace en vinner når det kommer til driftsikkerhet og bruktverdi så totaløkonomien er nok av de beste i så måte, den er vel heller ikke noen komfortvinner heller. Men skal du ha ny så må du få opp farten i og med den går ut etter nyttår og blir ikke erstattet med det første. enste som er blitt nytt på hiace siden 96 til 2011 er fjernstyrt sentrallås, finere front, nyere motor med litt mere kraft. min side til haice minus - BRÅKER - elendi sittekomfort og rak rygg i varebilutgave med skillevegg bak forsetene - ELENDI svingradius - rattkjelke på GLATTA - dyr i drift pluss - god plass i varerom - driftsikker - holder seg i verdi men fleste brukte hiacer er brukt som arbeidsbil og er gådd langt og er dyr. og det finnes ikke mange hiace UTEN bungel eller skraper. selv ville jeg aldri kjøpt meg hiace. har jo suburban til arbeidsbil og det er faktisk det beste bilen jeg har eid til dags dato. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Joda, men de er ikke så populære uten grunn, de gir ett problemfritt bilhold i årevis og det er meget god økonomi for de som har bilen som ett verktøy. At det er en totalt utdatert bil er det liten tvil om, dog så selger de som bare det. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 ja helt klart. men skulle jeg kjøpt meg nyere varebil idag hadde det ikke blidd hiace fra min side Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Virker som det står mellom caddy, scudo og den type bil. Usikker enda, bilen blir kjøpt i desember. Hva har dere å si om caddy? Drivstoffgjerrig, og flink å holde seg unna verkstedet? Lenke til kommentar
Pungrotta Crash Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Virker som det står mellom caddy, scudo og den type bil. Usikker enda, bilen blir kjøpt i desember. Hva har dere å si om caddy? Drivstoffgjerrig, og flink å holde seg unna verkstedet? Beste bilen, med tanke på støy og komfort. Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 Vil tro VW er veien og gå på dette området. Vurderer faktisk en Transporter selv ettersom jeg er så lei av og dra rundt med tilhenger... Lenke til kommentar
Tranceformation Skrevet 11. november 2011 Forfatter Del Skrevet 11. november 2011 Transporter framfor caddy? Er det på grunn av at det er større plass i den? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Transporter framfor caddy? Er det på grunn av at det er større plass i den? varebilregga transporter er jo mye mere plass i enn en varebilregga caddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå