jeeee Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 jeg trenger jobb. Men jeg skal flytte fra byen jeg bor i om 5 måneder. Derfor kan jeg liksom ikke søke på jobber som utlyses. Det blir bare dumt å få en jobb å så si opp jobben rett etterpå. Kan jo skrive i søknaden at jeg kan bare jobbe i 5 måneder, men det er vanskelig nok å få seg jobb, og at man bare kan jobbe 5 måneder er ikke akkurat en fordel. Da velger de heller en av de tusen andre som søker på stillingen som kan jobbe lengre. Hva kan jeg gjøre for å få jobbe disse månedene? Ikke noen utdanning utenom allmenn på vgs, er 22 år. Jeg ønsker å jobbe så mye som mulig nå disse månedene. Hadde jeg kunnet hadde jeg gjerne jobbet 6 dager i uka, så er så kjipt nå å bare må gå hjemme i 5 måneder å kope uten jobb. Så hva kan jeg gjøre for å få jobbe i 5 måneder noen sted? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Ta deg en tur på NAV og hør om de har noe snacks til deg. Evt. kan du høre med andre bemanningsbyråer som Adecco eller Manpower? Lenke til kommentar
jeeee Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Må man ikke melde seg som arbeidsledig, og så vente lenge før man får hjelp av nav til å finne noe jobb? Det er ikke mye å få gjennom bemanningsbyråer da jeg ikke har mye erfaring. Endret 7. november 2011 av jeeee Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Så du har faktisk prøvd? Lenke til kommentar
jeeee Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Var med i et bemanningsbyrå før. Fikk litt servitørjobber, men ikke så mye. Hvordan funker det med nav som du mener? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Det vet jeg ikke, men det kan da ikke skade å ta en tur og spørre dem? Lenke til kommentar
jeeee Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Det skader ikke, så skal ta meg en tur innom. Takk for tipset Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvorfor ikke bare söke en jobb og så si deg opp? De trenger ikke å vite noe, og du har all rett til det. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvorfor ikke bare söke en jobb og så si deg opp? De trenger ikke å vite noe, og du har all rett til det. nei. skal man slutte så må man skrive et brev å begrunne hvorfor du ikke vil jobbe der mer. arbeidsmiljøloven sier og en prøveperiode på 6 måneder. en måned oppsigelse må du jobbe før du er ferdig. noen steder har de mer. man har ikke lov til å dolke firmaet i ryggen, dvs at de skal ikke tape på at du vil slutte. de skal ha tid til å finne noen som kan erstatte deg. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg bor i Sverige så reglene kanskje er annerledes. Men er ikke oppsigelsestiden lavere under pröveperioden. Kan du ikke jobbe 4 måneder og så si deg opp? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. november 2011 Del Skrevet 12. november 2011 nei. skal man slutte så må man skrive et brev å begrunne hvorfor du ikke vil jobbe der mer. arbeidsmiljøloven sier og en prøveperiode på 6 måneder. en måned oppsigelse må du jobbe før du er ferdig. noen steder har de mer. man har ikke lov til å dolke firmaet i ryggen, dvs at de skal ikke tape på at du vil slutte. de skal ha tid til å finne noen som kan erstatte deg. "Jeg har bestemt meg for å flytte til Jokkmokk, og blir derfor nødt til å si opp min stilling." Problem løst. Innenfor prøvetiden er ikke oppsigelsestiden lengre enn at dette ordner seg. Selvsagt har man lov til å stille firmaet i en posisjon der de taper på at du slutter; om noe annet var normalen ville jo aldri alle produktive sjeler hatt mulighet til å bytte jobb. ... men å forvente glitrende attester etter et slikt stunt er optimistisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå