Gå til innhold

Fjerning av kjølepasta

MrAvionics

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blåsprit/Isopropanol som allerede nevnt. Eventuelt dedikerte rensesett fra f.eks Arctic Silvers Arcticlean. Kjøpte et slikt for et års tid siden og etter en 20-30 remonteringer er flaskene fortsatt halvfulle.

Aceton ville jeg unngått da det er ekstremt skummelt for plastikk ol. Søler man litt blåsprit på hovedkortet er ikke det noen krise, men hvis man derimot søler Aceton, da kan ting skje ;)

Endret av Komakino
Lenke til kommentar

Må være ærlig og si at jeg bruker for det meste toalettpapir og vann for å fjerne kjølepastaen som er til overs, så sjekker jeg om det er noen rester av papiret igjen og sørger for å fjerne dette på en annen måte (Q - tips )

Har aldri sett temperaturforskjell i forhold til bruk av Isopropanol , men det kan jo være at jeg er heldig :)

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Må være ærlig og si at jeg bruker for det meste toalettpapir og vann for å fjerne kjølepastaen som er til overs, så sjekker jeg om det er noen rester av papiret igjen og sørger for å fjerne dette på en annen måte (Q - tips )

Har aldri sett temperaturforskjell i forhold til bruk av Isopropanol , men det kan jo være at jeg er heldig :)

Vann burde fungere helt fint. Så lenge det løser opp pastaen og ikke legger igjen noe rask og rusk av nevneverdig grad ihvertfall. Det eneste store fy-fyet er vel bare oljebaserte midler, evt. annet som legger igjen tilsettingsstoffer etc.

Det er nesten på grensen til hysteri mange av metodene som anbefales, men så lenge man kan kjøpe en flaske sprit eller Isopropanol til en femtilapp så hvorfor ikke.

Lenke til kommentar

Dasspapir funker fint.

Eller Jiff og stålull som eg pleier å sei til dei som skal vaske LCD skjermer...

Lenke til kommentar

Kaffifilter er gull å tørke med. Det loer ikke og trekker til seg masse fuktighet.

Det er ganske billig også, og om du evt ikke drikker kaffi kan du sikkert få et par i bytte mot et hekto sukker hos naboen :D

Isopropanol funker supert, men styr unna ting mad aceton da det løser plastikk, samme med lynol.

Neglelakkfjerner inneholder aceton, det har også avogtil stoffe som skal styreneglene = ikke bra.

Endel vaskespirt som antibac inneholder glycerol som er et fettstoff, dette vil legge igjen et belegg.

Lenke til kommentar

Isopropanol eller "Blå rens" som den som Jernia selger heter, inneholder 96% sprit pluss noen stoffer som skal gjøre den udrikkelig.

Inneholdet i flasken er blått enkelte ganger og noen ganger hvitt (Har sett begge deler) så det er litt komisk sånn sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...