WillY- Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Har tatt ibruk TinyMCE nå for å generere fritekst. Selve editoren fungerer bra, men får et problem med resultatet. Det er her min fantastiske CSS rot kommer inn. HTMLen som ble generert av TinyMCE er bare rot. Dette har egentlig ingen ting med TinyMCE og gjøre, men at jeg har CSS på parent-elementet som påviker den! Selve teksten i editoren er en iframe ser jeg. Må jeg bruke iframe på resultatet og da?? Kan ikke si jeg har sett noen gjøre det slik på resultatet. Her er bilde fra editoren: Og her blir resultatet: Som du ser er den påvirket av parent UL-elementet over, "#slideDiv #section li". Finnes det noen måte å få child UL-elemente til å "ignorere" alt av CSS fra parents..? Lurte også på om å bruke YUI CSS reset (CSS fila) for hele UL elementet. Hvis ikke det er noe angående CSS struktureringa mi jeg ikke har helt fatta her... (Forresten, hva for en RT/"WYSIWYG" editor bruker Diskusjon.no ..?) Lenke til kommentar
phenalor Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 .(klasse for det du ikke vil skal pavirkes) { (key som ikke skal pavirkes): (ny verdi); ...:...; ...:...; } Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 .(klasse for det du ikke vil skal pavirkes) { (key som ikke skal pavirkes): (ny verdi); ...:...; ...:...; } Da må jeg jo sørge for å override absolutt alt. RT editoren bruker jo endel tags. Er dette eneste måten å gjøre det på altså?? Er det ikke mulig å lage en ID som BARE påvirker parent UL-elementet sitt LIs? Lenke til kommentar
phenalor Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Tror nok dessverre det Ja. Et alternativ er å legge til en Class på hver enkelt li element. Lenke til kommentar
TekniskFeil Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 (endret) Hvorfor har du stylet #section li og ikke #section div? Det er selve div'n som skal ha width/height om jeg ikke misforstår deg helt her? Om du gjør det på denne måten vil du dermed ikke ha noen problemer med child ul/li elementene som kommer under (one, two, three) *edit*: Om jeg skjønner deg riktig her over kan det også funke fint. <ul id="style1"> <li> rød <ul id="style2"> <li>gul</li> <li>gul</li> <li>gul</li> </ul> rød </li> <li>rød</li> <li>rød</li> <li>rød</li> </ul> #style1 li {background-color:red} #style2 li {background-color:yellow} Endret 19. november 2011 av TekniskFeil Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 Hvorfor har du stylet #section li og ikke #section div? Det er selve div'n som skal ha width/height om jeg ikke misforstår deg helt her? Den #section li kommer fra parent UL-en. Og den diven der er "ramma" for RT teksten. Om jeg skjønner deg riktig her over kan det også funke fint. <ul id="style1"> <li> rød <ul id="style2"> <li>gul</li> <li>gul</li> <li>gul</li> </ul> rød </li> <li>rød</li> <li>rød</li> <li>rød</li> </ul> #style1 li {background-color:red} #style2 li {background-color:yellow} Kan ikke sette ID på den innerste UL-en siden den er generert av RT editoren. Men jeg fikk fikset det på en måte. Jeg må bare være litt mer bevisst på hva ellers som kan påvirkes, og bruke flere CLASS for å skille ting. Så også at man kan bruke > f.eks #section > li for å bare påvirke den første childen Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Kan være greit å vite at TinyMCE har et eget forum. Du er sikkert ikke første til å ha det problemet selv om det bare er indirekte relatert til Tiny. Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 Ja jeg har søkt igjennom det Er egentlig bare CSS kunnskapen min som er problemet her Lenke til kommentar
TekniskFeil Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Ja, > selecter alle childs (li > div selecter alle divs under den li taggen) og + (li + div selecter den diven som kommer først under li) Skjønner at jeg misforsto litt mtp at teksten var generert av tinyMCE så beklager det, men ja, er et spesifiseringsproblem først og fremst. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 (Forresten, hva for en RT/"WYSIWYG" editor bruker Diskusjon.no ..?) Diskusjon.no bruker forumet IP.Board fra InvisionPower. De har en egenutviklet editor. Det kommer en ny editor i neste versjon kalt CKEditor, se her for mer info. Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Diskusjon.no bruker forumet IP.Board fra InvisionPower. De har en egenutviklet editor. Det kommer en ny editor i neste versjon kalt CKEditor, se her for mer info. Blir digg med Auto Saving Holder meg til TinyMCE enn så lenge. Fungerer bra den Lenke til kommentar
Occi Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jepp, TinyMCE er fin den, men opplever denne som IP.Board bruker som mer stabil, veit ikke med CKEditor da jeg ikke har prøvd den. Har brukt TinyMCE på litt større sider som artikler osv., veldig mye funksjoner. Lenke til kommentar
WillY- Skrevet 5. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2011 Merker bare at den bruk litt for lag tid på å loade. Nå loader jeg bare alle plugins fra advanced themet. Men vet ikke helt hvem av dem jeg skal fjerne bare for mitt bruk Og forresten, loader du bare "jquery.min.js", eller den "jquery.tinymce.js"? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 Jeg har ikke satt opp TinyMCE selv, bare brukt den. Jeg veit ikke om det er gjort noen modifikasjoner i jquery.tinymce.js, det må du nesten sjekke dokumentasjonen for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå