Storformen Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hei! Har nylig kjøpt inn en 5.1 høyttalerpakke (CANTON MOVIE 155 QX). Spiller meget bra etter mine preferanser, men irriterer meg litt over en konstant dur fra subwooferen. Ikke veldig høy, men nok til at det blir litt irriterende i stille deler av filmer. Duren har relativt lav frekvens og forandrer seg ikke om jeg endrer vol. på suben. Den er også uforandret selv om jeg kobler fra subwooferkabel (signalkabelen). Oppstår med andre ord kun ved å koble til strøm (subens støpsel er av den smale sorten, dvs uten jord). Noen kyndige som kan fortelle meg hva dette skyldes? Er det noe å gjøre med, eller må den returneres? Setter stor pris på svar! Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Slik during skylles ofte støy, men de tilfellene jeg har vært borti var problemet enten kabelen eller forsterkeren. Jeg foreslår at du tar kontakt med det stedet du kjøpte settet, og forbered deg på å måtte returnere hele settet og ikke bare subwoofer'n. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Du har nog en antennkabel i en tuner eller i en tv i samma rum. Testa med att dra ut alla antennkablar som är aktiva. Mest sannsynligtvis finner du duringen därifrån. Lösningen kan vara flera, men det som man först provar är bättre skärmade signalkablar (antennkabeln, subkabeln)och sån galvanisk sak som mna sätter på antennkabeln. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 24. november 2011 Del Skrevet 24. november 2011 Hadde det samma problemet selv, og hos meg lå problemet i coaxial-kabelen til dekoderen min. Skaffa meg da coax-kabel med sånn dempeledd på og problemet forsvant Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Oppstår problemet hvis du kobler subwooferen på en annen strømkurs? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Som noen sier, mest sannsynlig støy via en antenne kontakt. Da må du ha ett isolerende ledd. Ellers så kan det være at signal kabelen til suben ligger sammen med strøm kabelen, og det innvirker. Ta ut en og en kabel, fra en og en komponent til problemet forsvinner. Så finn løsningen på problemet etter det. Hvis du kun har strømkabelen i suben, og det fortsatt durer, så er det suben det er noe galt med. Men mest sannsynlig så er det jord støy fra en antenne kabel. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Kan være jordsløyfe. Jeg hadde det på subben min. Kobla den i en ujordet stikkontakt og brumminga forsvant. Jordsløyfe kan oppstå når en har to eller flere jordforbindelser mellom utstyr. F.eks. jord på signalkabel og felles jording på strømkontaktene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå