Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] for kraftig strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Piper den? kan du si hvordan den piper i så fall?

Lyser powerlampa på kabinettet/hovedkortet?

Oppsto problemet etter du gjorde en forandring?

Har pcen noen gang fungert med komponentene som sitter i den nå?

Spinner harddiskene opp?

Har du prøvd å nappe ut alt som ikke trengs? harddisker, dvdspiller, lydkort og eventuelle andre kort som ikke er helt nødvendig for å få kjørt POST.

Powersupply kan ikke bli for kraftig forresten, men det kan selvfølgelig være defekt. Kan teoretisk ha så mange watt du bare vil, pcen trekker det den trenger, eneste man kan ha er for svakt powersupply, eller unødvendig kraftig.

Lenke til kommentar

Piper den? kan du si hvordan den piper i så fall?

Lyser powerlampa på kabinettet/hovedkortet?

Oppsto problemet etter du gjorde en forandring?

Har pcen noen gang fungert med komponentene som sitter i den nå?

Spinner harddiskene opp?

Har du prøvd å nappe ut alt som ikke trengs? harddisker, dvdspiller, lydkort og eventuelle andre kort som ikke er helt nødvendig for å få kjørt POST.

Powersupply kan ikke bli for kraftig forresten, men det kan selvfølgelig være defekt. Kan teoretisk ha så mange watt du bare vil, pcen trekker det den trenger, eneste man kan ha er for svakt powersupply, eller unødvendig kraftig.

Jeg vet ikke om den piper. Ja, lamper lyser på hk. Den er helt ny, men skjermkort har vært bruk før men lite. Harddisken spinner ikke. Post kommer ikke fram. CPU kjøleribben er kald.

Lenke til kommentar

Det kan være en masse forskjellig som gjør dette, cpuen kan være montert feil slik at noen pinner har blitt bøyd, minnebrikkene er kanskje ikke presset skikkelig ned i sokkelene sine eller i feil banker, skjermkortet kan være montert uten ekstra powerkabler, du kan ha glemt å montere hele powerpluggen på hovedkortet, under hovedkortet skal det sitte spacere eller avstandsstykker og hvis du har glemt det så kortslutter hovedkortet, etc etc etc.

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har montert powerknappkabelen riktig? kanskje den sitter på feil sted?

Jeg ville koblet fra alt som var mulig å koble fra og som tidligere nevnt her kontrollert at jeg har koblet til nok strøm til komponentene, skjermkortet feks. Hovedkortet også pleier trenge mer enn den ene digre strømkontakten.

Hvis pcen ikke piper når du skrur den på er det mest sannsynlig cpu, hovedkort eller powersupply. Har du en annen pc du kan nappe powersupplyet ut av og teste med?

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å kortslutte hk ved å ligge oppå papir? Hoftene går jo, min skjermkort har ingen ekstra strømledning.

Det hjelper jo ingenting at du danser. :dribble:

Det er nok av spisse loddepunkter under hovedkortet ditt til å stikke hull på et papir. Men det er nå ikke poenget, poenget er at du har gjort en feil under montering og at du må sjekke ut hva det er du har bomma på.

Jeg ville demontert hele dritten og sjekket at cpu sitter som den skal da det er fort gjort, eller rettere sagt mulig å montere den feil så den blir ødelagt.

Monter så et minimum av deler som minne og skjermkort + powerbryter etc for at du kan få maskinen opp i bios.

Og slutt å danse. :tease:

Lenke til kommentar

hadde du skrevet at du brukte ecc ram i første post hadde alt løst seg der.. du skrev faktisk at du brukte ddr3 ram, ikke ddr3 med ecc som normalt blir brukt til kun servere.

Uansett fint at det løste seg, men dumt at du kastet bort tiden vår ved å ikke inkludere all info.

Lenke til kommentar

fremdeles kjekt for andre som søker på lignende problem at infoen ligger der, les ditt eget innlegg og følg det

EDIT: også kjekt å vite for andre at det er fint om man inkluderer nok info, nok engang, følg ditt eget råd wil

Endret av opticus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg reagerte på var at du skriver at det er dumt at han kaster bort vår tid. Jøsse navn. Hvem har sagt at man SKAL svare i tråder da?

Han kaster ikke bort noen sin tid. Han spør om spørsmål, som han håper på å få svar på. Han fant svaret selv og det er jo bra.

Det er opp til de som svarer inkludert deg og velge hva man kaster bort tiden på.

Lenke til kommentar

Det jeg reagerte på var at du skriver at det er dumt at han kaster bort vår tid. Jøsse navn. Hvem har sagt at man SKAL svare i tråder da?

Han kaster ikke bort noen sin tid. Han spør om spørsmål, som han håper på å få svar på. Han fant svaret selv og det er jo bra.

Det er opp til de som svarer inkludert deg og velge hva man kaster bort tiden på.

Det er ingen som har sagt at jeg SKAL svare, men jeg liker å kunne hjelpe folk dersom det er mulig, du har derimot ikke kommet med et eneste konstruktivt innlegg her, bare syting.

Det jeg reagerte på var at løsningen lå i noe han ikke hadde nevnt engang, det er ganske stor forskjell på ecc og nonecc ram og dette burde vært nevnt. Frustrerende å prøve hjelpe folk når de ikke kommer med riktig info. Dette har du sikkert ingen forståelse for siden du kun svarer med syting og ikke kommer med noe som helst fornuftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...