Gå til innhold

Komplett ansvarsfraskrivelse


Anbefalte innlegg

Kjøpte nytt grafikk kort etter råd fra komplett. Da jeg satte i kortet nektet pc`en å starte. Da jeg satte i det gamle kortet igjen fikk jeg no signal på skjermen. Nå er jeg ingen dataekspert, men det som sannsynligvis har skjedd er at grafikk kortet har kortsluttet en spole på hovedkortet. Jeg ringer selvfølgelig komplett kundeservice og forteller hva som har skjedd. På tross av at kundekonsulenten innrømmer at dette nok er deres feil viser de ingen vilje til å rette opp i dette, verken ved reparasjon eller ny pc. Så i praksis har jeg betalt komplett for å få pc`en min ødelagt. De skulle også ringe meg opp igjen, noe de ikke gjorde. Har sett litt på kritikker på nett og det som går igjen er at de er flinke på service helt til noe går galt. Da er det ansvarsfraskrivelse og forsøk på å feie ting under teppet som går igjen. Så mitt inntrykk av komplett er at dette er en helt bevisst politikk. Mitt klare råd er derfor at man bør unngå Komplett.no på grunn av dere manglende vilje til å rette opp i feil de gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er min oppfatning at Komplett sjelden tar inn til service og reperasjon, man blir som regel henvist til produsenten og tar det derfra. Jeg opplever også problemer med min maskin og fikk beskjed om å kontakte ASUS direkte.

 

Men hvis feilen ligger hos dem, burde de erstatte de defekte varene. Du kan reklamere på dem så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Må si meg uenig der! Har kun hatt god service fra Komplett, også på eldre maskinvare som har tatt kvelden. Fikk f.eks full pris returnert etter at GTX 280 tok kvelden to år senere, det kaller jeg service! Mange ville nok bare sendt et nytt tilsvarene skjermkort, men her fikk jeg tilbake nesten 5 tusen og kunne kjøpe et nytt tilsvarene/bedre skjermkort til 3 tusen. :)

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg også undrende til at et skjermkort kan ødelegge en spole på hovedkortet med mindre skjermkortet er montert feil, men så er det flere år siden jeg studerte datateknikk også da.

 

Din korte og ubegrunnede kommentar "Monterte det ikke feil", gjør ikke saken bedre for deg. Jeg jobber selv i butikk (nei, ikke Komplett), og jeg får mange bastante og ubegrunnede påstander fra kunder som ikke vil åpne for muligheten til at de kan være skyld i problemet, hvor dette blir motbevist etter en rask sjekk.

 

Har personlig aldri hatt problemer med reklamasjoner mot Komplett. De fremstår både for meg og de fleste andre jeg kjenner med erfaringer som en av de mest seriøse nettbutikkene. Å søke etter negative erfaringer på nettet gir et skjevt bilde, da du vil få et lass med dårlige erfaringer uansett hvilken større butikk du søker etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...