Foto-TMW Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Hei, jeg fikk for en stund tilbake Loqal fibernett og de innstallerte da en Inteno FG101 modem/ruter. Det jeg ønsker er å bruke min egen Dlink DIR 855 ruter da denne Inteno rutern fungerer meget dårlig. Jeg har ringt loqal å de har satt port 4 i bridge, men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal sette opp dlink'en med henholdsvis innstillinger osv. så jeg slipper å åpne porter på Inteno ruteren. Jeg vil at Dlinken blir "hovedruteren" og Intenoen bare er der for å sende signalet videre fra fibernettet. Ganske vanskelig å ordlegge seg her, men setter pris på svar. PS: Loqal bruker ikke PPPoE derfor skjønner jeg ikke hvilke innstillinger jeg skal sette på Dlinken Mvh. Thomas Endret 7. november 2011 av Foto-TMW Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvis Inteno'en er satt i bridge mode så er det din router som er hovedrouter. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg antar du skal sette WAN i DIR-855 i DHCP (Hente ipadresse automatisk). Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Jeg antar du skal sette WAN i DIR-855 i DHCP (Hente ipadresse automatisk). Det er korrekt Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Ja, da har loqal etter 1 mnd. klart å sette Inteno'en i bridge. Jeg får egen wan ip på D-linken når jeg trykker på DHCP, men etter at jeg har satt opp alt med CD'en som fulgte med DIR-855 så kommer jeg meg ikke på nett. Skype funker fint, men ingenting annet. Setter pris på hjelp ang. dette. Ip'en jeg får på D-linken nå er ca. 188.113.88.xxx Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Det er nok DNS som er problemet. Prøv å restarte routere, evt legg inn DNS manuelt i den. Lenke til kommentar
Foto-TMW Skrevet 6. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2011 Det er nok DNS som er problemet. Prøv å restarte routere, evt legg inn DNS manuelt i den. Skal jeg legge inn DNS som står i Inteno'en eller? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Du kan forsøke å logge inn på Inteno og legge inn 195.159.0.200 eller en fra din ISP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå