uthuz Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Har 2 SSD´er. På 40GB. Har også 2 stasjonære gaming pcer, har 2 ssder i raid 0 på ene , men en dårligere harddisk på den andre gaming pcen. Så jeg tenkte å instalere alt på nytt igjen, og bare ha OS på begge 2. Altså , OS på en 40gb SSD, og ha en i hver data. Skal også ha en lagringsdisk i datan, Har 1 TB harddisk og 500gb harddisk!. Men hvordan skal jeg sette OS disken som bare oppstart ? og lagringsdisken som lagringsdisk ? Har prøvd dette engang før, men når jeg laster ned ting osv, kommer alt på den disken som jeg har OS på, og det er ikke nok plass til andre ting enn OS. er liksom bare 40GB. trenger hjelp Legge til et bilde av pcen jeg ganske bra oppsett ^^ Endret 7. november 2011 av uthuz Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvis det er Win7 du har så er 40 GB lite. XP derimot, kan godt klare seg med så liten disk. Ta en titt på denne tråden, dette har vært diskutert før. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1387307 Lenke til kommentar
uthuz Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Har Win7 Men er XP noe folk vil anbefale ? Er endel ganske fine egenskaper i Win7 da, som er verdt å ha . Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Glemte visst å svare på denne. Bør bruke Win7, ja. XP er 'gammeldags'. Men da må du gjøre en del for å spare plass. Win7 bør ha 80 GB disk, ikke 40. Skal være mulig å flytte 'User' folder til en annen disk. Men det kan også gi en del ulemper, har hørt at Windows Update da ikke vil fungere. Lenke til kommentar
uthuz Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 Okey! takker for svar. Har 2 40gb i raid 0 nå. på ene datan, å det funker må frigjøre plass i blandt.. fordi det samler seg mye drit der x) men flytter de bare over på en 1tb disk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå