MrAvionics Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hei. Er det blå isopropanol som er best å bruke for å fjerne kjølepasta ? Eventuelt noe annet som er bra ? Og hvor får man det billigst ? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 tror aceton er bedre. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Rødsprit fungerer også flott. Alt som ikke legger igjen et fettlag. Ikke bruk White spirit Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Blå isopropanol funker gull. Kjøpte en liter på malerforretning for en god del år tilbake for en hundrings. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Blåsprit/Isopropanol som allerede nevnt. Eventuelt dedikerte rensesett fra f.eks Arctic Silvers Arcticlean. Kjøpte et slikt for et års tid siden og etter en 20-30 remonteringer er flaskene fortsatt halvfulle. Aceton ville jeg unngått da det er ekstremt skummelt for plastikk ol. Søler man litt blåsprit på hovedkortet er ikke det noen krise, men hvis man derimot søler Aceton, da kan ting skje Endret 8. november 2011 av Komakino Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Hvor kjøper man isopropanol ? Forskjellig pris rundt forbi ? 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Må være ærlig og si at jeg bruker for det meste toalettpapir og vann for å fjerne kjølepastaen som er til overs, så sjekker jeg om det er noen rester av papiret igjen og sørger for å fjerne dette på en annen måte (Q - tips ) Har aldri sett temperaturforskjell i forhold til bruk av Isopropanol , men det kan jo være at jeg er heldig Endret 8. november 2011 av Malvado Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 bruker isopropanol selv Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Må være ærlig og si at jeg bruker for det meste toalettpapir og vann for å fjerne kjølepastaen som er til overs, så sjekker jeg om det er noen rester av papiret igjen og sørger for å fjerne dette på en annen måte (Q - tips ) Har aldri sett temperaturforskjell i forhold til bruk av Isopropanol , men det kan jo være at jeg er heldig Vann burde fungere helt fint. Så lenge det løser opp pastaen og ikke legger igjen noe rask og rusk av nevneverdig grad ihvertfall. Det eneste store fy-fyet er vel bare oljebaserte midler, evt. annet som legger igjen tilsettingsstoffer etc. Det er nesten på grensen til hysteri mange av metodene som anbefales, men så lenge man kan kjøpe en flaske sprit eller Isopropanol til en femtilapp så hvorfor ikke. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Hvor kjøper man isopropanol ? Forskjellig pris rundt forbi ? Jernia har, men stortsett ren alkohol funker like bra, så du kan også bruke hjemmebrent om det så skulle være. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Må være ærlig og si at jeg bruker for det meste toalettpapir og vann for å fjerne kjølepastaen som er til overs, så sjekker jeg om det er noen rester av papiret igjen og sørger for å fjerne dette på en annen måte (Q - tips ) Har aldri sett temperaturforskjell i forhold til bruk av Isopropanol , men det kan jo være at jeg er heldig Dasspapir funker fint. Eller Jiff og stålull som eg pleier å sei til dei som skal vaske LCD skjermer... Lenke til kommentar
Switters Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Har du en flaske kondensfjerner til bilen stående, er vel det samme sak også mener jeg(Isopropanol altså). Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg bruker vann og torki som ikke går i oppløsning Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Indeholder ikke kondensfjerner smøremidler og diverse som ikke er bra da ? Lenke til kommentar
Switters Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Godt mulig det finnes små mengder slikt i det, men det er i alle fall basert på Isopropanol. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg bruker bremserens (sprayboks) må bare være litt forsikitg, da det er et ganske nasty stoff - men effektivt, har brukt det hundrevis av ganger. Før brukte jeg altid billig etterbarberingsvann, funket helt fint i årevis - ;-) Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Maskinvare med et hint av Old Spice :!: Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Jeg brukte neglelakk fjerner, funket fett. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Kaffifilter er gull å tørke med. Det loer ikke og trekker til seg masse fuktighet. Det er ganske billig også, og om du evt ikke drikker kaffi kan du sikkert få et par i bytte mot et hekto sukker hos naboen Isopropanol funker supert, men styr unna ting mad aceton da det løser plastikk, samme med lynol. Neglelakkfjerner inneholder aceton, det har også avogtil stoffe som skal styreneglene = ikke bra. Endel vaskespirt som antibac inneholder glycerol som er et fettstoff, dette vil legge igjen et belegg. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Isopropanol eller "Blå rens" som den som Jernia selger heter, inneholder 96% sprit pluss noen stoffer som skal gjøre den udrikkelig. Inneholdet i flasken er blått enkelte ganger og noen ganger hvitt (Har sett begge deler) så det er litt komisk sånn sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå