Terje Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Hei! Da har endelig en etterlengtet mulighet kommet på plass, nemlig muligheten for å laste opp flere versjoner av et bilde. Når du er innlogget og ser på ditt eget bilde får du opp linken "Last opp alternativ versjon" til høyre for "Endre bildet". Klikk på linken fører til et popup-skjema der du kan velge bilde og godkjenne retningslinjene for alternative versjoner før du laster opp. Feiler opplastingen får du beskjed om hva som gikk galt. Etter vellykket opplasting vil den alternative versjonen komme opp som en thumbnail under bildet, der brukerne kan bytte bildet ved å klikke på denne. Fjerning av en alternativ versjon gjør man ved å klikke på "Endre bildet", for deretter og klikke på det røde krysset ved versjonen du vil fjerne. Hva synes dere? 5 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Dette høres løvende ut. Jeg skal prøve dette ut i kveld. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Dette høres løvende ut. Jeg skal prøve dette ut i kveld. Løvende? Med avataren din ville jeg trodd det var etteraping.. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Løvende? Med avataren din ville jeg trodd det var etteraping.. Er man født i løvens tegn, så er man født i løvens tegn Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Er man født i løvens tegn, så er man født i løvens tegn Hah! Jeg kan være hva det skal være, jeg! Terje - høres ut som en glimrende funksjon! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Dette høres løvende ut. Jeg skal prøve dette ut i kveld. Løvende? Med avataren din ville jeg trodd det var etteraping.. Har du ikke hørt om brølape Endret 7. november 2011 av Nautica Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Bravo!! Det funker. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Bravo!! Det funker. Det så bra ut, kanskje du skulle nevnt funksjonen i bildeposten din, sikkert ikke alle som har fått med seg dette Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 (endret) En hilsen til Terje Dette funker og det ser veldig bra ut. Har akkurat testet det og det gikk bra. RAK-foto :w00t: Endret 7. november 2011 av RAK-foto 1 Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 ...men plutselig gikk det ikke an å veksle mellom bildene. Jeg får det ikke til på mine, men det går bra på RAK sine. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 (endret) ...men plutselig gikk det ikke an å veksle mellom bildene. Jeg får det ikke til på mine, men det går bra på RAK sine. Det har hengt seg opp hos deg, ser at panoramabildet "hovedbildet" har byttet plass med 4/3 bildet ? Endret 7. november 2011 av Nautica Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 ...men plutselig gikk det ikke an å veksle mellom bildene. Jeg får det ikke til på mine, men det går bra på RAK sine. Det har hengt seg opp hos deg, ser at panoramabildet "hovedbildet" har byttet plass med 4/3 bildet ? Ja, ett eller annet har skjedd. Hmmm, var det så at Terje skulle legge seg tidlig i kveld? Lenke til kommentar
Erlend Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 ...men plutselig gikk det ikke an å veksle mellom bildene. Jeg får det ikke til på mine, men det går bra på RAK sine. Hei. Dette skal nå være fikset Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 ...men plutselig gikk det ikke an å veksle mellom bildene. Jeg får det ikke til på mine, men det går bra på RAK sine. Hei. Dette skal nå være fikset Bra . Er det mulig å slette de alternative bildene, eller må jeg slette alle 3 på en gang. Ikke så veldig viktig, men lurte bare. Lenke til kommentar
Erlend Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Hvis du trykker på "Endre bildet" kan du slette de alternative bildene. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 7. november 2011 Rapporter Del Skrevet 7. november 2011 Hvis du trykker på "Endre bildet" kan du slette de alternative bildene. Fantastisk! Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Hvis du trykker på "Endre bildet" kan du slette de alternative bildene. Hei Kan man da etter å ha strøket en av de to ekstra versjonene legge inn et nytt bilde som erstatning for det man har strøket, f.eks et som er beskåret - noe man har oppdaet i ettertid at man skulle ha gjort?? RAK-foto Lenke til kommentar
Terje Skrevet 8. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Nei. I alle fall ikke per i dag. Nå er grensen på maks to versjoner, uansett om en av dem er slettet ikke. Vi tester det slik en stund nå og ser hvordan det går Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Jeg har såvidt tittet litt på dette og dette fungerer akkurat slik jeg så det for meg. Det er dog et par ting jeg vil kommentere rundt. Kun 2 versjoner virker veldig snaut. Tror nok 4-5 er et bedre valg. Jeg er usikker på om det bør være lov å slette versjoner. Det blir fort rotete hvis en versjon blir kommentert og trådstarter sletter bildet. (Det kan selvfølgelig løses ved at det er lov til å slette en versjon så lenge det ikke har kommet en kommentar eller vurdering etter at den ble lagt opp. Men i såfall bør antall versjoner reduseres med 1 slik at en annen kan legges opp. Dette gjør at en kan rydde opp ved når man har lastet opp feil bilde). Slik systemet er nå, så er det kun trådstarter (h*n med det originale bildet) som kan laste opp alternative utgaver. Det holder for min del, men jeg ser at andre har etterlyst det. Er det et reelt behov? Den siste punktet gjelder bildeserier - skal man kunne bruke versjons-systemet til det, eller skal ikke man ha bildeserier på digit.no? Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 8. november 2011 Rapporter Del Skrevet 8. november 2011 Nei. I alle fall ikke per i dag. Nå er grensen på maks to versjoner, uansett om en av dem er slettet ikke. Vi tester det slik en stund nå og ser hvordan det går Hei Her takker jeg for svaret - og jeg er helt enig med deg at vi lar det gå slik en stund nå - og jeg synes det holder med 2 versjoner ekstra. Jeg tror nok de fleste vil synes dette her er en betydelig forbedring. Tror kanskje det hadde vært ok med en liten annonsering om denne muligheten på forsiden - i en liten ramme - slik at mange flere av de snart 400 medlemmene våre ble oppmerksom på denne muligheten. RAK-foto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg