BuffyAnneSummers Skrevet 6. november 2011 Del Skrevet 6. november 2011 Er det noen som har en slik kattekasse? Funker de bra? Blir det virkelig mindre kattesand som havner utenfor kattekassen da? Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 De jeg har vært borti som har prøvd slik kasse har i alle fall hatt katter som har protestert ved å gå utenfor, fordi de ikke liker utformingen. De er visstnok veldig trange for en voksen katt. Hva med pellets? Funker supert her. Billigere, ingen sand, bedre lukt, mer miljøvennlig Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 7. november 2011 Forfatter Del Skrevet 7. november 2011 Pellets? Link? Jeg har tre katter, så det må eventuelt være noe som funker når man har flere katter. F.eks katteperler er jo uaktuelt nettopp på grunn av det. Alle mine katter er forresten mindre enn vanlige katter. Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 Pellets? Link? Jeg har tre katter, så det må eventuelt være noe som funker når man har flere katter. F.eks katteperler er jo uaktuelt nettopp på grunn av det. Alle mine katter er forresten mindre enn vanlige katter. http://peewee.no/ Utrolig praktisk. Den øverste delen av doen har en bunn med små hull hvor sagflisen detter ned i den nederste delen etter de har tisset på pelletsen Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. november 2011 Del Skrevet 14. november 2011 (endret) Har kjøpt meg denne doen nå, venter i spenning! Har fått tips om at fyringspellets fra Felleskjøpet funker like bra som de dyre fra dyrebutikken Koster en brøkdel. Doen lukter vist bare litt sagflis. Doen er dyr, men dette spares inn på to-tre sekker med kattesand. Endret 14. november 2011 av mushi Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Prater du om modcat nå eller den andre doen som Anaio nevnte? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Sorry, skulle ha quotet. Snakker om pee wee. Fått den anbefalt fra flere andre forum. Så modcat-videoen nå. Det virker som en god ide i utgangspunktet, men det virker ikke mye fristende å måtte hoppe ned i sin egen avføring. Tror du må være nøye med å rense den da. Endret 15. november 2011 av mushi Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 15. november 2011 Forfatter Del Skrevet 15. november 2011 Da må du si ifra hvordan det går med den nye kattekassen når du får den! Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Har kjøpt meg denne doen nå, venter i spenning! Har fått tips om at fyringspellets fra Felleskjøpet funker like bra som de dyre fra dyrebutikken Koster en brøkdel. Doen lukter vist bare litt sagflis. Doen er dyr, men dette spares inn på to-tre sekker med kattesand. Jeg synes fyringspelletsen er ganske dårlig på lukt faktisk, men bruker kjæledyrpellets fra felleskjøpet. Koster 79 for en sekk (aner ikke hvor mye det er i den), og den holder ca tre uker på en katt. Den fra dyrebutikk er bare bortkastede penger, ettersom det er akkurat det samme greiene som kjæledyrpelletsen. Det viktigste er at du legger et lag med pellets i bunnen også, slik at det dekker bunnen i den underste delen. Katten vil av og til grave bort all pelletsen i den øverste delen for å tisse, og dersom det ikke er pellets i bunnplaten da så vil det ligge urin og flyte. Hvis du i tillegg er flink til å vente med å tømme bunnplaten til all pelletsen der er blitt til sagflis (ca tre dager tar det vel, men avføringen må du jo ta hver dag) så slipper du "svinn" Edit: håper for guds skyld du kjøpte lav modell. Den høye er håpløs. Endret 15. november 2011 av Anaio 1 Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Jeg kjøpte selvfølgelig den høye! Håper det går bra for det. Hva er galt med den i forhold til den lave? Lenke til kommentar
Anaio Skrevet 16. november 2011 Del Skrevet 16. november 2011 Hva er galt med den i forhold til den lave? Sånn omtrent alt. Den er formet på en slik måte at det er vanskelig for katten å gå opp i den, altså blir tilvenningen til pellets mye mer krevende. Kantene er skjeve og for høye for komfortsonen til en vanlig katt. I tillegg står den vanvittig ustabilt og kan fort velve dersom katten står på kanten, noe de liker å gjøre når de graver. Den har ingen flate i bunnen som gjør at den kan stå stabilt på bakken, og derfor blir den slik. Katter liker ikke en ustabil do heller. I tillegg er området med hull hvor sagflisen skal falle ned i bunnpannen så lite at det grenser til latterlig. Hullene er for små så det er vanskelig å få det ned, det er for lite område med hull ifh størrelsen på doen (omkretsen minst i bunnen). Bare slit å få sagflisen ned i bunnpannen der det skal være. Det er også vanskelig å få lagt et lag med pellets i bunnplata, noe som øker sannsynligheten for lukt. Den er også vanskelig å tømme, ettersom overdelen er tungvint å ta av og det faller sagflis overalt der du står... Viel glück! Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. november 2011 Forfatter Del Skrevet 16. november 2011 Hva med modellen med tak da? Både jeg og kattene liker tak på dokassa veldig godt, vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå