00peiling Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 To saker jeg lurer på: 1 Skal til utlandet igjen. Internett med ledning går i og for seg greit der jeg skal til, men hvordan får jeg også internett en lap top med trådløs netverkskort? Holder det å koble til en router tatt med fra Norge? Eller må nettet abonnementet være lagt opp til slik bruk fra leverandøren? 2 De to lap topene jeg skal ta med har som sagt mulighet til ta imot trådløs internett her i norge fordi vi har router i huset. Men hvis jeg ikke får til trådløs internett der nede og må bruke ledningen, må jeg da fysisk fjerne trdåløs nettverkskort? eller holder det med noen taste trykke ? I så fall hvordan? på forhånd 1000 takk for tålmodighet og svar Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) 1. Du må nok bruke et mobilt bredbånd. Edit: Spørs jo om hvor du skal bruke nettet. Hvis du skal bruke det utenfor hotellet må du bruke mobilt bredbånd, men hvis du bruker det på hotellet så bruker du trådløst nettverk (bare hvis hotellet har trådløs nettverk da). 2. Det er bare å dytte inn nettverkskabelen. Endret 7. november 2011 av Metaldude Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 1 Skal til utlandet igjen. Internett med ledning går i og for seg greit der jeg skal til, men hvordan får jeg også internett en lap top med trådløs netverkskort? Holder det å koble til en router tatt med fra Norge? Eller må nettet abonnementet være lagt opp til slik bruk fra leverandøren? Det kan jo hende det er trådløst nettverk dit du skal? 2 De to lap topene jeg skal ta med har som sagt mulighet til ta imot trådløs internett her i norge fordi vi har router i huset. Men hvis jeg ikke får til trådløs internett der nede og må bruke ledningen, må jeg da fysisk fjerne trdåløs nettverkskort? eller holder det med noen taste trykke ? I så fall hvordan? Nei, det er ikke nødvendig å fysisk fjerne det trådløse nettverkskortet for å bruke kablet nett. Det holder å koble til kabelen. Lenke til kommentar
00peiling Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Det kan jo hende det er trådløst nettverk dit du skal? jeg hadde mine mistanker. Så trådløs nettverk MÅ være tilgjengelig som tjeneste fra leverandøren? Det spørs om DET finnes der. Trodde det var bare plugge in routeren og tute og kjøre. Greit nok Lurer også, for å gjøre maskinen lettere=mer effektivt, på hvorfor Microsoft NET FRAMEWORK 2.0 SERVICE PACK på 183 MB ikke lar seg fjerne, når det også ligger 3.0 versjonen på 208MB? Særlig med tanke på at de brukes ganske sjeldent. JEG SNAKKER OM EN ELDRE MASKIN. Endret 7. november 2011 av 00peiling Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hvis du har en nettverkskabel som gir deg Internett når du stapper denne i pcen, fungerer det like godt å stappe den i en trådløs router, for så å koble laptopen på nettet trådløst! Spiller ingen rolle hvilken nettleverandør eller router kabelen kommer fra. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Om jeg forstår deg riktig, så vil du fjerne Service Pack 2 fra Windows XP? Det er ikke å anbefale. Legg inn Service Pack 3, så får du en mer oppdatert og sikrere maskin. Service Pack 2 er nødvendig før Service Pack 3 lar seg installere. Service Pack 1 trenger du ikke, da Service Pack 2 også inkluderer denne. Endret 7. november 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå