Gå til innhold

[Nytt nettbrett] Android, 16GB med mulighet for utvidelse


VistaX

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kjøpe et nettbrett, med Android.

Jeg har tidligere kikket på Samsung Galaxy Tab 10.1 (WiFi+3G, 64GB), men har i grunn ikke bruk for så mye lagringsplass.

Derfor la jeg merke til Toshiba AT200 som kommer om ikke så lenge. Den har 16GB og SD-card mulighet. I tillegg kjører den stock Android, og dette er noe jeg egentlig ønsker. Jeg prøvde nemlig en SGT10.1 i en butikk og den virket å lagge noe. Dessuten er vel Toshiba AT200 av bedre kvalitet enn SGT10.1, alu vs. plast.

 

Om ikke to alt. var nå, så har jeg også sett meg ut den nye til ASUS. Vet liksom ikke helt hvem jeg skal velge ...

 

Hovedgrunn til at jeg ønsker 16GB, med mulighet for utvidelse, er at den blir billigere samtidig som jeg ennå ikke vet om jeg kommer til å bruke opp all plassen ...

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er snakk om en 3G modell, men den kommer ikke før på vårparten tidligst.

 

For min del blir det bare tethering fra mobil når jeg trenger internett utenom WiFi :)

Hvor stabilt er egentlig dette?

 

Og hovedforskjellen mellom ASUS og Toshiba er vel prosessoren, og spørsmålet blir da hvor mye bedre er den i ASUS sin i forhold og er det verdt å måtte bruke mobilen som "modem"?

 

Edit: Bedre med vanlig bruk som surfing, facebook, twitter etc. Jeg spiller omtrent aldri, og når jeg spiller er det for det meste Wordfeud ;)

Endret av VistaX
Lenke til kommentar

Jeg har ikke brukt tethering så mye at jeg skal uttale meg, men de gangene jeg har brukt det for å laste noen sider (mest for å teste), har jeg ikke hatt noe problem.

 

Prosessor, batteri, muligheter for dock (ekstra USB, ekstra SD-leser og tastatur), bedre kamera og bedre skjerm taler alle for Asus. Sannsynligvis vil Asus også bli noe billigere.

 

Det som taler for AT200 er hvor tynn og lett den er :) 3G versjonen av denne kommer jo også etter WiFi-versjonen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...