Gå til innhold

Bruke egen ruter med Loqal fibernett

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk for en stund tilbake Loqal fibernett og de innstallerte da en Inteno FG101 modem/ruter. Det jeg ønsker er å bruke min egen Dlink DIR 855 ruter da denne Inteno rutern fungerer meget dårlig. Jeg har ringt loqal å de har satt port 4 i bridge, men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal sette opp dlink'en med henholdsvis innstillinger osv. så jeg slipper å åpne porter på Inteno ruteren. Jeg vil at Dlinken blir "hovedruteren" og Intenoen bare er der for å sende signalet videre fra fibernettet. Ganske vanskelig å ordlegge seg her, men setter pris på svar.

PS: Loqal bruker ikke PPPoE derfor skjønner jeg ikke hvilke innstillinger jeg skal sette på Dlinken

Mvh. Thomas

Endret av Foto-TMW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Ja, da har loqal etter 1 mnd. klart å sette Inteno'en i bridge. Jeg får egen wan ip på D-linken når jeg trykker på DHCP, men etter at jeg har satt opp alt med CD'en som fulgte med DIR-855 så kommer jeg meg ikke på nett. Skype funker fint, men ingenting annet. Setter pris på hjelp ang. dette. Ip'en jeg får på D-linken nå er ca. 188.113.88.xxx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...