Niklasp Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hackere lurer ut persondataen din med falske navn og fine bilder. Hadde du sagt nei til disse? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Facebook har fortsatt ikke uttalt seg spesifikt om prosjektet til forskerne, og vil antageligvis ikke gjøre det heller. Det står ganske klart i Facebooks retningslinjer at det ikke er lov å lage falske profiler, bruke falskt navn eller samle personlig informasjon uten brukerens viten. Ja, da så - da er det jo ikke noe å frykte... Så de som gjør noe som ikke har lov, har ikke lov til å gjøre det? Betryggende for oss lovlydige... PS: Likte bedre de opprinnelige bildene dere brukte i artikkelen Big time! Lenke til kommentar
per17 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Sosiale medier fordummer menneskeheten. 'Nuf said. 1 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Og mange sier ukritisk ja til venneforespørsler på Fjasboka, det er jo "kult" å ha flere tusen venner i vennelista. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Sosiale medier fordummer menneskeheten. 'Nuf said. Igrunnen ikke. Hvorfor i all verden fordummer sosiale medier menneskeheten? Det gir ingen mening. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hva skjedde med jentene i BH? /sadface Lenke til kommentar
per17 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Sosiale medier fordummer menneskeheten.'Nuf said.Igrunnen ikke. Hvorfor i all verden fordummer sosiale medier menneskeheten? Det gir ingen mening. Den som ikke vet har ikke godt av å vite. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Liker ikke blondiner, så ja, hadde ikke akseptert. Bruker ikke fjesbok til noe annet en lolcats og sjeldene bilder fra familie som har flyttet ut av Norge uansett. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 En liten tankevekker til neste gang du blir kontaktet av ukjente på nettet. Er virkelig folk så naive/dumkåte at de bekrefter "venner" som de ikke kjenner? 1 Lenke til kommentar
per17 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 En liten tankevekker til neste gang du blir kontaktet av ukjente på nettet.Er virkelig folk så naive/dumkåte at de bekrefter "venner" som de ikke kjenner? Ja, vet du ikke at det er kult å ha flest mulig venner på facebook? :-) Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg er selv veldig skeptisk på steder som FB etc, men må selv innrømme at jeg har akseptert venner uten å kjenne de. Jenter man gikk i klassen med for 20 år siden har ofte giftet seg i ettertid, og et ukjent etternavn er dermed ikke grunn nok til å forkaste forespørselen. Litt har man jo forandret seg utseendemessig også så det er ikke gitt at man kjenner igjen personen. De gangene dette har skjedd med meg (ca 10 stk) har alle vært gamle kjente - men jeg ser fort faren for at man aksepterer folk man ikke bør. Når jenta er halvnaken hadde jeg nok uansett vært skeptisk, though... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hadde jeg vært Jørgen hadde jeg tatt meg en prat med Niklas i kantinen til HW... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hadde jeg vært Jørgen hadde jeg tatt meg en prat med Niklas i kantinen til HW... Trivelig stemning, for å si det sånn :-) Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Minnes jeg leste om datasikkerhetsforskere som dro det samme på linkedin, hvor dem klart å lurte av veteraner i sikkerhetsbransjen forskjellig informasjon... Lenke til kommentar
eXa Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hadde du sagt nei til disse? Javisst, dem er jo totalt ukjente for meg så hvorfor i huleste skal jeg legge dem til da? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Går du på slike simple scams så ber du nesten om det. Internetts versjon av survival of the fittest Lenke til kommentar
douwethaman Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 En liten tankevekker til neste gang du blir kontaktet av ukjente på nettet.Er virkelig folk så naive/dumkåte at de bekrefter "venner" som de ikke kjenner? thats the hard reality girls and boys! Lenke til kommentar
s1gnal Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Man må få riktig opplæring før man sosialiserer seg på nettet. Det er garantert at du kommer borti noen mennesker som prøver å utnytte din naivitet om du ikke vet hva du skal gjøre. Det finnes bedre metoder for å lure folk til å bli venner enn det dette testprosjektet brukte. Tenk litt på konsekvensene f.eks. hvis en hacker bruker samme bilde og omtrent identisk navn som vennen din? Da klarer du ikke avvise forespørselen like lett. Og iom at facebook ikke gidder å stenge kontoer som er falske, så er det lett å holde på en god stund Jeg gidder ikke forklare mer! det sier seg selv at folk må bruke mer fornuft og være sunn sketpiker. Lenke til kommentar
adder1972 Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Det finnes ingen "private data" på Facebook. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå