Vassre Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Hei, Jeg skal sette opp nettverk hos en kunde der det allerede eksisterer et nettverk. Jeg har lagt til DMZ sone i sonicwall brannmuren ute hos kunden. Men det jeg lurer på er hvordan jeg setter opp den nye brannmuren som skal gå via DMZ? Jeg har en lynksys type. Jeg har lagt ved noen print screen jeg har tatt fra oppsette som jeg får feil på. Det jeg lurer på er om standard gateway som er DMZ ip adressen jeg skal bruke? Eller er det internett IP-adressen jeg skal bruke. Takk for alle svar for sitter virkelig fast her Nettverk.docx Endret 7. november 2011 av remivass Lenke til kommentar
Vassre Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Får også en feil melding når jeg setter opp 192.168.10.10. Feil meldingen sier at ip adressen er ikke i samme adresse som subnett masken (255.255.255.0). Hva kan det skyldes? Lenke til kommentar
Vassre Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Har funnet en løsning på det. Satt internett IP-adressen til en vilkårlig ip adresse på samme range som gatwayen. Vet ikke hvorfor det fungerte da. Tror det har noe med å gjøre at jeg måtte ha en IP-Adresse i denne linjen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 Hvorfor skal du ha en brannmur i DMZ-sonen til en annen brannmur? Ved første øyekast virker det litt overflødig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå