Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forslag og erfaringer til god arbeidsbil?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal kjøpe meg en arbeidsbil jeg kan bruke i jobbsammenheng.

Jeg arbeider i byggebransjen, og trenger derfor en bil hvor jeg kan ha litt verktøy i osv.

 

Hva kan dere anbefale meg å kjøpe?

 

Bilen trenger ikke være ny, den kan godt være fra 2002 modell, men vil ha en sikker bil som ikke må besøke verksted hver mnd.

 

Jeg har sett at mange foretrekker Hyundai H1 framfor Toyota Hiace :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En som jobbet i nabolokalet mitt en stund hadde følgende å si om Hyundai H1: "Aldri i verden må du finne på å kjøpe Hyundai - de ser kanskje billig og grei ut, men herregud!". Han brukte den som arbeidsbil, med litt verktøy og materialer.

 

Gamlesjefen min hadde en H1 som personbil, og der virket det som det røk kamakslinger og girkasser annenhver måned. Ikke noe drømmebil, i hvert fall.

Lenke til kommentar

En som jobbet i nabolokalet mitt en stund hadde følgende å si om Hyundai H1: "Aldri i verden må du finne på å kjøpe Hyundai - de ser kanskje billig og grei ut, men herregud!". Han brukte den som arbeidsbil, med litt verktøy og materialer.

 

Gamlesjefen min hadde en H1 som personbil, og der virket det som det røk kamakslinger og girkasser annenhver måned. Ikke noe drømmebil, i hvert fall.

 

Oi, det hørtes ikke lovende ut for Hyundai da!

Kjedelig når det dukker opp et nytt problem når et annet nettopp er ordnet, da defineres det som ubrukelig.

Hmm, H1 har delte meninger rundtom på nettet :ermm:

 

Hva er litt utstyr?

 

Kan jeg Yaris Verso gjøre jobben? VW Caddy? VW Transporter? Mercedes Vito?

 

Må gjerne hente litt materialer som malingsspann, litt fliser og kanskje en sponplate.

Så Yaris kan virke litt liten.

Tenker type hiace, H1, transporter osv.

 

Yaris, berlingo osv er jo også alternativer, men de er litt mindre plass i.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Til ditt bruk så ville jeg gått for en renault kangoo eller nissan kubistar.

Selv kjørt en sånn i fler år i jobbsammenheng(tømrer).

Fikk plass til alt av verktøy jeg trengte ved å lage innredning til den. Så er plass til litt selv om den er ganske liten.

Behagelig å kjøre er den også, billig :)

kapt søk på finn så ser du dem til en billig penge.. 2009 mod til 100k, 2005 mod til 30-50k.

 

Du får kanskje ikke plass til en 120x240 plate inni den men den kan du fint få på taket :)

 

Edit: Hvis det ikke er for langt unna så ville jeg gått for denne:http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40474495

 

Den jeg kjørte var bare 1.4l og forhjulstrekk og den var jeg fornøyd med.

Endret av NaoN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...