Gå til innhold

Hvordan få jobb for 5 måneder?

jeeee

Anbefalte innlegg

jeg trenger jobb. Men jeg skal flytte fra byen jeg bor i om 5 måneder. Derfor kan jeg liksom ikke søke på jobber som utlyses. Det blir bare dumt å få en jobb å så si opp jobben rett etterpå. Kan jo skrive i søknaden at jeg kan bare jobbe i 5 måneder, men det er vanskelig nok å få seg jobb, og at man bare kan jobbe 5 måneder er ikke akkurat en fordel. Da velger de heller en av de tusen andre som søker på stillingen som kan jobbe lengre. Hva kan jeg gjøre for å få jobbe disse månedene? Ikke noen utdanning utenom allmenn på vgs, er 22 år. Jeg ønsker å jobbe så mye som mulig nå disse månedene. Hadde jeg kunnet hadde jeg gjerne jobbet 6 dager i uka, så er så kjipt nå å bare må gå hjemme i 5 måneder å kope uten jobb. Så hva kan jeg gjøre for å få jobbe i 5 måneder noen sted?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må man ikke melde seg som arbeidsledig, og så vente lenge før man får hjelp av nav til å finne noe jobb? Det er ikke mye å få gjennom bemanningsbyråer da jeg ikke har mye erfaring.

Endret av jeeee
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare söke en jobb og så si deg opp? De trenger ikke å vite noe, og du har all rett til det.

nei. skal man slutte så må man skrive et brev å begrunne hvorfor du ikke vil jobbe der mer. arbeidsmiljøloven sier og en prøveperiode på 6 måneder. en måned oppsigelse må du jobbe før du er ferdig. noen steder har de mer. man har ikke lov til å dolke firmaet i ryggen, dvs at de skal ikke tape på at du vil slutte. de skal ha tid til å finne noen som kan erstatte deg.

Lenke til kommentar

nei. skal man slutte så må man skrive et brev å begrunne hvorfor du ikke vil jobbe der mer. arbeidsmiljøloven sier og en prøveperiode på 6 måneder. en måned oppsigelse må du jobbe før du er ferdig. noen steder har de mer. man har ikke lov til å dolke firmaet i ryggen, dvs at de skal ikke tape på at du vil slutte. de skal ha tid til å finne noen som kan erstatte deg.

"Jeg har bestemt meg for å flytte til Jokkmokk, og blir derfor nødt til å si opp min stilling." Problem løst.

Innenfor prøvetiden er ikke oppsigelsestiden lengre enn at dette ordner seg. Selvsagt har man lov til å stille firmaet i en posisjon der de taper på at du slutter; om noe annet var normalen ville jo aldri alle produktive sjeler hatt mulighet til å bytte jobb.

... men å forvente glitrende attester etter et slikt stunt er optimistisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...