Gå til innhold

[Løst] Sjansene mine til å slippe?


weenerhole

Anbefalte innlegg

Testene pleier være 3000m, situps, hangups og pushups.

 

3000m tar alle felles, resten er en etter en.

 

De som ikke greier minst 40 pushups pleier å bli latterligjort og sett ned på, ingen vil da like dem, og samtlige vil nok baksnakke vedkommende, alle vil se på han som en taper, og vil ikke ha noe kontakt med personen.

 

Styrketestene blir vel gjort etter du har kommet inn i rekrutten, mens de fysiske testene (hørsel, syn, blodprøver) blir tatt under innrullering (De 1-3 første dagene).

 

"De som ikke greier minst 40 pushups pleier å bli latterligjort og sett ned på, ingen vil da like dem, og samtlige vil nok baksnakke vedkommende, alle vil se på han som en taper, og vil ikke ha noe kontakt med personen."

 

Dette var en dårlig spøk håper jeg?

 

Rekrutten? Beklager at jeg spør, har ingen peiling når det kommer til dette.

 

Får man ikke styrketester på Sesjon 2?

 

Jeg lurer på om man må ta disse styrketestene forran alle de andre som er der, så de lett får med seg hva du driver med.

 

Altså sesjon del 2 er jo innrykket, der du snakker med lege, tar diverse helse-tester.

Så i løpet av rekrutten (Som varer i 8(?) uker) skal du gjennom tester.

 

Det er vel ganske forskjellig fra gren til gren hvordan dette foregår, men såvidt jeg vet er det slik at når DU tar din del av styrketesten (push-ups, situps, hang-ups) driver de andre rekruttene med sine tester imens. Det går på rundgang, på flere poster. MEN, dersom noen skulle stå å se på deg, er det kun for å motivere deg og kun gi deg gode ord.

Da tiden kommer for å ta testene har dere allerede vært på rom 2-3 uker sammen og blitt veldig godt kjent.

 

Dette, rekrutten altså, er hvis du blir innkalt til førstetjeneste, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

legen spør om du er motivert? på min sesjon spurte aldri noen meg??.

for å være sikker, si ifra du.

 

jeg var også en som ikke ville være der. tok meg 5 mnd å komme meg ut :p

 

Huff, får ikke håpe det kommer til det.

 

Jeg har mange sporty venner som virkelig ville komme inn. Ikke noe galt med de i det hele tatt.

 

Så kommer jeg, feit, lat, umotivert og i latterlig dårlig form, som skriver at jeg ikke vil, inn på sesjon 2 og ikke de.

 

Er det helt tilfeldig hvem som kommer inn på sesjon 2?

Lenke til kommentar

Testene pleier være 3000m, situps, hangups og pushups.

 

3000m tar alle felles, resten er en etter en.

 

De som ikke greier minst 40 pushups pleier å bli latterligjort og sett ned på, ingen vil da like dem, og samtlige vil nok baksnakke vedkommende, alle vil se på han som en taper, og vil ikke ha noe kontakt med personen.

 

Styrketestene blir vel gjort etter du har kommet inn i rekrutten, mens de fysiske testene (hørsel, syn, blodprøver) blir tatt under innrullering (De 1-3 første dagene).

 

"De som ikke greier minst 40 pushups pleier å bli latterligjort og sett ned på, ingen vil da like dem, og samtlige vil nok baksnakke vedkommende, alle vil se på han som en taper, og vil ikke ha noe kontakt med personen."

 

Dette var en dårlig spøk håper jeg?

 

Rekrutten? Beklager at jeg spør, har ingen peiling når det kommer til dette.

 

Får man ikke styrketester på Sesjon 2?

 

Jeg lurer på om man må ta disse styrketestene forran alle de andre som er der, så de lett får med seg hva du driver med.

 

Altså sesjon del 2 er jo innrykket, der du snakker med lege, tar diverse helse-tester.

Så i løpet av rekrutten (Som varer i 8(?) uker) skal du gjennom tester.

 

Det er vel ganske forskjellig fra gren til gren hvordan dette foregår, men såvidt jeg vet er det slik at når DU tar din del av styrketesten (push-ups, situps, hang-ups) driver de andre rekruttene med sine tester imens. Det går på rundgang, på flere poster. MEN, dersom noen skulle stå å se på deg, er det kun for å motivere deg og kun gi deg gode ord.

Da tiden kommer for å ta testene har dere allerede vært på rom 2-3 uker sammen og blitt veldig godt kjent.

 

Dette, rekrutten altså, er hvis du blir innkalt til førstetjeneste, eller?

 

Nytt system nå, han her har gått gjennom det gamle og vet ikke at det er endret ;).

Jeg var også gjennom det gamle systemet, og vet derfor ikke så mye om sesjon del 2.

Den del 2 du skal gjennom har slik jeg har skjønt det en del fysiske prøver tilsvarende de man har i rekrutten. Dette gjøres da den dagen du blir kalt inn til del 2. Siden det er mange som er på sensjonen sammen med det er det nok helt usannsynlig at ingen kommer til å se på, bare innstill deg på det.

Hvis du så blir kalt inn gjøres disse testene på nytt i rekrutten, altså når du allerede er inne i forsvaret.

Lenke til kommentar

 

Nytt system nå, han her har gått gjennom det gamle og vet ikke at det er endret ;).

Jeg var også gjennom det gamle systemet, og vet derfor ikke så mye om sesjon del 2.

Den del 2 du skal gjennom har slik jeg har skjønt det en del fysiske prøver tilsvarende de man har i rekrutten. Dette gjøres da den dagen du blir kalt inn til del 2. Siden det er mange som er på sensjonen sammen med det er det nok helt usannsynlig at ingen kommer til å se på, bare innstill deg på det.

Hvis du så blir kalt inn gjøres disse testene på nytt i rekrutten, altså når du allerede er inne i forsvaret.

 

Har det endret seg siden mars 2011? :O

Lenke til kommentar

 

Nytt system nå, han her har gått gjennom det gamle og vet ikke at det er endret ;).

Jeg var også gjennom det gamle systemet, og vet derfor ikke så mye om sesjon del 2.

Den del 2 du skal gjennom har slik jeg har skjønt det en del fysiske prøver tilsvarende de man har i rekrutten. Dette gjøres da den dagen du blir kalt inn til del 2. Siden det er mange som er på sensjonen sammen med det er det nok helt usannsynlig at ingen kommer til å se på, bare innstill deg på det.

Hvis du så blir kalt inn gjøres disse testene på nytt i rekrutten, altså når du allerede er inne i forsvaret.

 

Har det endret seg siden mars 2011? :O

Vet ikke når det ble innført, tror det var bestemt på kullet ditt, hvor 92 var de første med det nye systemet. Hvis du ikke hadde en sesjon del 1 over nettet og en sesjon del 2 på sesjonskontoret så har du ikke vært innom det nye systemet.

Lenke til kommentar

Jeg som var så redd for å komme inn, og nervøs for sesjon 2...

 

Merker nå at jo nærmere jeg kommer sesjons dagen (i morgen), jo mindre nervøs blir jeg.

 

Og skulle jeg komme inn, selv om jeg er i kjempe dårlig form og ikke er motivert, kan det jo hende det blir artig.

 

Dere som har vært der, er det et greit år? Eller suger det?

Lenke til kommentar

Jeg syns det var et kongeår. Gikk inn med en klar innstilling på at dette var noe jeg ville, og skulle gå igjennom, helst i en manøveravdeling. Endte opp i stormeskadronen 3 i panserbataljonen, noe som passet meg meget bra. Kan trygt anbefale det videre. Samtidig finnes det endel "grå" stillinger dvs mer eller mindre rene kaffekokerstillinger. Vakt og sikring høres eller ikke noe særlig ut for meg, stå i noen timer og passe på at alle som trasker inn og ut viser et kort... Føler med de som havner der.

Lenke til kommentar

weenerhole: Om det blir en god opplevelse eller ikke er utrolig vanskelig å forutsi, da det finnes så mange forskjellige typer tjeneste man kan ende opp i. Det jeg kan si er at dersom du ender opp med å bli innkalt til tjeneste så vil det ganske sikkert bli en helt spesiell opplevelse, god eller dårlig, som du vil huske resten av livet. Om du er heldig vil du lære utrolig mye, få gode venner, oppleve de sykeste ting (som du senere kan gjøre enda sykere ved å smøre ekstra på når du forteller om dem til andre), og du vil ha en instant icebreaker i nesten alle sosiale sammenhenger hvor det er gutter til stede. Du kan også se på det som et slags friår hvor du slipper å tenke for mye på livet ditt, du blir tross alt fortalt hva du skal gjøre mesteparten av tiden. Jeg tror det er mange som føler at de har fått et nytt og bredere perspektiv på livet sitt etter å ha vært i militæret.

 

Dersom du bestemmer deg for å dra inn og fullføre førstegangstjenesten applauderer jeg deg, og ønsker deg lykke til med et utfordrende og givende år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...