Icenor Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hei, jeg har et lite problem jeg håper noen der ute kan hjelpe meg med. Jeg har brukt ett par D-Link DHP-306 adaptere til å få trådet internett fra Telenor sin router til PC'en. Det har fungert strålende, men nå ønsker jeg å gjøre det samme med en annen PC i huset. Derfor har jeg anskaffet meg ett par DHP-306 adaptere til (de kommer i pakker på to). Problemet mitt er bare at jeg får ikke noe internett når jeg kobler til den tredje adapteren. Den eneste måten jeg får den til å fungere er å koble den siste adapteren til Routeren, slik at jeg altså har to adaptere som får internett fra routeren og sender det videre til hver sin adapter. Problemet mitt er altså at jeg bare får adapterne som kom sammen til å prate med hverandre og såvidt jeg vet så skal de alle kunne fungere med hverandre. Noen der ute som har en idé om hvordan jeg kan få det til å fungere? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Hei Jeg har ikke forsøkt ethernet over strøm, men er det ikke slik at du må trykke på en knapp for å koble sammen to adaptere? Slik at du først trykker på den ene, så den andre, og da prater de sammen? Jeg har ikke førslkt slike, men mener jeg har hørt noe slikt. Ellers så kan det jo være noe med strømnettet at det benyttes ulike kurser av 3-fase strømmen som kommer inn til huset, men om det hadde vært tilfellet så hadde det nok ikke fungert fra to kontakter i nærheten av ruter. Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 (endret) Takk for bidraget ditt. De har hver sin knapp som du snakket om og jeg prøvde å holde den inne på to av adapterne som ikke kom i samme pakke, men det hjalp dessverre ikke. Jeg tror den knappen er for å skru på krypteringen mellom to adaptere, men det krever jo selvfølgelig at de snakker med hverandre fra før av. Jeg vet at det kan bli et problem hvis man prøver å bruke adapterne på to forskjellige kurser, men det skal ikke være et problem her. Det fungerer fint så lenge det er to adaptere som kom i samme pakke, men så fort jeg bytter ut den ene adapteren, men ett som kom i den andre pakken, så slutter det å fungere... Jeg er rimelig sikker, men skulle gjerne fått det bekreftet, at det skal være mulig å bruke f.eks. 3 av disse D-Link DHP-306 adapterne sammen, hvorav den ene brukes til å hente internett fra routeren, mens de to andre kan brukes til å gi internett til hver sin PC. Endret 7. november 2011 av Icenor Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 Hva med å lese bruksanvisningen...? If you would like to add more than two adapters, press the button of the additional adapter for no more than two seconds. The Power LED will start blinking after you release the button. Then press the button of any adapter in your existing Powerline network for no more than two seconds. The Power LED will start blinking after you release the button. Note: Both Security buttons must be pressed within two minutes. Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 8. november 2011 Forfatter Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Vi hadde prøvd det, men uten noen synlig effekt. Vi prøvde igjen nå og det viser seg at man må trykke veldig hardt og akkurat ikke for kort eller for lenge og da begynte den å blinke. Pluss du må kjappe deg og trykke på de andre adapterne før det er for sent. Uansett takk for hjelpen, nå fungerer det strålende Endret 8. november 2011 av Icenor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå