Gå til innhold

Serieport(printer) direkte til USB?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har noen maskiner i jobbsammenheng som har en std DB9/25 som printerport (avhenger av årsmodellen), og skriver i ett HP PCL-5 språk. Den sender signaler i Serie... ikke paralell(selv om en har DB25) via 3 ledere.

Siden gamle printeren der har streika (som var en vanlig HP Deskjet 810 paralell-printer med en Serie til Paralell-adapter tilkoblet), prøver jeg å se etter en alternativ løsning.... Jeg ser flere printere takler PCL-4,5 og 6 emulering, men alt har USB-porter i dag....

Så, er det mulig å lage en DB9 til USB-adapter? eller veit noen om en adapter som kan funke?

Jeg finner kun serie-til-usb som er for Windows med drivere og sånnt.....her får jeg ikke lagt inn noen drivere noe sted.

Jeg får heller ikke endret noe på Maskinen som sender signalet... alle endringer må skje via Adaptere som ikke krever Software...hvis dere skjønner? :)

Tar imot alle svar :)

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud, det produktet der er jo ett helt PERFEKT!

Koster litt, men helt perfekt!

Tusen,tusen takk for hjelpen! :)

Stod en fin oversikt over støttede printere og alt, Superb!!!!

Du finner helt sikkert en tilsvarende printer på f.eks ebay eller torget på finn..

Det er snakk om over 150 maskiner i hele norge...hehe, så man må ha en litt mer langsiktig og framtidsrettet løsning :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...