Fanaman Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Heisann. Jeg har har for tiden bredbånd fra nextgentel, og ønsker å spille online med både xbox 360 og PS3. Siden jeg vil spille mest mulig forskjellig spillere, har jeg forstått at jeg må ha en åpen NAT på xbox 360, og NAT 1 på PS3. Dette skal jeg få ved å åpne noen porter i routeren. Problemet er at routeren min kræsjer hver gang jeg åpner portene som kreves for å få mest mulig åpen NAT, når jeg følger NGT sin egen oppskrift. Når jeg snakker med dem på kundeservice, får jeg bare beskjeden om at de ikke har support på portåpning, og at jeg må ringe deres egen pchjelp, som koster 26kr minuttet. Jeg ønsker av prinsipp ikke å betale for å få et produkt de leverer til å virke, så jeg lurer på om noen har erfaring med rimelige bredbåndstilbydere, som er hjelpsomme rundt portåpning, og online funksjoner av spillkonsoller generellt. Med vennlig hilsen Andreas Nøttveit Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Get sitt nettverk er iallefall helt åpent. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Samme med Ventelo sitt. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Vel alle leverandører leverer vel stort sett routere med nesten tilsvarende oppsett, så alt kommer ann på hvilket oppsett man får, betyr ikke nødvendigvis at GET og Ventelo har support på dette utover å levere bredbåndslinjen. Selv har jeg en NGT linje som fungerer utmerket med NAT løsninger både til Xbox og PS3. Anbefaler at du leser litt her: http://ngtforum.net/ Kanskje du burde bridge ruteren din til eget utstyr? 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Canal Digital leverer et rent modem, der man kan få opptil 3 offentlige adresser (untatt på de billigste abonnementene). Da kan du sette en ren switch etter modemet, koble 1 port til en router, 1 til Xbox'en og 1 til PS3'en. Da slipper du all problematikk rundt NAT på konsollene. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 10. november 2011 Del Skrevet 10. november 2011 Telenor sine linjer er også åpne. Er vell hovedsaklig NGT som er vridne på dette med åpne og konfigurere routeren. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 11. november 2011 Del Skrevet 11. november 2011 De fleste har "åpne" linjer, bortsett fra noen SMB porter som kan bli utnyttet. For øvrig er det kun GET på Coax som leverer modem i bridge og Ventelo på kobbernettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå