Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med ICS og port 21

Anbefalte innlegg

Har telenor adsl. Nexgentel har ikke dekkning her, selv om de dekker sentrum av Sandefjord, og det er 2.5 km unna. Men det er en annen sak.

Før så hadde jeg linux router med 3 net kort, som routa mellom 2 pcer. Nå som pappa har behov for en windows maskin, måtte linux boksen gå, og jeg måtte sette opp connection sharing over maskina til brodern.

Alt funka i en stund, men nå plutselig får ikke jeg eller broren min connecte på port 21. Og da snakker jeg ikke i det hele tatt. Det starta en uke siden kanskje, først tenkte jeg at jeg hadde kjørt i gang noen ip tables regler på en annen boks jeg har, men det var ikke det. Så testa jeg anonime servere på uio, ngt, sunet, og i danmark. Uansett hva jeg gjør så får jeg connection refused når jeg connecter til port 21, alså ftp. Port 22 funker fing, som er ssh, ftp servere som ligger på andre porter enn 21 funker også fint. Jeg har sett på firewall instillingene til maskina som kjører ics, men firewall er disablet, og jeg har ingen clue hva som har skjedd. Kjører win xp pro.

Noen som har kanskje erfart det samme i det siste, med lik eller liknende oppsett ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...