Kenny000 Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Fant en side der dere kan laste ned Castle Wolfenstein. GRATIS og LOVLIG! Der trenger ikke banne med HW.no, sjekk ut linken og se selv at dette faktisk er lovlig! http://home.online.no/~svennak/lobodown.htm Helt konge.. Tvilte selv på at dette kunne være lovlig, men det er det faktisk!!! Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 kult.. men det funket ikke på min pc.. sto bare å blinka.. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 bare å spørre om noen har ws det. så kan han dele det over ftp feks meg.. hehe med 150 gb på ftp server Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Det er en kammerat av meg som har laget siden!!! Masse klassikere, og gode spill!!! Det er han samme som har laget den babesiden som det er link til. Tror han ville blitt glad dersom noen sjekket den ut også! Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Personlig foretrekker jeg jo følgende spill som er mulig å laste ned: - Dynablaster - Ski or Die - Commander Keen (1-6) - Street Rod 1 og 2 - Larry!!! - Ports of Call - Wolfenstein!!! Alle disse spillene har jeg lastet ned!! KONGE!!! *mimrer om gamle dager* :sad: Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 ..det eneste spillet jeg kunne tenke meg å spill er Bubble Bobble og Ports of Call. POC er DRIT bra, jeg tror jeg satt flere timer om dagen, og skulle flytte skips-last rundt om i verdenen :smile: Og hvis man ikke sjekket kontoret i ny og ne, som kom det tyver og stjelte penger fra kontoen din *hehe* Det var skipsreder Andersen det ja :smile: Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 POC er genialt.. husker jeg hadde over 7 milliarder.. kjøpte og solgte båter i stedet jeg..hehe.. Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 13:18, Kenny000 skrev:Personlig foretrekker jeg jo følgende spill som er mulig å laste ned:- Dynablaster- Ski or Die- Commander Keen (1-6)- Street Rod 1 og 2- Larry!!!- Ports of Call- Wolfenstein!!!Alle disse spillene har jeg lastet ned!! KONGE!!!*mimrer om gamle dager* :sad: Ja, det var tider det... Ski Or Die var det beste spillet da. husker jeg kom opp i verdensrommet 2 ganger når jeg hoppet. Keen var bra det å. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 13:18, Kenny000 skrev:Personlig foretrekker jeg jo følgende spill som er mulig å laste ned:- Dynablaster- Ski or Die- Commander Keen (1-6)- Street Rod 1 og 2- Larry!!!- Ports of Call- Wolfenstein!!!Alle disse spillene har jeg lastet ned!! KONGE!!!*mimrer om gamle dager* :sad: Åh jeg husker Commander Ken ja. Hakke sett ah nsiden 386'en min. snufs *setter seg og ser blankt ut i luften mens han mimrer* Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Aah de gode gamle :wink: Har fortsatt en godt fungerende 286 stående som inneholder en del av dem. Tror jammen meg jeg skal sette den opp og spille litt nå. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 musikken på sida er digbar og.. not Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Bare så det er sagt, det eneste som er mere "lovlig" med "Abandonware" enn vanlige warez er det moralske aspektet ved det. Etter at spillene ikke lenger kan finnes i salg, og support for disse har også fallt fullstendig bort, så anser en del folk det som "moralskt OK" å kopiere dem - siden det ikke lenger medbringer et potensielt tap for selskapet som laga/distribuerte spillet. Forøvrig så regner de hardbarka abandonware-folka kun spill som er over 5 år gamle OG ikke kan kjøpes på noe annet vis som abandonware. Spill som er eldre enn 5 år men blir fortsatt solgt av de som laga det (eller de som distribuerer det) er ikke abandonware, men "old-warez". Bare dagens lille fakta-melding =) Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 15:04, PanzerFaust skrev:musikken på sida er digbar og.. not Musikken er jo det beste ved hele siden!!! Men jeg tror at disse spillene skal være lovlig. De er vel litt for gamle til å bli solgt! Lenke til kommentar
