Gå til innhold

During fra subwoofer

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig kjøpt inn en 5.1 høyttalerpakke (CANTON MOVIE 155 QX). Spiller meget bra etter mine preferanser, men irriterer meg litt over en konstant dur fra subwooferen. Ikke veldig høy, men nok til at det blir litt irriterende i stille deler av filmer. Duren har relativt lav frekvens og forandrer seg ikke om jeg endrer vol. på suben. Den er også uforandret selv om jeg kobler fra subwooferkabel (signalkabelen). Oppstår med andre ord kun ved å koble til strøm (subens støpsel er av den smale sorten, dvs uten jord).

Noen kyndige som kan fortelle meg hva dette skyldes? Er det noe å gjøre med, eller må den returneres? Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har nog en antennkabel i en tuner eller i en tv i samma rum. Testa med att dra ut alla antennkablar som är aktiva. Mest sannsynligtvis finner du duringen därifrån. Lösningen kan vara flera, men det som man först provar är bättre skärmade signalkablar (antennkabeln, subkabeln)och sån galvanisk sak som mna sätter på antennkabeln.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Som noen sier, mest sannsynlig støy via en antenne kontakt. Da må du ha ett isolerende ledd.

Ellers så kan det være at signal kabelen til suben ligger sammen med strøm kabelen, og det innvirker.

Ta ut en og en kabel, fra en og en komponent til problemet forsvinner. Så finn løsningen på problemet etter det.

Hvis du kun har strømkabelen i suben, og det fortsatt durer, så er det suben det er noe galt med.

Men mest sannsynlig så er det jord støy fra en antenne kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...