Gå til innhold

Vifter til Corsair H80


Anbefalte innlegg

Får i2500k av dama til bursdagen så tenkte også å kjøpe H80 og overklokke den, men lurer på hvilke vifter eg bør ta. Vil at de skal se noe lunde bra ut, være stille og selvfølgelig kjøle bra.

 

Har lest forstått det sånn at Noiseblocker skal være bra greier men skal eg velge M12-P eller M12-PS?

 

Hvor mye kan eg regne med å klokke med denne kjøleren og disse viftene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

M12-P er kraftigst og vil bråke mest, tviler på at du får de store forskjellene i kjøleytelse og støy med disse.

M12-PS vil gi deg dårligere ytelse enn det H80 gir ut av eska, men gir deg litt mindre støy.

 

For å være helt ærlig er ikke H80 en voldsomt bra kjøler heller, les linken i signaturen min der anandtech sammenligner Hydro-serien mot Silver Arrow (som er like god som NH-D14). NH-D14 og Silver Arrow klarer å slå temperaturene med viftehastigheter som støyer langt mindre, i tillegg kommer de med motstander som gjør de tilnærmet lydløse.

Lenke til kommentar

Ja, det stod mellom NH-D14 og H80. Valget falt til slutt på H80 mest på grunn av størrelsen. Enklere å komme til viss eg skal gjøre noe inni PCen seinere. I tillegg er NH-D14 dritstygg. :p

 

Fant en tabell som viste at M12-PS ville gi marginalt høyere temperatur (0.5 til 1 grader), men ca 15 dB mindre støy enn med "stock" vifter. Dette var på H100.

 

Får kjøleren imorgen og eg tenkte å teste med både de viftene som følger med og M12-PS så får vi se om eg hører/merker noen forskjell. Egentlig har det vel ingenting å si siden eg ikke hører PCen når eg spiller uansett.. Men da har eg hvertfall 2 ekstra vifter eg kan bruke til noe.. :p

Endret av Kleivis
Lenke til kommentar

De som fulgte med var sinnsykt bråkete ja. Var mye bedre med M12-PS. Men, nå har eg montert sånn at den henter luft fra inni kabinettet og spytter det ut. Corsair anbefaler motsatt. Tanker om hva som er best? Bør eg gjøre det sånn som Corsair anbefaler?

 

Har Fractal Design Define R3. Hår åpnet i topp der det er plass til 2x140mm vifter.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvilket skjermkort du har trådstarter, men jeg har samme prosessor og kjøler i samme kabinett, så kan jo dele det lille jeg fant ut når jeg overklokket mitt system og målte temperaturer. Med alle lyddempingsmatter på plass skilte det ikke mer enn 3 grader på om jeg lot viftene suge inn, eller blåse ut, men det ble kaldest ved å la de blåse inn.

 

Dette er sammen med et GTX 580 phantom 3GB, så den avgir jo litt ekstra varme uten at det ble kjempeforskjeller av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...