paper Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 15:20, Xoduz skrev:Bare så det er sagt, det eneste som er mere "lovlig" med "Abandonware" enn vanlige warez er det moralske aspektet ved det.Etter at spillene ikke lenger kan finnes i salg, og support for disse har også fallt fullstendig bort, så anser en del folk det som "moralskt OK" å kopiere dem - siden det ikke lenger medbringer et potensielt tap for selskapet som laga/distribuerte spillet.Forøvrig så regner de hardbarka abandonware-folka kun spill som er over 5 år gamle OG ikke kan kjøpes på noe annet vis som abandonware. Spill som er eldre enn 5 år men blir fortsatt solgt av de som laga det (eller de som distribuerer det) er ikke abandonware, men "old-warez".Bare dagens lille fakta-melding =) Faktisk en feilaktig fakta-melding oxo.. :wink: Copyright faller bort etter så så lang tid.. Det finnes dog unntak. Et eksempel på dette er enkelte serier, I.E. winter games.. Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Denne siden er og meget bra med et STORT utvalg av gamle og skikkelig gode klassikere ! http://www.klassiskespil.dk Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 16:04, alaruz skrev:Denne siden er og meget bra med et STORT utvalg av gamle og skikkelig gode klassikere !http://www.klassiskespil.dk Mulig den er bra. Bare synd at serveren er nede for tiden! :sad: Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Denne postingen gikk over all forventning. Antall besøkende på en dag økte fra 350 til 780! Nå blir kammeraten min glad! Lenke til kommentar
Xoduz Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 15:55, paper skrev: Quote: On 2002-02-07 15:20, Xoduz skrev: Bare så det er sagt, det eneste som er mere "lovlig" med "Abandonware" enn vanlige warez er det moralske aspektet ved det. Etter at spillene ikke lenger kan finnes i salg, og support for disse har også fallt fullstendig bort, så anser en del folk det som "moralskt OK" å kopiere dem - siden det ikke lenger medbringer et potensielt tap for selskapet som laga/distribuerte spillet. Forøvrig så regner de hardbarka abandonware-folka kun spill som er over 5 år gamle OG ikke kan kjøpes på noe annet vis som abandonware. Spill som er eldre enn 5 år men blir fortsatt solgt av de som laga det (eller de som distribuerer det) er ikke abandonware, men "old-warez". Bare dagens lille fakta-melding =) Faktisk en feilaktig fakta-melding oxo.. :wink: Copyright faller bort etter så så lang tid.. Det finnes dog unntak. Et eksempel på dette er enkelte serier, I.E. winter games.. Sant nok. Men det er snakk om mere enn et par år i så fall. Og som sagt, mange regner spill eldre enn 5 år som Abandonware(om de ikke lenger blir solgt) - men Copyrighten eksisterer på de fleste av de spillene likevel. Men...litt mere info: Fra Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven): Quote: Tilføyd ved lov 15 juni 1990 nr. 26 som § 39a, endret ved lov 4 des 1992 nr. 128, omnummerert ved lov 2 juni 1995 nr. 27 (i kraft 30 juni 1995).§ 39h. Den som har rett til å bruke et datamaskinprogram, kan fremstille eksemplar av, endre og bearbeide programmet i den utstrekning det er nødvendig for å bruke programmet i samsvar med dets formål, herunder også for å rette feil i programmet. Den som har rett til å bruke et datamaskinprogram, kan fremstille sikkerhetseksemplar i den utstrekning det er nødvendig for utnyttelsen av programmet. Den som har rett til å bruke et eksemplar av et datamaskinprogram kan, i forbindelse med slik lesning, fremvisning på skjerm, kjøring, overføring eller lagring av programmet som brukeren er berettiget til å utføre, iaktta, undersøke eller prøve ut hvordan programmet virker for å fastslå idéene og prinsippene som ligger til grunn for de enkelte deler av programmet. Den som har rett til å bruke en database, kan foreta slike handlinger som er nødvendig for tilgang til databasens innhold og normal utnyttelse av denne. Bestemmelsene i andre, tredje og fjerde ledd kan ikke fravikes ved avtale.Tilføyd ved lov 4 des 1992 nr. 128 som § 39b, omnummerert 2 juni 1995 nr. 27 (i kraft 30 juni 1995), endret ved lov 16 april 1999 nr. 19 - se dens II med overgangsregler. og Quote: § 40. Opphavsretten varer i opphavsmannens levetid og 70 år etter utløpet av hans dødsår. For de verk som er nevnt i § 6, regnes de 70 år fra utløpet av den lengstlevende opphavsmanns dødsår. Kilde: http://www.lovdata.no/all/nl-19610512-002.html Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 hehehe meget fin side, musikken er kanskje den beste uansett.. laster ned Bubble Bubble nå :wink: minnes de dagene jeg spillte gjennom det flere ganger på rad sammen med et par kamerater, på min gode gamle C64 (RIP) med en Action Replay.. :wink: spill musikken i bubble rocker vilt, SID musikk er feeet jaja.. forresten, 965 besøkende nå :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå