Magnetar Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 AMD Phenom II X6 1090T Black Edition 3.2-3.6GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, 45nm, Boxed ASUS Sabertooth 990FX, Socket-AM3+ ATX, 990FX+SB950, DDR3, 4xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb/s,USB 3.0, FW, UEFI Kingston HyperX 8 GB 1600MHz DDR3 Etter å ha svidd av hovedkort, prosessor og skjermkortet på den "gamle" (2 uker!) PC-en skal jeg nå bestille nye komponenter. RAM-en jeg har er fra den andre PC-en og jeg har tenkt til å bruke den i den nye. Jeg kan ikke se at RAM-en er svidd på noen måte, så jeg har tenkt til å prøve med denne. Kan jeg skade det nye hovedkortet hvis eventuelt RAM-en kan være svidd, eller vil det ganske enkelt bare ikke virke? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Passer fint de delene du har valgt der. Men hva mener du med svidd? Har du sjekket at du ikke får noe på garanti/reklamasjon? Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Så bra :-) Jeg skulle bytte CPU-vifte. Knotet i over 2 timer for å få satt på den nye bracketen uten å skru ut hovedkortet. Da jeg skulle starte PC-en etter å ha påført kjølepasta (ble kanskje litt i meste laget) gikk vifta til skjermkortet som en jetmotor og PC-en slo seg av igjen etter 2 sec. Det luktet brente kretser. Det jeg kan se nå er at hovedkort, skjermkort og CPU har svake misfarginger og hovedkortet lukter brent enkelte steder. Bak på CPU-en var det en tynt lag med "sot", og da regner jeg med at også denne har tatt natta? Har fått testet HD, SSD og Blue-Ray og disse funket heldigvis fint. Det jeg nå er litt usikker på er om det er noe galt med RAM-en (lukter ingen ting, og kan ikke se tegn til svidde områder) Kan jeg ødelegge det nye hovedkortet hvis det er noe galt med RAM-en? Tviler på at dette går på garanti/reklamasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå